مزیت های مهم استفاده از شیر و عسل برای صورت

خانه سلامت و پزشکی مزیت های مهم استفاده از شیر و عسل برای صورت
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

مزیت مهم استفاده از شیر و عسل برای صورت

ترکیب شیر و عسل فواید زیادی برای پوست به همراه دارد. هر دو از زمان های بسیار قدیم برای حفظ سلامت و درخشندگی پوست استفاده می کردند.شیر و عسل می توانند اثرات ضد آفتابی بر روی پوست شما داشته باشند. طبق افسانه ، کلئوپاترا برای حفظ جوانی ، درخشندگی و شفاف بودن پوست ، هر روز در شیر حمام می کرد. همانطور که در زیر گفته می شود این ترکیب می تواند مزایای خاصی داشته باشد.در این مقاله از یزد نیوز مزیت های مهم استفاده از شیر و عسل را برای صورت را بخوانید.

۱ –  به مرطوب کردن پوست کمک می کند

اسید لاکتیک یکی از AHA های طبیعی (آلفا هیدروکسی اسیدها) موجود در شیر ترش است که به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می کند. این بخشی از مجموعه مرطوب کننده طبیعی پوست شما است.

عسل نرم کننده و مرطوب کننده است که می تواند رطوبت را به پوست شما متصل کرده و آن را نرم و مرطوب نگه دارد. به همین دلایل ، بیشتر محصولات مراقبت از پوست در فرمول های خود از شیر و عسل استفاده می کنند.

مزیت های مهم استفاده از شیر و عسل برای صورت
مزیت های مهم استفاده از شیر و عسل برای صورت

۲ – شیر؛  پوست را محکم و صاف نگه می دارد

یک مطالعه نشان داد که ۱۲٪ اسید لاکتیک موضعی با کاهش خطوط و چین و چروک می تواند به بهبود ظاهر پوست کمک کند. همچنین باعث سفت و صاف شدن پوست می شود. شیر دارای خاصیت لکه برداری ملایم است. استفاده از آن بر روی صورت شما می تواند نتایج قابل توجهی داشته باشد.

۳ –  عسل ؛  pH پوست را حفظ می کند

حفظ pH پوست برای جلوگیری از برآمدگی و بثورات مهم است. عدم تعادل در pH پوست ، سد طبیعی پوست شما را مختل می کند که می تواند منجر به سوزش پوست شود. عسل به تنظیم سطح pH پوست کمک می کند .

مزیت های مهم استفاده از شیر و عسل برای صورت
مزیت های مهم استفاده از شیر و عسل برای صورت

۴ –  عسل  ؛ می تواند زخم ها را بهبود بخشد

خواص ضد میکروبی عسل و متیل گلیوکسال (یکی از ترکیبات فعال) می توانند به بهبودی زخمهای شما کمک کنند. همچنین برای بهبود زخمهای سوختگی و سایر موارد پوستی مانند پسوریازیس ، شوره سر ، بثورات پوشک ، سبوره و مژگان مفید است .

۵ – عسل ؛ به درمان  آکنه کمک می کند

یک مطالعه نشان داد که استفاده از عسل در ضایعات آکنه می تواند باعث بهبودی سریعتر شود. عسل همچنین می تواند رشد هر دو باکتری P. acnes و S. aureus را مهار کند .

شیر و عسل ؛ فواید زیادی برای عرضه به پوست شما دارند. در بخش بعدی روش های مختلف استفاده از این ترکیب را بر روی صورت ؛  بررسی خواهیم کرد.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید