مزایای رژیم کتو ، اگر می خواهید وزن کم کنید بخوانید!

مزایای رژیم کتو
مزایای رژیم کتو
خانه سلامت و پزشکی مزایای رژیم کتو ، اگر می خواهید وزن کم کنید بخوانید!
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

چرا رژیم کتو برای شما مناسب است؟

رژیم کتو یک برنامه غذایی است که با تمرکز بر غذاهایی که چربی های سالم زیادی ، مقدار کافی پروتئین و کربوهیدرات های بسیار کمی دارند ،تأمین می شود. هدف این است که کالری بیشتری از چربی دریافت کنید تا از کربوهیدرات.در ادامه این بخش از یزد نیوز بسشتر بخوانید.

رژیم با تخلیه بدن از ذخایر قند خود کار می کند. در نتیجه شروع به تجزیه چربی انرژی می کند. این منجر به تولید مولکول هایی به نام کتون می شود که بدن از آنها برای سوخت استفاده می کند. هنگامی که بدن چربی ها را می سوزاند ، همچنین می تواند منجر به کاهش وزن شود.

رژیم کتو انواع مختلفی وجود دارد ، از جمله رژیم استاندارد کتوژنیک و رژیم غذایی چرخه کتوژنیک.

آشنایی با رژیم کتو
آشنایی با رژیم کتو

مزایای رژیم کتو

از کاهش وزن پشتیبانی می کند

رژیم کتو ممکن است به فرد در کاهش وزن کمک کند.

رژیم کتوژنیک ممکن است به روش های مختلف از جمله تقویت سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها باعث کاهش وزن شود.

رژیم های کتوژنیک شامل غذاهایی هستند که فرد را پر می کنند و ممکن است هورمون های تحریک کننده گرسنگی را کاهش دهند. به همین دلایل ، پیروی از رژیم کتو ممکن است اشتها را کاهش داده و باعث کاهش وزن شود.

در یک متاآنالیز ۱۳ کارآزمایی کنترل شده تصادفی مختلف که در سال ۲۰۱۳ انجام شد ، محققان دریافتند که افرادی که رژیم های کتوژنیک را دنبال می کنند ، ۲ پوند بیشتر از افراد تحت رژیم های کم چربی بیش از ۱ سال از دست دادند.

رژیم کتو چیست؟
رژیم کتو چیست؟

آکنه را بهبود می بخشد

آکنه دلایل مختلفی دارد و ممکن است در بعضی از افراد با رژیم و قند خون ارتباط داشته باشد.

خوردن یک رژیم غذایی حاوی کربوهیدراتهای فرآوری شده و تصفیه شده ، ممکن است تعادل باکتریهای روده را تغییر داده و باعث افزایش و افت قند خون شود ، که هر دو می توانند بر سلامتی پوست تأثیر منفی بگذارند.

طبق یک مطالعه سال ۲۰۱۲ ، با کاهش مصرف کربوهیدرات ، رژیم کتوژنیک می تواند علائم آکنه را در برخی افراد کاهش دهد.

رژیم کتو موثر تر از رژیم های کم کالری
رژیم کتو موثر تر از رژیم های کم کالری

ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطانها را کاهش دهد

محققان تأثیر رژیم کتوژنیک را در کمک به پیشگیری یا حتی درمان برخی از سرطان ها بررسی کرده اند.

یک مطالعه نشان داد که رژیم کتوژنیک ممکن است یک درمان مکمل بی خطر و مناسب برای استفاده در کنار شیمی درمانی و پرتودرمانی در افراد مبتلا به سرطان های خاص باشد. دلیل این امر باعث می شود که استرس اکسیداتیو بیشتر در سلول های سرطانی نسبت به سلول های طبیعی ایجاد شود و باعث مرگ آنها شود.

یک مطالعه جدیدتر از سال ۲۰۱۸ نشان می دهد که از آنجا که رژیم کتوژنیک قند خون را کاهش می دهد ، می تواند خطر عوارض انسولین را نیز کاهش دهد. انسولین هورمونی است که قند خون را کنترل می کند که ممکن است به برخی سرطان ها پیوند بخورد.

اگرچه برخی تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است فوایدی در درمان سرطان داشته باشد ، اما مطالعات در این زمینه محدود است. محققان برای درک کامل فواید احتمالی رژیم کتوژنیک در پیشگیری از سرطان و درمان باید تحقیقات بیشتری انجام دهند.

منبع : medicalnewstoday



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید