فواید ویتامین C برای پوست،معجزه ای که نادیده گرفته می شود

فواید ویتامین C برای پوست،معجزه ای که نادیده گرفته می شود
فواید ویتامین C برای پوست،معجزه ای که نادیده گرفته می شود
خانه سلامت و پزشکی فواید ویتامین C برای پوست،معجزه ای که نادیده گرفته می شود
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

فواید ویتامین c برای پوست

همانطور که می دانید یکی از ویتامین های مفید برای سلامتی انسان ها ویتامین C  است که مزایای فراونی برای بدن ما دارد از جمله این مزایا می توان به تاثیر شگرف آن روی پوست اشاره کرد درواقع فواید ویتامین C برای پوست،معجزه ای است که نادیده گرفته می شود.در ادامه این مطلب از یزدنیوز بیشتر بخوانید.

 ۱- ویتامین C چیست و چگونه می توان از آن برای زیبایی استفاده کرد ؟

ویتامین C یکی از موثرترین مواد اثبات شده تحقیقاتی است که می توانید  از آن برای استفاده و داشتن پوستی سالم استفاده نمایید .این آنتی اکسیدان محلول در مایع یک جزء طبیعی پوست سالم است.

در هنگام جوانی ، سطح ویتامین C در خارج از دو لایه پوست (اپیدرم و درم) فراوان است ، اما با افزایش سن ، این سطوح به طور طبیعی کاهش می یابد.

فواید ویتامین C برای پوست،معجزه ای که نادیده گرفته می شود
فواید ویتامین C برای پوست،معجزه ای که نادیده گرفته می شود

قرار گرفتن محافظت نشده در معرض آفتاب (آسیب اشعه ماوراء بنفش) و آلودگی می تواند این کاهش را تسریع بخشد و منجر به داشتن پوستی خسته و کسل کننده و همچنین چین و چروک و ناهمواری در سطح پوست گردد .

خوشبختانه ، راه حل های موضعی برای مراقبت از پوست وجود دارد که می تواند به کاهش این آسیب کمک کند ، بنابراین پوست سالم تر و جوان تر به نظر می رسد.

۲ -زیبایی پوست با ویتامین ها

فواید ویتامین C برای پوست بسیار وسیع و گسترده است ، از جمله می توان به توانایی آن در شفافیت و زیبایی  رنگ پوست و کاهش چین و چروک اشاره کرد .

در حالی که این عنصر به دلیل داشتن فواید روشن کننده پوست بعنوان یک نیروگاه بسیار مشهور است ، تحقیقات همچنین نشان می دهد که می تواند پوست را از اثرات قابل توجه عوامل استرس زای محیطی ، از جمله آسیب رادیکال آزاد محافظت کند .

توانایی این ویتامین برای کاهش مشکلات قبل و بعد از بروز آنها بروی پوست ؛ باعث می شود که ویتامین C نیرویی کارآمد در نظر گرفته شود.

۳ – مراقبت از پوست

خواص زیادی از ویتامین C برای پوست وجود دارد و در حالی که همه آنها فواید آنتی اکسیدانی دارند ، برخی از انواع ویتامین C در فرمول های مراقبت از پوست بهتر از سایرین عمل می کنند.

بیشترین تحقیقات در مورد هر نوع موارد ویتامین C بر روی اسید اسکوربیک (که همچنین به عنوان اسید L- آسکوربیک اسید شناخته می شود) انجام شده است که آثار و خواص مفید آن بر روی پوست را مورد بررسی قرار داده است .

این اسید می تواند پوستی محکم تر را ایجاد نماید و علائم پوستی و لکه های ناهموار پوست را محو می کند. اسید اسکوربیک همچنین به سطح پوست کمک می کند تا از رادیکال های آزاد و استرس زا های خارجی محافظت کند و اثرات قرار گرفتن در معرض عناصر را کاهش دهد .

فواید ویتامین C برای پوست،معجزه ای که نادیده گرفته می شود
فواید ویتامین C برای پوست،معجزه ای که نادیده گرفته می شود

از جمله خواص مفید دیگری که تحقیقات قابل توجهی در مورد اثربخشی آنها وجود دارند  ، می توان به  سدیم آسکوربیل فسفات ، آسکوربیل پالمیتات  ، اسید اسید آسکوربیک ؛  اسید کرباتات تتراکسی اکسیدسیل  ، اسید کربن فسفات منیزیم  و آسکوربیل گلوکزید اشاره کرد .

فقط بخاطر داشته باشید که ویتامین C در برابر هوا و نور بسیار حساس است و در صورتی که  مرتب در معرض آن ها قرار گیرند احتمال خرابی و فاسد شدن آنها بعید نیست .

اگر می خواهید بهترین نتیجه ممکن را از سرم ویتامین C یا مرطوب کننده خود بدست آورید ، لازم است که آن ها را در یک بطری که دارای پمپ اسپری باشد نگه داری کنید تا از خرابی  مواد جلوگیری شود.

همچنین بهتر است بدانید که متأسفانه ، یک کرم ویتامین C که به مدت طولانی نگهداری می شود تاثیرات نهایی خود را از دست می دهد .



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید