معجزه نشاسته برای پوست ، پوست خود را بدون هزینه صاف و سفید کنید!

معجزه نشاسته برای پوست
معجزه نشاسته برای پوست
خانه سلامت و پزشکی معجزه نشاسته برای پوست ، پوست خود را بدون هزینه صاف و...
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:1

مزایای نشاسته برای پوست

همه افراد زیبایی را می پستند، در این میان پوست مهمترین عامل در زیبایی محسوب می شود .داشتن پوست زیبا و روشن یکی از فاکتورهای زیبایی به شمار می آید که حتما لازم نیست از مواد شیمیایی و گران قیمت استفاده شود.در این مطلب از یزد نیوز با معجزه نشاسته برای پوست آشنا شوید.

نشاسته برای پوست
نشاسته برای پوست

نشاسته

نشاسته ماده‌ پودری سفیدرنگ و بدون بویی است که در دانه یا ساقه‌های زیرزمینی همه‌ گیاهان یافت می شود. گندم، ذرت و سیب‌زمینی از جمله گیاهانی هستند که نشاسته فراوانی در آن‌ها وجود دارد.

نشاسته به دلیل داشتن خاصیت چسبندگی می‌تواند به عنوان ماسک صورت به منظور پاک کردن منافذ پوست استفاده شود. ماسک نشاسته پوست را شفاف می‌سازد.

خواص نشاسته برای پوست

نشاسته به دلیل داشتن چسبندگی خاصیت تمیز کردن پوست را دارد و تمام جرم‌های پوستی را به خوبی برطرف می‌کند. علاوه بر این نشاسته با تنیظم چربی پوست، به عنوان یک درمان خانگی در ترمیم و ازبین بردن جوش ها و آکنه‌ها تاثیر زیادی دارد.

خاصیت ترمیمی نشاسته تا حدی بالاست که در درمان‌های سنتی به جای پودر بچه برای درمان سوختگی‌های پوستی نوزادان از نشاسته استفاده می‌شد اما اکنون بدون مشورت با پزشک نباید مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین خاصیت تسکینی نشاسته آن را به مرهم مناسبی برای تسکین دردهای آبله مرغان تبدیل کرده است. علاوه بر این نشاسته درمان و تسکین خوبی برای سوختگی‌های ناشی از عرق‌سوز در ناحیه کشاله ران و زیر بغل است.

همانطور که پیشتر گفته شد، نشاسته دارای خواص و عناصر منحصر بفردی است. از نشاسته در تولید انواع محصولات آرایشی و مراقبت پوست، و به عنوان ماسک صورت و ماسک های پوست استفاده می شود.

نشاسته حاوی مقادیر زیادی از پروتئین ها و ویتامین A است و به رفع لک های پوست و روشن ساختن رنگ پوست کمک می کند.

وجود املاح معدنی و اسید های آمینه در نشاسته به جذب چربی های اضافی پوست کمک می کند و این بدان معناست که نشاسته برای پوست های چرب بسیار مناسب است.

نشاسته، منافذ پوست را باز کرده، پوست را بخوبی نظافت می کند و جوش های سرسیاه را از بین می برد. چند روش استفاده از ماسک های پوست حاوی نشاسته را در این مطلب برای شما آماده کرده ایم.

 ماسک نشاسته

ماسک نشاسته مانند ماسک جوش شیرین برای رفع جوش صورت و جلوگیری از در آوردن جوش مفید و موثر است شما می توانید به راحتی این ماسک را در منزل تهیه کنید و پوست آسیب دیده خود را به کمک این ماسک مفید و خانگی درمان کنید.

ماسک نشاسته و موز

برای تهیه ماسک نشاسته و موز یک میوه موز را له کرده و با دو قاشق بزرگ نشاسته و یک قاشق گلاب مخلوط کنید. ماسک پوست نشاسته و موز را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

سپس به مدت ۵ دقیقه پوست خود را با حرکات دایره ای، ماساژ دهید. به کمک یک تکه پنبه مرطوب، ماسک را از روی پوست پاک کنید و آنگاه پوست را شستشو دهید.

مزایای نشاسته برای پوست
مزایای نشاسته برای پوست

ماسک نشاسته و تخم مرغ

مواد مورد نیاز:

  • دو قاشق سفیده تخم مرغ
  • دو قاشق شیر خشک
  • یک قاشق کوچک گلاب

طرز تهیه ماسک :

مواد فوق را به یکدیگر مخلوط کنید تا ماسک پوست یکدست حاصل شود. ماسک را به پوست مالیده و ۱۵ دقیقه صبر کنید. آنگاه پوست را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید.

ماسک نشاسته و گلاب

مواد مورد نیاز:

  • سه قاشق گلاب
  • یک قاشق نشاسته
  • نصف فنجان آب

طرز تهیه ماسک :

مواد فوق را به خوبی مخلوط کنید و روی شعله حرارت دهید تا به خمیر غلیظی دست یابید. اجازه دهید تا ماسک پوست نشاسته و گلاب سرد شود آنگاه آن را روی پوست خود بگذارید. ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید و آنگاه پوست خود را شسشتو دهید.

انواع ماسک نشاسته برای پوست
انواع ماسک نشاسته برای پوست

ماسک نشاسته و لیمو

مواد مورد نیاز:

  • یک قاشق کوچک زردچوبه
  • دو قاشق آبلیمو
  • یک قاشق نشاسته
  • یک قاشق کوچک جوش شیرین
  • چند قطره گلاب

طرز تهیه ماسک :

مواد فوق را به خوبی با هم مخلوط کنید و ماسک پوست بدست آمده را روی پوست قرار دهید. پس از ۲۰ دقیقه پوست را شستشو دهید. توصیه می شود هفته ای سه بار از ماسک نشاسته و لیمو استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب خود دست یابید.

مضرات نشاسته

  • مصرف آن برای زنان باردار بخصوص در ماه های اولیه توصیه نمی شود زیرا یاعث نقص جنینی می شود
  • به ندرت امکان دارد حساسیت پوستی، ایجاد کند اما بهتره در کودکان و افراد حساس زیاده روی نشود
  • مصرف آن در نوزادان  بخصوص نوزادان زیر یکسال توصیه نمی شود

 



1 نظر

نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید