روش های خانگی برای روشن شدن رنگ لب ها

روش های خانگی برای روشن شدن رنگ لب ها
روش های خانگی برای روشن شدن رنگ لب ها
خانه سلامت و پزشکی روش های خانگی برای روشن شدن رنگ لب ها
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

 روش های خانگی برای روشن شدن رنگ لب ها

لب ها  یکی ازعناصرمهم برای زیبایی خانم هاست و در این هیچ شکی نیست که لبهای قرمز و صورتی باعث جذابیت افراد می شود ولی گاهی این زیبایی به واسطه تیرگی مختل می شود.در ادامه این مطلب از یزد نیوز بیشتر بخوانید.

همیشه افراد وقت کافی برای استفاده از رژ لب را ندارند و با لب های تیره خجالت میکشند در اماکن عمومی و مجالس شرکت کنند ،چون باعث تغییراتی در چهره فردمی شود که به هیچ وجه خوشایند نیست.

 روش های خانگی برای روشن شدن رنگ لب ها
روش های خانگی برای روشن شدن رنگ لب ها

علت تیره شدن رنگ لب

مهمترین دلیل تیرگی لب در انسان‌ها مشکلات داخلی و بیماری‌هایی است که در آن سلول‌های بدن با کمبود اکسیژن مواجه می‌شوند.

تیرگی لب در افرادی که به بیماری‌های پیشرفته قلبی و یا  ریوی مبتلا هستند، افرادی که دچار مسمومیت ناشی از گازهای سمی‌می‌شوند ویا  افرادی که از سیگار یا قلیان به مدت طولانی استفاده می‌کنند زیاد دیده می‌شود.

یکی از علائم کم‌خونی تیره شدن لب هاست چون هموگلوبینی برای حمل اکسیژن خون وجود ندارد. البته برای قطعی شدن تشخیص کم‌خونی، بیمار باید آزمایش خون بدهد تا سطح هموگلوبین و آهن خونش بررسی شود.

روش های خانگی ارزان برای روشن شدن لبهای تیره

۱ – ترک دخانیات

مصرف دخانیات همچون سیگار و قلیان دلیل اصلی تیرگی لب است اگر دخانیات را  ترک کنید لب بتدریج به رنگ اصلی بر می‌گردد

۲ – عسل

عسل یکی از مواد طبیعی است که تیرگی لبها که بر اثر سالخوردگی و فاکتورهای دیگر ایجاد شده را از بین میبرد لبها را نرم و صورتی درخشان میکند، هرشب روی لبها عسل بمالید و بگذارید تا خشک شود.

۳ – عسل و اسکراب شکر

با استفاده از عسل و شکر یک اسکراب آماده کنید که برای باز کردن رنگ لب بسیار مفید است هیچ درمانی بهتر از روشهای طبیعی وجود ندارد چون درمانهای طبیعی هیچگونه عوارض جانبی ندارند

۴ – لیمو

لیمو به از بین بردن لک های صورت معروف است علاوه بر این لیمو لب ها را روشن تر می کند برای این کار شبها قبل از اینکه بخوابید آب لیمو را بگیرید و روی لبها بمالید وماساژ دهید.

۵ – آب توت فرنگی 

برای نرم و صورتی شدن لب ها یک قاشق غذاخوری آب توت فرنگی را با دو قاشق غذاخوری وازلین   ترکیب و روی لب ها بمالید.

۶ – تمشک

چه توت فرنگی و چه تمشک برای از بین بردن تیرگی لب مفید است .به همین منظورخمیری از تمشک عسل و ژل الوورا درست کنید و ۵ دقیقه روی لبها بمالید و بعد بشویید . تمشک حاوی ویتامین و مواد معدنی بسیار عالی است که در سلامت لبها موثر است.

 روش های خانگی برای روشن شدن رنگ لب ها
 روش های خانگی برای روشن شدن رنگ لب ها

۷ – ژل آلوئه ورا

لازم نیست این ژل را از فروشگاه بخرید اگر به این گیاه دسترسی دارید کمی‌از برگ آ ن را برش دهید و ژل آن را برروی لب قرار دهید واضافه آنرا  می‌توانید در یخچال نگهدارید

۸ – ترکیب  ماست و لیمو

ماست ساده با لیمو به روشن شدن رنگ لب کمک می‌کند همچنین میتوانید فقط چندقطره آب لیموبه آن اضافه کنید و روی لب های خود بمالید .

۹ – ماساژ با پارچه

پس ازحمام ویا شستشوی صورت ؛  لب خود را با یک پارچه مالش دهید . این کار باعث می‌شود تا سلولهای مرده از بین بروند و لب تازه تر شود باید این کار را هرروز انجام دهید.

۱۰ – ماساژ با یخ

ماساژ لبها با تکه های یخ ؛  لب ها را تازه مرطوب و خوشرنگ میسازد.

۱۱ – مسواک زدن به لبها

این کار باعث تمیز شدن لب از گردو غبار می‌شود

۱۲ – روغن زیتون

بعضی از روغن ها مثل روغن زیتون ،روغن درخت چای، روغن خردل برای لبهای تیره و ترک خورده مناسب است روغن زیتون از بین این همه این ها مفیدتر و هیچگونه ضرری ندارد قبل از خواب یکی از این روغن ها را روی لب بمالید تا به روشن تر شدن رنگ لبها کمک کند.

۱۳- روغن کرچک و بادام

روغن کرچک و بادام را روی لبها ماساژ دهید تا بطور طبیعی صورتی شود باانجام این نکات بطور منظم به هدفتان که لب های خوش رنگ است خواهید رسید.

موارد دیگر

مالیدن کرم ضد آفتاب روی لب می‌تواند مفید باشد زیرا نور خورشید نیز باعث تغییر رنگ لب می‌شود. مالیدن کره حیوانی آب شده یا دنبه روی لب‌ها نه تنها باعث مرطوب شدن می‌شود بلکه تغییر رنگ لب را نیز برطرف خواهد کرد.

کمی‌روغن بادام را با نصف قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید و روی لب‌ها قرار دهید.این روش به شما کمک خواهد کرد پوست روشنی در ناحیه لب داشته باشید.

مقدار کمی‌زردچوبه را با یک قاشق شیر سرد مخلوط کنید تا خمیر نرمی‌حاصل شود.خمیر را روزانه و به مدت ۵ دقیقه روی لبتان قرار دهید.پس از مدت کوتاهی ( تقریبا یک هفته ) مشاهده می‌کنید که تیرگی لب شما از بین رفته است.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید