چگونه با پوستی زیبا از خواب بیدار شویم؟

چگونه با پوستی زیبا از خواب بیدار شویم؟
چگونه با پوستی زیبا از خواب بیدار شویم؟
خانه سلامت و پزشکی چگونه با پوستی زیبا از خواب بیدار شویم؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

چگونه با پوستی زیبا از خواب بیدار شویم؟

همانطور که می دانید داشتن پوستی زیبا برای همه ؛ خصوصا بانوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ،همه می خواهند وقتی از خواب بیدار می شوند پوست و مویی زیبا داشته باشند.اگر چه این صحنه را فقط در فیلم ها دیده ایم اما نگران نباشید شما هم می توانید به همان زیبایی از خواب بیدار شوید.

در ادامه این مطلب از یزد نیوز با راهکار هایی که به شما کمک می کنند تا با پوستی زیبا و سالم از خواب بیدار شوید آشنا شوید.

چگونه با پوستی زیبا از خواب بیدار شویم؟
چگونه با پوستی زیبا از خواب بیدار شویم؟

۱ –  صورت خود را تمیز نگه دارید.

مهمترین کاری که می توانید شب ها برای پوست خود انجام دهید شستشوی آن است. از بین بردن همه کثیفی ها و آرایش از روی پوست شما امکان احیای مجدد آن را فراهم می کند و از بروز شکاف ؛ چین و چروک و ضایعات پوستی  جلوگیری می کند.

برای محافظت از موهایتان سعی کنید پوست خود را درطول  شب از هرگونه ضایعات و روغن پاک نمایید .

همچنین می توانید از روسری ابریشمی برای پوشش موهای خود استفاده نمایید . این کار می تواند در حفظ زیبایی و حالات مو موثر باشد .

۲- روی پشت خود بخوابید.

اصطکاک بین صورت و بالش ممکن است باعث ایجاد چین و چروک شود ، بنابراین در زمان خواب  سعی کنید به روی پشت خود بخوابید.

اگر امکان این کار به هر دلیلی برای شما وجود ندارد ؛  می توانید از بالش های ساخته شده از ابریشم و ساتن استفاده نمایید.این مواد اصطکاک کمتری ایجاد می کنند ، بنابراین خطر چین و چروک شما را کاهش می دهد.

همچنین بهتر است که بالش های خود را هر چند روزیکبار  تغییر داده و یا آنرا شستشو دهید زیرا روغن های صورت شما می توانند به سرعت روی آن جمع شوند.

۳ –  سر خود را بالا نگه دارید .

چشم های  بعضی از افراد معمولاً در هنگام صبح و بعد از بیدار شدن پف کرده است ، حتی اگراز  خواب خوبی در شب بهره برده باشند. این ممکن است به دلیل تجمع مایع باشد ، بنابراین با بلند کردن زیر سر خود در هنگام خواب از آن جلوگیری کنید. برای اینکار می توانید از دو بالش در زیر سر خود استفاده نمایید .

۴- از کرم چشم استفاده کنید.

اگر نگران لکه های دایره ای تیره در پوست و یا زیر چشم خود هستید برای محافظت ؛  می توانید  از مقدار زیادی کرم دور چشم در  قبل از خواب استفاده نمایید .

چگونه با پوستی زیبا از خواب بیدار شویم؟
چگونه با پوستی زیبا از خواب بیدار شویم؟

۵ –   پوست صورت خود را مرطوب کنید.

برای داشتن پوست سالم ؛ شفاف و دارای درخشش ، حتما قبل از خواب مقدار زیادی مرطوب کننده را روی پوست خود بمالید. این امر به ویژه در زمستان اهمیت دارد.

دقت نمایید که برای مرطوب کردن صورت ، حتما از محصولی استفاده کنید که منافذ شما را مسدود نکند.

اگر نگرانی های پوستی دیگری مانند لکه های تیره یا چین و چروک دارید ، می توانید کرم های شب را تهیه  کنید که بطور خاص برای مقابله با آنها تهیه شده و در ضمن پوست خود را نیز با رطوبت مورد نیاز خود تغذیه می کنند.

برای مرطوب کردن پاها ، مقدار زیادی لوسیون یا ژله نفتی را اعمال کنید ، سپس پای خود را با جوراب های مخملی بپوشانید.

۶ – رژیم آبرسان

رژیم آبرسان مرطوب کننده خود را با نوشیدن مقدار زیادی آب و استفاده از مرطوب کننده خصوصا  در ماه های خشک زمستان تکمیل کنید.

اگرچه همه موارد اشاره شده در صورتی کاربرد خواهد داشت که تغذیه سالمی داشته باشید ، زیرا تغذیه پوست شما را تحت تاثیر قرار می دهد.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید