رژیم غذایی متعادل و متنوع برای روزه‌داری

خانه سلامت و پزشکی رژیم غذایی متعادل و متنوع برای روزه‌داری
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
نظرات:0

یک متخصص تغذیه گفت: در روزه‌داری با رعایت تعادل و تنوع و استفاده به اندازه غذا می‌توان بدنی سالم داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد، آزاده نجارزاده، متخصص تغذیه گفت: در ماه مبارک رمضان افراد از انواع مواد غذایی استفاده کرده و با مصرف لبنیاتی مانند شیر و ماست به حفظ سلامت بدن کمک کنند، چون شیر با جذب کلسیم و ماست نیز به دلیل دارا بودن میکروب‌های مفید نقش موثری در سلامت دستگاه گوارش دارد.

او ادامه داد: این میکروب‌ها با حفظ تعادل در روده سبب افزایش مقاومت بدن و تقویت سیستم ایمنی می‌شوند.

نجارزاده بر اهمیت وعده سحری تأکید کرد و افزود: ترکیب سحری باید حاوی پروتئین مناسب مانند پروتئین حیوانی شامل گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ یا از پروتئین‌های گیاهی مثل سویا و حبوبات باشد.

متخصص تغذیه تصریح کرد: ماهی سرخ شده به دلیل افزایش حس تشنگی غذای مفیدی برای سحری نیست، مصرف ماهی به صورت آب‌پز یا کبابی مناسب‌تر است.

نجارزاده گفت: مصرف زیاد پروتئین‌ها با دفع اوره باعث افزایش نیاز بدن به آب می‌شود، از مصرف مایعات، انواع سبزیجات، سالاد و میوه‌ها نیز در طول فاصله افطار تا سحر و در وعده سحری نباید غافل شد.

او یادآور شد: افراد تعادل را در مصرف میوه‌ها به دلیل قند زیاد حفظ کنند، آب میوه‌ها باعث افزایش سریع قند خون می‌شوند و مصرف آب‌ میوه‌های صنعتی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

این متخصص تغذیه گفت: به جای استفاده از قند‌های ساده مانند قند، شکر و نبات بهتر است قند‌های طبیعی مثل خرما و کشمش مصرف شود.

او افزود: از یک غذای سبک مانند نان، پنیر، سبزی و گردو یا انواع سوپ‌های سبک و حلیم‌هایی که خیلی چرب و شیرین نباشند در وعده افطار می‌توان استفاده کرد، کمی مغزی‌جات در آخر شب هم توصیه می‌شود.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید