چند مزیت شگفت انگیز شیر زردچوبه (شیر طلایی) که نمی دانستید!

چند مزیت شگفت انگیز شیر زردچوبه (شیر طلایی) که نمی دانستید!
چند مزیت شگفت انگیز شیر زردچوبه (شیر طلایی) که نمی دانستید!
خانه سلامت و پزشکی چند مزیت شگفت انگیز شیر زردچوبه (شیر طلایی) که نمی دانستید!
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

 شیر زردچوبه (شیر طلایی) بخورید

شیر زردچوبه یک نوشیدنی سنتی هندی است که در غرب به سرعت گسترش یافت و به آن شیر طلایی نیز گفته می شود.این نوشیدنی قدرتمند از شیر گاو یا شیر گیاهی تهیه می شود که به همراه زردچوبه مخلوط شده است. این ماده حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است.در این مطلب از یزد نیوز بیشتر بخوانید.

نوشیدن شیرزردچوبه یکی دیگر از راههای خوب و آسان برای افزودن زردچوبه به رژیم غذایی شماست. این نوشیدنی می تواند به شما کمک کند تا از بیشتر بیماری ها مصون بمانید.

مزایای شیرزردچوبه در درجه اول از زردچوبه و بعد از شیرحاصل می شود و مهمترین ترکیب آن کورکومین است که یک آنتی اکسیدان قدرتمند است .

زردچوبه موجود در شیر یک درمان احتمالی برای بعضی از مشکلات سلامتی است. این موارد شامل اختلالات تنفسی ، مشکلات کبدی ، التهاب و دردهای مفاصل ، بیماری های گوارشی و دیابت و سرطان است. همچنین زردچوبه برای تقویت سلامت قلب نیز مفید است .

مزایای شیر زردچوبه (شیر طلایی)
مزایای شیر زردچوبه (شیر طلایی)

فواید سلامتی شیر زردچوبه چیست؟

شیر زردچوبه حاوی زردچوبه ، زنجبیل و دارچین است. این سه ادویه در ترکیب ، ممکن است به مبارزه با التهاب و بیماری های مرتبط با آن مانند درد مفاصل ، سرطان ، دیابت و بیماری های قلبی کمک کنند.

۱ –  ممکن است با التهاب و درد مفاصل مبارزه کند

کورکومین موجود در شیر زردچوبه به مبارزه با التهاب و درد مفاصل کمک می کند. خواص ضد التهابی آن با برخی داروهای اصلی قابل مقایسه است.

در یک مطالعه ، افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید که روزانه ۵۰۰ میلی گرم کورکومین مصرف می کردند نسبت به افرادی که داروی استاندارد مصرف می کردند ، پیشرفت بیشتری را نشان دادند.

کورکومین مولکول هایی را که در التهاب نقش دارند مهار می کند. برخی از این موارد شامل فسفولیپاز ، ترومبوکسان و کلاژناز است.

مطالعات همچنین کورکومین را به عنوان یک جایگزین بالقوه برای NSAIDs (داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی) برای درمان درد مفاصل توصیه می کنند.

خواص شیر زردچوبه (شیر طلایی)
خواص شیر زردچوبه (شیر طلایی)

۲ – می تواند باعث تقویت سلامت پوست شود

به طور سنتی ، زردچوبه به عنوان درمانی برای مشکلات پوستی استفاده می شود. همچنین اعتقاد بر این است که این ادویه باعث درخشش پوست شده و باکتری های مضر را از بین می برد.

کاربرد موضعی زردچوبه برای تسکین تومورهای پوستی اثبات شده است.

کورکومین اغلب به عنوان یک ماده در ژل های پوستی و سایر محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. این ترکیب برای تقویت محافظت از پوست شناخته شده است .

همچنین دارچین موجود در شیر زردچوبه سنتز کلاژن را تقویت می کند که این باعث ارتقاء سلامت پوست و علائم زودرس پیری می شود.

۳ – ممکن است خطر سرطان را کاهش دهد

شیر طلایی بخورید
شیر طلایی بخورید

صدها مطالعه  ؛ کورکومین را به فعالیتهای ضد سرطان مرتبط کرده است. تحقیقات به ما نشان می دهد که کورکومین به طور بالقوه می تواند خطر ابتلا به سرطان های پستان ، تخمدان ها ، ریه ها ، پوست ، مغز و دستگاه گوارش را درمان یا کاهش دهد.

تحقیقات آزمایشگاهی همچنین نشان می دهد که کورکومین ممکن است پیشرفت سرطان را کند کرده و شیمی درمانی را مؤثرتر کند. این ترکیب همچنین ممکن است سلولهای سالم را از آسیب در اثر پرتودرمانی محافظت کند.

زنجبیل یکی دیگر از عناصر موجود در شیر زردچوبه است که دارای فعالیت ضد سرطانی است.

دارچین یکی دیگر از ترکیبات متداول است که در شیر زردچوبه مورد استفاده قرار می گیرد. این ادویه حاوی سینامالدهید ، ترکیب قدرتمندی است که می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

اگرچه بیشتر این مطالعات بر روی حیوانات انجام می شود ، اما شیر زردچوبه از قابلیت امیدوارکننده در پیشگیری از سرطان در انسان برخوردار است. تحقیقات بیشتر در این زمینه ضروری است.

منبع : healthline



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید