روبالشی ابریشمی استفاده کنید تا پوست و موی زیبا داشته باشید

روبالشی ابریشمی استفاده کنید تا پوست و موی زیبا داشته باشید
روبالشی ابریشمی استفاده کنید تا پوست و موی زیبا داشته باشید
خانه سلامت و پزشکی روبالشی ابریشمی استفاده کنید تا پوست و موی زیبا داشته باشید
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

 برای داشتن پوست و موی زیبا از رو بالشی ابریشمی استفاده کنید

صورت به عنوان عضوی که بیشتر در دید می باشد به مراقبت نیاز دارد و با بالا رفتن سن تغییرات ظاهری در آن شروع می شود.اما روش هایی برای مراقبت وجود دارد که روند پیری پوست را به تعویق می اندازد.دراین مطلب از یزد نیوز با فواید روبالشی ابریشمی بر سلامت پوست و مو بیشتر آشنا شوید.

روبالشی ابریشمی استفاده کنید تا پوست و موی زیبا داشته باشید
روبالشی ابریشمی استفاده کنید تا پوست و موی زیبا داشته باشید

تاثیرات نحوه خواب بر پوست

قرار گرفتن صورت روی بالش در طول خواب شبانگاهی قطعا پس از مدتی خطوطی را روی صورت شما ایجاد می کند مگر آنکه شما مهارت خوب خوابیدن را داشته باشید .در این میان راه هایی هست که با انتخاب نوع بالش خود به کاهش ایجاد این چین و چروک ها کمک کنید .

داشتن یک خواب راحت برای افرادی که شب‌ها به سختی به خواب می‌روند مثل یک رویا است. امروزه محصولات زیبایی بسیاری تولید می‌شوند که ادعا دارند می‌توانند در طول شب موجب بهبود پوست شما شده و آسیب‌هایی که ممکن است در طول شب به پوست شما وارد شود را جبران کنند.

بالش موجب گرفتگی منافذ پوست می شود

وقتی صحبت از جذب باکتری ها به میان می آید باید بگوییم ، چربی ، آرایش باقی مانده روی پوست ، تعریق ، پوسته های سر و تمام دیگر آلودگی هایی که بدن انسان آن را تولید می کند ، جذب بالش شما می شود.

تنها کافی است تصور کنید ، تمام این آلودگی ها شبی پس از دیگری در بالش شما باقی می ماند . شاید این بالش ظاهر تمیزی داشته باشد ، اما در واقع اینطور نیست.

اگر سر شما در شبانه روز هفت تا هشت ساعت یعنی ۲۱۰ تا ۲۴۰ ساعت در ماه در تماس با بالش باشد ، پس هیچ جسم دیگری تا این حد با پوست صورت برخورد ندارد.

مشکل اینجاست که حتی اگر با یک بالش تمیز شروع کنید ، بعد از یک یا دو روز ، باز هم روی بالشی پر از آلودگی و موجودات ذره بینی می خوابید.

روبالشی ابریشمی استفاده کنید تا پوست و موی زیبا داشته باشید
روبالشی ابریشمی استفاده کنید تا پوست و موی زیبا داشته باشید

سرعت پروسه ی سالخوردگی را افزایش می دهد

خیلی واضح ، باید گفته شود که بالش موجب می شود مسن تر دیده شوید . برخی از مطالعات اخیر رابطه ی بین خوابیدن به پهلو و یا روی شکم با ایجاد چین و چروک را ثابت می کنند.

دانشگاه آکسفورد در ماه جون ۲۰۱۶ طی مقاله ای اعلام کرد وقتی افراد به پهلو و روی شکم می خوابند، فشاری که از طریق بالش به پوست صورت وارد می آید می تواند مشکلی به نام چین و چروک خواب را در پی داشته باشد.

به بیانی دیگر ، نیروی جاذبه چهره شما را در بالش و برای ساعت ها در هم می کشد . به مرور زمان این چین و چروک های خواب ، به چین و چروک های دائمی تبدیل می شوند.

در ادامه توجه شما را به گفتاری مبنی بر تاثیرنوع بالش روی ایجاد چین و چروک جلب می کنیم .

هرچه بالش شما محکم تر باشد ، چین و چروک بیشتری روی پوست شما ایجاد می شود .پس از بالش های نرم تری استفاده کنید .

می توانید از بالش هایی استفاده کنید که در طول شبانه روز با صورت شما مطابقت میکند و انعطاف دارد .بالش های کتان یا پنبه ای یا هر نوعی که جاذب رطوبت باشد ، پوست صورت شما را خشک تر می کند .

اگر از بالش های ساتن یا ابریشمی استفاده کنید از ایجاد چین و چروک ممانعت خواهد کرد چرا که پوست صورت به جای آنکه روی آن کشیده شود ، روی آن سر می خورد .این پارچه ها کمتر رطوبت پوست را جذب می کنند و کمتر باعث ایجاد چین و چروک می شوند .

روبالشی ابریشمی و تاثیر آن بر سلامت پوست و مو

روبالشی‌های ابریشمی به دلیل فواید بسیاری که بر سلامت و زیبایی پوست دارند، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. این روبالشی‌ها باعث کاهش چین و چروک روی پوست شده و از دوشاخه شدن و وز شدن موها جلوگیری می‌کنند.

تاثیر رو بالشی ابریشمی بر زیبایی
تاثیر رو بالشی ابریشمی بر زیبایی

اما آیا واقعاً روکش ابریشمی می‌تواند باعث نرمی و لطافت پوست و مو شود؟

روکش‌های ابریشمی می‌توانند واقعاً مؤثر باشند. طبق آزمایش‌هایی که در آزمایشگاه منسوجات انجام شد، بسیاری از افرادی که شروع به خوابیدن بر روی روکش‌های ابریشمی کرده‌اند، بسیار راضی بوده و آن را به همه توصیه می‌کنند.

حتی به گفته یکی از آن‌ها علت حالت بد موهایش بعد از بیدارشدن، روبالشی نامناسبی بوده که روی آن استراحت کرده است. با این حال توجه داشته باشید که استفاده از روبالشی‌ ابریشمی نمی‌تواند همه مشکلات پوستی و زیبایی شما را بهبود بخشد.

اما برای رهایی از این مشکل چه راهکاری وجود دارد ؟

از ابریشم برای رو بالشی خود استفاده نمایید. موی شما روی چنین پارچه هایی به راحتی سر می خورد و چربی آن نیز جذب پارچه نمی شود همچنین هرگز با موی خیس به رختخواب نروید. رطوبت اصطکاک بین رو بالشی و مو را افزایش می دهد ، در نتیجه مو شکننده می شود.

منبع : medium



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید