توصیه‌هایی برای تسکین درد مفاصل

توصیه‌هایی برای تسکین درد مفاصل
توصیه‌هایی برای تسکین درد مفاصل
خانه سلامت و پزشکی توصیه‌هایی برای تسکین درد مفاصل
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

توصیه‌هایی برای تسکین درد مفاصل

درد در ناحیه مفاصل بیشتر به سن و از بین رفتن بافت های استخوان و مفصل مربوط می باشد اما گاهی علت های دیگری وجود دارد که می تواند در سنین مختلف نیز این درد تجربه شود.در ادامه این مطلب از یزد نیوز با علت درد مفاصل و راههای تسکین آشنا شوید.

درد استخوان عبارت است از حساسیت شدید به درد و احساس درد و هر نوع ناراحتی در یک یا چند استخوان. این درد با دردهای عضلانی و مفصلی متفاوت است.

توصیه‌هایی برای تسکین درد مفاصل
توصیه‌هایی برای تسکین درد مفاصل

درد استخوان معمولا به بیماری‌هایی نسبت داده می‌شود که می‌توانند عملکرد عادی یا ساختار استخوان را تحت تاثیر قرار دهند. ممکن است استخوان در حالت ثابت یا در حال حرکت باشد و درد را تجربه کنید

الف : کلسیم و ویتامین D می‌توانند دردتان را تسکین بدهند

مطالعات زیادی نشان داده‌اند که ویتامین D می‌تواند درد مفصل را تسکین بدهد. طبق یافته‌ها، وقتی کمبود ویتامین D درمان نشود، درد مفاصل شدت می‌گیرد.

همچنین مهم است که ویتامین D با کلسیم مصرف شود. البته این شیوه، درمانتان نخواهد کرد؛ اما التهاب را کاهش داده و استخوان‌هایتان را قوی می‌کند.

ب : رژیم غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان

یک رژیم غذایی مناسب که پزشکتان آن را توصیه می‌کند، از درد مفاصلتان کم خواهد کرد. غذا‌هایی همچون ماهی، روغن زیتون، میوه‌ها و سبزی‌ها وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند.

این مواد غذایی از ترکیباتی تشکیل شده‌اند که با التهاب مبارزه می‌کنند. آنتی‌اکسیدان به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

توصیه‌هایی برای تسکین درد مفاصل
توصیه‌هایی برای تسکین درد مفاصل

ج : فعالیت بدنی

البته زمانی که زانودرد دارید نمی‌توانید مثل یک فرد سالم، بپرید و بدوید؛ اما این نباید سبب شود که هیچ فعالیت بدنی انجام ندهید. حتی پیاده‌روی‌های طولانی نیز می‌توانند برای کمک به تناسب اندام کافی باشند.

به طور نرمال، پزشکان توصیه می‌کنند برخی از تمرینات خاص ورزشی را انجام دهید که فشار زیادی به مفاصلتان وارد نمی‌کنند. در مورد مناسب‌ترین نوع تمرین و ورزش برای شرایط خودتان با پزشک خود مشورت کنید به یاد داشته باشید که خودتان را زیاد خسته نکنید و به بدنتان فشار نیاورید.

د : استفاده از فیزیوتراپی

شنا کردن و دوچرخه سواری بهترین ورزش ها هستند زیرا فرد را قادر به کاهش وزن می کنند در حالی که مفاصل را تحت فشار قرار نمی دهند.

ک : مراقبت های خانگی

از مفصل با یک بریس یا باند محافظت کنید، به مفصل استراحت دهید و از هرگونه فعالیتی اجتناب کنید، اگر مفصل ملتهب و گرم است چندین بار در روز، حدود ۱۵ دقیقه یخ روی آن قرار دهید.

اگر عضلات اطراف مفصل گرفته اند از حوله گرم چندین بار در روز استفاده کنید. مفصل را بالاتر از سطح قلب قرار دهید. از برخی مکمل ها مانند گلوکوزامین و کندورایتین نیز می توان استفاده کرد.

چه زمانی لازم است به پزشک مراجعه کنیم؟

درد مفصل به ندرت یک فوریت پزشکی است. در اغلب موارد درد مفصل خفیف می تواند به راحتی در منزل بهبود یابد.

اما اگر درد مفصل با تورم، قرمزی، درد هنگام لمس و گرمی اطراف مفصل، همراه باشد لازم است به دکتر ارتوپد یا متخصص روماتولوژی مراجعه کنید.

 

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید