طرز تهیه مواد ضد عفونی کننده در خانه و با وسایل کم هزینه

طرز تهیه مواد ضد عفونی کننده
طرز تهیه مواد ضد عفونی کننده
خانه سلامت و پزشکی طرز تهیه مواد ضد عفونی کننده در خانه و با وسایل کم...
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

طرز تهیه مواد ضد عفونی کننده

برخی از ضدعفونی کننده های تجاری حاوی ترکیباتی هستند که شما را ازمیکروبها محافظت می کنند ، بنابراین چرا ضدعفونی کننده دست خود را از موادی که انتخاب می کنید درست نکنید؟ شما علاوه بر اطمینان از این ضد عفونی کننده های ساخت خود درهزینه ها صرفه جویی نموده و رایحه ضدعفونی کننده دست را به گونه ای تنظیم کنید که بوی دارویی نداشته باشد.در ادامه این مطلب از یزد نیوز  طرز تهیه مواد ضد عفونی کننده در خانه بخوانید.

طرز تهیه مواد ضد عفونی کننده
طرز تهیه مواد ضد عفونی کننده

چگونه کار می کند

ماده فعال موجود در این دستور العمل ضدعفونی کننده دست الکل است که برای اینکه یک ماده ضد عفونی کننده موثر باشد ، باید حداقل ۶۰ درصد محصول را تشکیل دهد. این دستورالعمل ۹۹٪ اتانول (الکل دانه) یا الکل ایزوپروپیل (مالیدن الکل) را دارا می باشد .

لطفاً از انواع دیگر الکل (به عنوان مثال ، متانول ، بوتانول) استفاده نکنید ، زیرا آنها سمی هستند. همچنین ، اگر از محصولی استفاده می کنید که حاوی درصد کمتری از الکل می باشد ، باید مقدار الکل را در دستور العمل افزایش دهید تا به همان اندازه مؤثر نباشد.

روغنهای اساسی در ضدعفونی کننده دستی

علاوه بر افزودن رایحه به ضدعفونی کننده دست ، روغن ضروری نیز ممکن است به محافظت در برابر میکروب ها کمک کند. به عنوان مثال ، روغن آویشن و میخک خاصیت ضد میکروبی دارند.

اگر از روغن های ضد میکروبی استفاده می کنید ، فقط از یک یا دو قطره استفاده کنید ، زیرا این روغن ها بسیار قدرتمند هستند و ممکن است باعث تحریک پوست شما شوند. روغنهای دیگر مانند اسطوخودوس یا بابونه ممکن است به تسکین پوست شما کمک کند.

مواد ؛ تجهیزات و ابزار برای تهیه مواد ضد عفونی کننده

تجهیزات و ابزار

کاسه و قاشق

قیف

بطری با دستگاه پخش کننده پاششی

مواد لازم

۲/۳ فنجان ۹۹ درصد مالیدن الکل (ایزوپروپیل الکل) یا اتانول

۱/۳ لیوان ژل آلوئه ورا

۸ تا ۱۰ قطره روغن ضروری ، اختیاری

طرز تهیه مواد ضد عفونی کننده
طرز تهیه مواد ضد عفونی کننده

مراحل ساخت

حتماً الکل مالیده ، ژل آلوئه ورا و روغنهای اساسی اختیاری را آماده و اندازه گیری کنید.

تمام مواد را با هم در ظرف خود اضافه کنید و با یک قاشق کاملاً مخلوط کنید.

به همین سادگی مواد را با هم مخلوط کرده و سپس از قیف برای ریختن آنها در بطری استفاده کنید. پمپ را به بطری بپیچید اکنون محلول ضد عفونی کننده آماده استفاده است .



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید