میدانستید مزایای گردو برای پوست و مو چیست؟

میدانستید مزایای گردو برای پوست و مو چیست؟
میدانستید مزایای گردو برای پوست و مو چیست؟
خانه سلامت و پزشکی میدانستید مزایای گردو برای پوست و مو چیست؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

مزایای گردو برای پوست 

گردو اگر چه به علت خواص و مزایای بی نظیرش مورد استفاده قرار می گرفت اما برای زیبایی نیز کاربرد دارد.در این مطلب از یزد نیوز با مزایای گردو برای پوست و مو آشنا شوید.

 روند پیری پوست را به تأخیر می اندازد

یکی از مزایای گردو برای پوست است .گردو می تواند برای پوست مفید باشد زیرا سرشار از  ویتامین های گروه B است. این ویتامین ها ممکن است به کاهش استرس و از این رو خلق و خو کمک کنند.

کاهش سطح استرس ممکن است سلامت پوست را ارتقا بخشد ، اگرچه اطلاعات بیشتری در این رابطه ضروری است ولی افزایش سطح استرس ممکن است منجر به بروز زودهنگام چین و چروک ها و علائم دیگر پیری شود.

ویتامین E (یک آنتی اکسیدان طبیعی) موجود در گردو ممکن است به مبارزه با رادیکال های آزاد ناشی از استرس کمک کند. این می تواند به تأخیر بیشتر در روند پیری کمک کند .

مزایا گردو برای یبایی
مزایا گردو برای یبایی

 ممکن است به مرطوب شدن پوست کمک کند

استفاده از روغن گردوی گرم ممکن است به رفع خشکی پوست کمک کند. شواهد حکایتی حاکی است که روغن گردو ممکن است به مرطوب نگه داشتن پوست کمک کرده و پوست را از درون تغذیه کند.

 لکه های دایره ای  تیره را کاهش می دهد

استفاده منظم از روغن گردو گرم ممکن است لکه های دایره ای شکل تیره را از بین برده و روشن کند. این روغن می تواند پوست را تسکین دهد. همچنین ممکن است پف چشم را  بهبود بخشد . با این حال ، تحقیق مستقیمی در این زمینه انجام نشده است.

  ممکن است باعث درخشش پوست شود

شواهد حکایتی حاکی از آن است که گردو ممکن است باعث درخشش پوست شود. شما می توانید از یک ماسک صورت برای بهره بردن از این مزایا  استفاده کنید.

ماسک گردو برای پوست
ماسک گردو برای پوست

طرز تهیه یک ماسک گردوی صورت

۴ گردو

۲ قاشق چایخوری جو دوسر

۱ قاشق چای خوری عسل

۱ قاشق چای خوری خامه

۴ قطره روغن زیتون

مواد را در مخلوط کن اضافه و به خوبی مخلوط کنید تا خمیر یکدستی تهیه شود.

آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید کاملاً خشک شود. سپس صورت را در یک حرکت دایره ای ماساژ دهید ،پس از آن صورت خود را  با آب گرم بشویید.

این ماسک صورت به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند و همچنین ممکن است علائم پیری را به تأخیر بیندازد.

گردو برای سلامت مو  

عواملی مانند آلودگی ، سبک زندگی پر تنش ، و عادات غذایی نادرست می توانند به مو آسیب رسانده و باعث استرس آن شوند. با ترکیب گردو در رژیم مراقبت روزانه مو می توانید موهای سالم تری داشته باشید. گردو ، چه به عنوان روغن مصرف شود و چه از طریق استعمال  خارجی استفاده شود ، ممکن است موها را محکم و براق نگه دارد.

  ممکن است مو را تقویت کند

گردو منبع خوبی از اسیدهای چرب است. این ممکن است فولیکول های مو را تقویت کند. در مطالعات حیوانی بر روی موش ، موشهایی  که با روغن گردو تحت درمان قرار گرفته اند ، بهبود در رنگ و بافت موی خود و کاهش ریزش مو را نشان دادند . برای مشاهده تأثیرات مشابه در انسان ، مطالعات بیشتری لازم است.

ممکن است به درمان شوره سر کمک کند

روغن گردو به دلیل داشتن خاصیت مرطوب کننده  ؛ بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این ممکن است به تحریک روغن طبیعی مو و درمان شوره سر کمک کند. عصاره اتانولی برگ گردو فعالیت ضد التهابی را نشان داده بود. همچنین ممکن است از برگها برای درمان شوره سر استفاده شود . با این حال ، اطلاعات بیشتری در مورد گردو در این رابطه لازم است.

 ممکن است سلامت پوست سر را ارتقا بخشد

استفاده منظم از روغن گردو ممکن است پوست سر شما را مرطوب نگه دارد. این ممکن است به درمان شوره سر کمک کند. با این حال ، برای درک بیشتر این فواید ، تحقیقات بیشتری لازم است.

شواهد حکایتی حاکی از آن است که روغن گردو ممکن است خاصیت ضد قارچی داشته باشد که ممکن است به جلوگیری از عفونت های ایجاد شده توسط کرم حلقه کمک کند. تحقیقات علمی در این زمینه محدود است.

مزایا گردو برای مو
مزایا گردو برای مو

ممکن است رنگ مو را بهبود بخشد

پوسته گردو می تواند به عنوان رنگ موی طبیعی عمل کند. پروتئین های مهم موجود در روغن گردو نیز ممکن است به تقویت و حفظ رنگ مو کمک کند.

طاسی سر را کاهش می دهد

گزارش شده است که استفاده منظم از روغن گردو باعث کاهش احتمال طاسی می شود. با این حال ، هیچ تحقیق مستقیم برای پشتیبانی از این امر وجود ندارد.

بهتر است حداقل سه بار در هفته روغن گردو را روی پوست سر و موهای خود بمالید و از آن به همراه روغن نارگیل یا روغن زیتون استفاده کنید. اما اگر روغن باعث ایجاد حساسیت شد ، مصرف آن را قطع کرده و با پزشک مشورت کنید.

اینها فواید گردو است هرچند که هنوز اکثر آنها توسط جامعه پزشکی تأیید نشده اند ولی گردو در رژیم غذایی شما معمولاً سالم است. گردو سرشار از چندین ماده مغذی است. در بخش بعدی به بررسی چند مورد از آنها پرداخته می شود .

منبع :stylecraze



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید