اگر غذای چرب خوردین ، این راهکار ها به شما کمک می کند تا لاغر بمانید

اگر غذای چرب خوردین ، این راهکار ها به شما کمک می کند تا لاغر بمانید
اگر غذای چرب خوردین ، این راهکار ها به شما کمک می کند تا لاغر بمانید
خانه سلامت و پزشکی اگر غذای چرب خوردین ، این راهکار ها به شما کمک می...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

پس از خوردن مقدار زیادی غذای چرب چه کارهایی باید انجام داد؟

این که سلامت شما در چه حد باشد مهم است ولی ممکن است گاهی اوقات در برابر هوس خوردن غذای چرب مانند شیرینی ، سیب زمینی سرخ شده ، برگرها و پیتزا تسلیم شوید.این مواد غذایی دارای چربیهای ترانس و چربیهای اشباع شده هستند که باعث افزایش وزن ، بالا رفتن سطح کلسترول و فشار خون می شوند و خطر دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی را افزایش می دهند .

از این رو ، مهم است که در غذاهای روغنی یا سرخ شده زیاده روی نکنید. اما در صورت مصرف غذاهای چرب یا روغنی زیادی ، دستورالعمل های خاصی وجود دارد که می توانید دنبال کنید تا اثرات مضر را تا حدی به حداقل برسانید. در ادامه این بخش از یزد نیوز بخوانید.

غذای چرب و راهکار ها
غذای چرب و راهکار ها

۱ –  آب ولرم بنوشید

نوشیدن آب ولرم پس از مصرف غذای روغنی به تسکین و فعال شدن دستگاه گوارش شما کمک می کند. آب به عنوان حامل مواد مغذی و مواد زائد عمل می کند .

نوشیدن آب گرم به تجزیه مواد مغذی به شکل قابل هضم آنها کمک می کند. اگر آب کافی بنوشید ، روده کوچک باعث جذب آب از غذا برای هضم می شود و منجر به کم آبی و یبوست می شود.

هضم سریع غذای چرب
هضم سریع غذای چرب

۲ –  نوشیدنی سم زدایی مصرف کنید

نوشیدنی های سم زدایی به دفع سموم که پس از مصرف غذاهای روغنی در سیستم شما جمع می شوند ، کمک می کند. برخی محققان معتقد هستند که برنامه های سم زدایی یا نوشیدنی های سم زدایی به ترشح سموم و کاهش وزن کمک می کند. با این حال ، این مطالعات قطعی نیستند.

یک مطالعه در مورد زنان کره ای نشان داد که نوشیدن آب لیمو یا پیروی از رژیم غذایی سم زدایی لیمو باعث کاهش چربی بدن و بهبود مقاومت به انسولین می شود.

۳ –  پیاده روی کنید

پیاده روی به مدت ۳۰ دقیقه پس از وعده غذایی سنگین به بهبود هضم غذا کمک می کند. این تحرک بهتر معده ، کمک به هضم غذا را ایجاد می کند ، همچنین ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند. از این رو ، بعد از خوردن غذای چرب به مدت ۳۰ دقیقه به پیاده روی آهسته بروید تا بدن آرامش خود را بدست آورد.

۴ – وعده غذایی بعدی خود را برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی وعده های غذایی قبل از غذا به شما کمک می کند تا از مصرف غذاهای چرب ؛ مضر و روغنی جلوگیری کنید. هرگز خوردن صبحانه را از دست ندهید.

یک صبحانه سالم بخورید تا سلامت و احساس سیری در روز را حفظ کنید. سبزیجات و غلات سبوس دار را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، با نوشیدن آب کافی هیدراسیون را در معرض هضم خود قرار دهید همچنین برای حفظ بیشتر سلامت خود یک شام سبک میل کنید.

۵- از پروبیوتیک استفاده کنید

مصرف منظم پروبیوتیک ها به متعادل کردن سلامت دستگاه گوارش و بهبود فلور روده و ایمنی بدن کمک می کند. می توانید یک فنجان ماست یا پنیرحاوی پروبیوتیک بخورید. برای تقویت روده بعد از مصرف غذای روغنی ، تمپه یا ناتو را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

۶ – میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید

مصرف میوه و سبزیجات به ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر کافی در بدن برای انجام فرایندهای مختلف کمک می کند. خوردن غذاهای روغنی که فاقد فیبر و ریز مغذیهای اساسی وهمچنین دارای چربیهای اشباع و ترانس زیاد هستند ممکن است منجر به یبوست شود.

یک کاسه میوه با آجیل و دانه به عنوان یک میان وعده با طراوت در اواسط صبح میل کنید. وعده غذایی خود را با یک کاسه سالاد و سبزیجات تازه شروع کنید تا به مواد مغذی ضروری بدن کمک کنید.

اگر غذای چرب خوردید سبزی و میوه فراموش نشود
اگر غذای چرب خوردید سبزی و میوه فراموش نشود

۷ – ازخواب خوب غافل نشوید

خواب به تقویت روحیه کمک می کند ، از شر عوامل استرس زا خلاص می شوید و ذهن ، بدن و روح شما را آرام می کند. از این رو استراحت  و خواب کافی و با کیفیت را درزندگی برنامه ریزی کنید .

منبع : stylecraze

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید