آیا گردو هم ضرر دارد؟ بله! (اثرات جانبی جدی و مهم گردو)

اثرات جانبی گردو
اثرات جانبی گردو
خانه سلامت و پزشکی آیا گردو هم ضرر دارد؟ بله! (اثرات جانبی جدی و مهم گردو)
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

اثرات جانبی جدی و مهم گردو

اگرچه گردو بسیار مفید و مغذی است اما این مهم است که از عوارض جانبی گردو آگاه باشید. در برخی افراد ، مصرف بیش از حد می تواند منجر به آلرژی و تداخلات دارویی شود. همچنین ممکن است گردو در بعضی از افراد خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد که در ادامه این مطلب از یزد نیوز به برخی از مهمترین اثرات جانبی گردو اشاره می شود .

عوارض مصرف گردو
عوارض مصرف گردو

 ممکن است باعث ایجاد واکنشهای آلرژیک شود

مطالعات نشان می دهد افرادی که به آجیل حساسیت دارند (به ویژه پکن) باید ازمصرف  گردوی سیاه جلوگیری کنند. این به دلیل آن است که واکنش های آلرژیک مرتبط با آنها است. واکنش های آلرژیک ممکن است شامل تنگی در گلو یا قفسه سینه ، کهیر و مشکل در تنفس باشد.

گردو ممکن است باعث آلرژی اولیه و ثانویه شود. آلرژی اولیه شامل مصرف مستقیم گردو یا محصولات آنها است که می تواند منجر به آنافیلاکسی شود. آلرژی ثانویه شامل گرده است که به دلیل واکنش متقاطع با گردو باعث خارش یا تورم دهان می شود .

 ممکن است خطر سرطان پوست را افزایش دهد

بسیاری از افراد برای درمان بریدگی جزئی و اگزما از خمیر گردوی سیاه برای  پوست خود استفاده می کنند. با این حال ، گردو سیاه حاوی ژگل ، دارای ترکیب شیمیایی است که خاصیت سمی خاصی دارد .

اگرچه juglone به دلیل داشتن خاصیت ضد سرطانی شناخته شده است ، اما طبیعت آنتی اکسیدانی آن ممکن است خطر ابتلا به سرطان را نیز افزایش دهد. با این حال ، تحقیقات در این مورد محدود است.

 ممکن است باعث تغییر در DNA سلولی شود

طبق مطالعه ای که در مجله Toxicology and Applied Pharmaology منتشر شده است ، مواد موجود در گردو سیاه ممکن است بر فیبروبلاستها (سلولهایی که پروتئین کلاژن تولید می کنند) اثر منفی بگذارد. این مطالعات فقط در جوندگان انجام شد .

این ترکیب ممکن است سطح p53 (نوعی پروتئین پوست) را کاهش داده و باعث آسیب به DNA سلول شود. با این حال ، تحقیق مشخصی در این زمینه انجام نشده است.

اثرات جانبی مصرف گردو چیست
اثرات جانبی مصرف گردو چیست

 ممکن است باعث بیماری التهابی اسب شود

عصاره گردو سیاه سبب بیماری اسب شد. این بیماری باعث ایجاد بیماری التهابی به نام لامینیت اسب می شود. این شرایط باعث جمع شدن گلبول های سفید در اسب شده و منجر به درد و لنگش می شود. شرایط التهابی مشابه هنوز در انسان مشاهده نشده است.

 ممکن است باعث کمبود آهن شود

گردو سیاه حاوی فیتات است. اینها تأثیر زیادی در توانایی بدن در جذب آهن دارد. مصرف گردو هنگام کمبود آهن ممکن است منجر به تشدید کمبود آن شود .

 ممکن است باعث آسیب کبدی شود

مصرف بیش از حد گردو سیاه ممکن است به کلیه ها آسیب برساند . مواد موجود در گردو ممکن است در این زمینه نقشی داشته باشد ، اگرچه تحقیقات مشخص نیست.

ممکن است مایعات بدن را خشک کنند

گردوی سیاه ممکن است مایعات بدن مانند مخاط را خشک کند. آنها همچنین ممکن است در طول بیماری باعث کم آبی بدن شوند. با این حال ، تحقیقات در این زمینه محدود است.

 ممکن است باعث ایجاد بثورات پوستی شود

هنگامی که گردوی سیاه به صورت موضعی استفاده شود ، ممکن است منجر به ورم پوست شود. ترکیبات شیمیایی موجود در پوسته ممکن است باعث تحریک پوست و منجر به درماتیت تماسی (بثورات رنگ قرمز) شود .

گردو ضرر هم دارد؟
گردو ضرر هم دارد؟

  ممکن است باعث نقایص هنگام تولد شود

زنان باردار در معرض کمبود آهن هستند. همانطور که گفته شد فیتاتهای موجود در گردو ممکن است باعث کمبود آهن شود این ماده معدنی برای بارداری بسیار مهم است وکمبود آن ممکن است منجر به عوارض شود .

کمبود آهن در دوران بارداری همچنین ممکن است باعث سقط جنین شود ، اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

 ممکن است با سایر داروها واکنش نشان دهد

گردوی سیاه ممکن است با داروهای دیگری که ممکن است مصرف کنید تداخل داشته باشد. اگردر حال مصرف دارویی هستید  ، قبل از مصرف گردوی سیاه یا مکمل های حاوی آنها ، با پزشک خود مشورت کنید.

تانن های موجود در پوسته ممکن است باعث کاهش جذب داروها شوند. با این حال ، تحقیقات بیشتری برای تأیید این ادعا مورد نیاز است.

در صورت مصرف بیش از حد  گردو ؛ ممکن است دچار عوارض جانبی شوید. همچنین مهم است که گردوهای مناسب را از بازار انتخاب کنید.

منبع : stylecraze

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید