فواید سلامتی و کاربرد روغن میخک برای کاهش درد و تسکین درد دندان

فواید سلامتی و کاربرد روغن میخک
فواید سلامتی و کاربرد روغن میخک
خانه سلامت و پزشکی فواید سلامتی و کاربرد روغن میخک برای کاهش درد و تسکین درد...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:1

فواید کاربرد روغن میخک

روغن میخک از درخت میخک استخراج می شود. این روغن در فرآیندی از بخار بدست می آید  به این صورت که  از جوانه های میخچه که بوی تند تندی دارد تقطیر می شود این روغن  بومی جنوب شرقی آسیا است و قرن ها در درمان درد ناشی از مشکلات دندانپزشکی استفاده می شده است.در ادامه این  بخش از یزد نیوز با فواید و کاربرد روغن میخک بیشتر آشنا شوید.

گفته می شود روغن میخک دارای خواص آنتی اکسیدانی ، ضد میکروبی ، ضد قارچ ، ضد التهابی و بی حس کننده است. همچنین ممکن است به درمان بیماری های پوستی ، هضم غذا و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

مزایای روغن میخک
مزایای روغن میخک

۱- ممکن است درد دندان را تسکین دهد

اسانس میخک ممکن است به جلوگیری از حفره ها و تسکین درد دهان کمک کند. به طور سنتی از آن برای تسکین درد دندان استفاده می شود.

همچنین برای موارد اضطراری دندان مانند التهاب دهان یا گلو نیز استفاده می شود. گزارش شده است که روغن میخک در تهیه برخی از خمیر دندانها و دهانشویه ها استفاده می شود.

 روغن میخک برای تسکین درد
روغن میخک برای تسکین درد

Eugenol ، یک مایع روغنی معطر است که از روغن میخک استخراج می شود و به عنوان یک آرام بخش در روش های دندانپزشکی استفاده می شود.

میخک همچنین دارای خواص ضد پلاک است که ممکن است رشد باکتریهای دهانی را که باعث ایجاد پلاک دندان شود ، مهار کند .همچنین اسانس میخک در برابر تعداد زیادی از پاتوژنهای خوراکی فعالیت ضد سرطان و سمیت زایی سلولی را نشان داد.

Eugenol و Eugenyl استات دو ماده فعال موجود در روغن ضروری میخک هستند که به جلوگیری از جوش زدایی یا فرسایش دندان کمک می کنند. روغن میخک در برابر میکروارگانیسم هایی که باعث پوسیدگی دندان می شوند ، مؤثر است .

۲ –  ممکن است به درمان بیماری های پوستی و آکنه کمک کند

گفته می شود روغن میخک در برابر Propionibacterium acnes ، باکتری هایی که باعث آکنه می شوند عمل می کند. با این وجود ، برای دستیابی به نتیجه گیری های بعدی ، مطالعات بیشتری در این زمینه لازم است.

یک مطالعه انجام شده توسط گروه پوست درقاهره  مصر نشان داد که روغن میخک در درمان موضعی خارش مزمن مؤثر است.

مطالعه دیگری که توسط بیمارستان دانشگاه منصوره مصر انجام شد ، نشان داد که استفاده موضعی از کرم روغن میخک ممکن است در درمان شقاق مزمن مقعد کمک کند.

 روغن میخک برای دندان درد
روغن میخک برای دندان درد

۳ –  ممکن است دارای خاصیت ضد درد باشد

تاثیر مثبت ماساژ روغن میخک به منظور کاهش درد کمر در مادران پس از زایمان یافت شد. گفته می شود روغن میخک دارای خاصیت ضد درد است که با فعال کردن کانال های کلسیم و کلرید در غدد لنفاوی باعث کاهش درد دندان و مفاصل می شود.

اوژنول موجود در میخک نیز به دلیل اثرات ضد درد آن مورد مطالعه قرار گرفته است. در مطالعات حیوانی نشان داده شد که روغن میخک نیز می تواند درد موش ها را کاهش دهد.

مطالعه دیگری که توسط دانشگاه کویت انجام شده است ، نشان داد که ژل میخک ممکن است این توانایی را داشته باشد که  جایگزین بنزوکائین به عنوان ماده  بی حسی موضعی باشد.

منبع : stylecraze



1 نظر

  1. […] روغن میخک ممکن است به عنوان دفع حشرات عمل کرده و از بیماریهای ناشی از وکتور (ایجاد شده توسط انگل در انسان) جلوگیری کند.اگر می خواهید از شر نیش حشرات در امان باشید ، دفع حشرات با این روغن بهترین راهکار خواهد بود.ادامه مطلب یزدنیوز را بخوانید. […]

نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید