روشن کردن مو با استفاده از عسل و بدون استفاده از مواد شیمیایی

 روشن کردن مو با استفاده از عسل
 روشن کردن مو با استفاده از عسل
خانه سلامت و پزشکی  روشن کردن مو با استفاده از عسل و بدون استفاده از مواد...
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

 روشن کردن مو با استفاده از عسل

روشن کردن مو با استفاده از عسل و بدون استفاده از مواد شیمیایی یکی از راه های روشن نمودن مو در خانه و تقویت بافت مو می باشد.با این روش هم موهایی روشن خواهید داشت و هم موهایی سالم.اگر به این روش علاقه دارید حتما ادامه این مطلب از یزد نیوز را بخوانید.

روشن کردن مو بدون مواد شیمیایی

عسل به طور طبیعی حاوی مقادیر کمی پراکسید هیدروژن است که خاصیت روشن کنندگی روی مو دارد. پراکسید هیدروژن نشده ناپیوسته در محصولات تجاری  نیز موهای شما را روشن می کند ، اما به دلیل اینکه بسیار قوی تر است ممکن است به موهای شما آسیب جدی برساند .

به همین دلیل است که بسیاری از افراد از عسل استفاده می کنند تا به آرامی موهای خود را روشن کنند.

عسل همچنین به عنوان مرطوب کننده عمل می کند ، که اثرات خشک کننده پراکسید موجود در آن را خنثی می کند.

 روشن کردن مو با استفاده از عسل
 روشن کردن مو با استفاده از عسل

نحوه استفاده

حداقل یک فنجان عسل خام تهیه نمایید. عسل خام را نی توانید از فروشگاههای معتبر و یا مراکز بهداشتی تهیه نمایید .

در یک کاسه ، چهار قسمت عسل را با یک قسمت آب یا سرکه سیب مخلوط کنیدو کاملا بهم بزنید  تا مواد کاملاً ترکیب شوند.

عسل بسیار چسبنده است و آب قوام را از بین می برد به طوری که برای  استفاده در موهای شما راحت تر است همچنین  سرکه سیب به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل می کند.

اگر می خواهید تغییر رنگی شدید تری داشته باشید ، چندین قلم هیدروژن پراکسید را به مخلوط اضافه کنید. این پراکسید موجود در عسل را برجسته می کند و با موهای شما واکنش نشان می دهد تا چندین پرده روشن تر شود  .

افزودنی ها

اگر موهای سیاه یا قهوه ای تیره دارید ، پراکسید را اضافه نکنید زیرا ممکن است رنگ موی شما را به نارنجی متمایل نماید .برای رنگ موی بلوند ، می توانید پودر حنا ، دارچین یا قهوه زمینی را به مخلوط اضافه کنید. چند قاشق غذاخوری گلبرگهای هیبرسک یک رنگ توت فرنگی-توت اضافه می کند.

بگذارید این مخلوط به مدت ۳۰-۶۰ دقیقه بماند. این کار باعث می شود مواد تشکیل دهنده  بخوبی حل شوند .

مخلوط عسل را روی موهای خود بمالید. یک حوله را روی شانه های خود بکشید تا از لباس خود محافظت کنید ، سپس به تدریج مخلوط را در دوزهای کوچک روی سر خود بریزید.

از انگشتان دست خود برای ماساژ دادن عسل به موهایتان استفاده کنید ، و تا زمانی که موهایتان به طور کامل از عسل اشباع شود ، ادامه دهید.

به دلیل اینکه عسل خیلی چسبنده است و احتمال دارد که ریزش کند که در این صورت  تمیز کردن آن بسیار دشوار است بنابراین از پوشش کامل موهای خود توسط حوله اطمینان کسب نمایید .

موهای خود را با پلاستیک بپوشانید و بگذارید عسل کاملا روی پوست و موی شما بنشیند. برای جلوگیری از چکه کردن عسل از کلاه دوش یا سارافان پلاستیکی استفاده کنید.

 روشن کردن مو با استفاده از عسل
 روشن کردن مو با استفاده از عسل

حداقل زمان

عسل را حداقل دو ساعت در موهای خود نگه دارید تا اثر ملموس داشته باشید. در صورت امکان ، عسل را در موهای خود در طول شب نگه دارید.

اگر موهای بلندی دارید که نگه داشتن آن در زیر کلاه پلاستیکی مشکل است ، موهای خود را جمع کرده و توسط کلیپ مو نگه دارید ، سپس کلاه یا پوشش پلاستیکی  را روی موهای چیده شده خود قرار دهید.

اگر بتوانید یک شب عسل را در موهای خود نگه دارید ، نتایج بسیار بهتری خواهید گرفت. همچنین به عنوان یک درمان با تهویه عمیق عمل می کند. حوله ای را روی بالش بگذارید و با پوشیدن کلاه دوش ، بخوابید.

برای اعمال گرما نیازی به استفاده از گرم کن نیست. عسل در دمای اتاق به خوبی عمل می کند.

عسل را از موهای خود با آب گرم بشویید ، سپس شامپو بزنید و موهای خود را طبق معمول حالت دهید سپس موهای خود را با حوله خشک کرده و اجازه دهید در مجاورت با هوا بطور طبیعی خشک شود. موهای شما اکنون به رنگ عسل خواهد بود.

نرم کننده ای از عسل استفاده نمایید

برای حفظ ظاهری روشن تر ، استفاده از عسل را به عنوان نرم کننده در نظر بگیرید.

۴/۱ فنجان عسل و ۲/۱ فنجان از هر نرم کننده ای که دوست دارید را مخلوط کنید. تا زمانی که رایحه آن به خوبی با عسل مخلوط شود. تهویه و عسل را درون یک کاسه هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند.

برای تهیه دسته ای بزرگتر از همان نسبت عسل به تهویه استفاده کنید. و برای استفاده های بعدی مخلوط اضافی را در یک بطری ذخیره کنید.

بعد از هر شامپو از نرم کننده استفاده کنید. بعد از اینکه موهای خود را شامپو کنید ، همانطور که ازنرم کننده نرمال استفاده می کنید می توانید  نرم کننده عسل را جایگزین کنید.

برای این کار  مقدار کمی ازآنرا  به موهای خود زده و پس از اتمام آن را بشویید و در حالی که دوش خود را تمام می کنید برای یک اثر روشنایی بیشتر ، تهویه را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در موهای خود بگذارید.

اگر موهای شما بعد از شستشو احساس چسبندگی می کند ، مقدار عسل مورد استفاده را کاهش داده و مقدار نرم کننده را افزایش دهید.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید