آب آلوئه ورا بنوشید ،فواید نوشیدن آب آلوئه ورا

فواید نوشیدن آب آلوئه ورا
فواید نوشیدن آب آلوئه ورا
خانه سلامت و پزشکی آب آلوئه ورا بنوشید ،فواید نوشیدن آب آلوئه ورا
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

فواید نوشیدن آب آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا نوعی گیاه شاداب از جنس آلوئه است. در آب و هوای گرمسیری به وفور رشد می کند و قرن ها از آن به عنوان گیاه دارویی استفاده می شده است.آب آلوئه ورا نیز به عنوان یک نوشیدنی عالی بهتر است مورد استفاده قرار بگیرد.

آب آلوئه ورا یک مایع غلیظ است که از گوشت برگ گیاه آلوئه ورا تهیه شده است. معمولاً برای درمان آفتاب سوختگی شناخته شده است. اما نوشیدن این اکسیر سالم به صورت آبمیوه چندین فایده درمانی برای شما به همراه دارد.

عصاره آلوئه ورا با خرد کردن یا آسیاب کردن کل برگ گیاه آلوئه ورا تهیه می شود و در ادامه آن  مراحل مختلفی برای تصفیه و فیلتر مایع  آن انجام می شود. با طعم ملایم و قابل تحمل ، آب به راحتی در اسموتی ها مخلوط می شود. این باعث می شود آب آلوئه ورا یک مکمل غذایی کامل باشد.

فواید نوشیدن آب آلوئه ورا
فواید نوشیدن آب آلوئه ورا

فواید سلامتی نوشیدن آب آلوئه ورا چیست؟

در ادامه این مطلب از یزد نیوز با دلایل نوشیدن عصاره آلوئه ورا خالص ، بدون رنگ و کم آنتراکینون آشنا شوید.

۱-  خاصیت قلیایی دارد

pH اسیدی یک عامل پرورش بیماری دربدن است. با وجود این محیط ؛ بیماری رشد می کند. با خوردن و نوشیدن غذاهای قلیایی و نوشیدنی هایی مانند آب آلوئه ورا می توانید این تعادل را حفظ نمایید .

سایر گزینه های غذایی قلیایی عبارتند از:

  • سبزیجات
  • ریشه سبزیجات
  • حبوبات
  • آجیل و دانه ها
  • میوه ها

۲-  موثر در آبرسانی

گیاه آلوئه بسیار متراکم از آب است ، بنابراین یک روش ایده آل برای جلوگیری یا درمان کم آبی بدن است. هیدراته ماندن بدن با فراهم کردن راهی برای پاکسازی و شستشوی ناخالصی ها به بدن شما کمک می کند. این آب میوه همچنین اندوخته ای بالایی از مواد مغذی را به همراه دارد که باعث بهبود عملکرد اندام بدن می شود.

این امر بسیار مهم است زیرا کلیه ها و کبد شما تا حد زیادی وظیفه سم زدایی خون و تولید ادرار را بر عهده دارند. به همین دلیل ، شما باید آنها را سالم نگه دارید.

بازیابی از ورزشهای سنگین همچنین به تجدید مایعات اضافی احتیاج دارد. بدن شما به مایعات بیشتری احتیاج دارد تا بتواند خود را از تجمع اسید لاکتیک برطرف کند. بعد از تمرین سخت بعدی آب آلوئه ورا را به جای آب نارگیل امتحان کنید.

۳ – عملکرد کبد را بهبود می بخشد

وقتی صحبت از سم زدایی می شود ، عملکرد کبد سالم مهم است.عصاره آلوئه ورا یک روش عالی برای سالم نگه داشتن کبد است.

به این دلیل که کبد در هنگام تغذیه کافی و آبرسانی بدن عملکرد بهتری دارد. عصاره آلوئه ورا برای کبد ایده آل است زیرا این گیاه مرطوب کننده و سرشار از گیاهان دارویی است.

فواید نوشیدن آب آلوئه ورا
فواید نوشیدن آب آلوئه ورا

۴- مفید برای یبوست

نوشیدن آب آلوئه ورا به افزایش میزان آب در روده شما کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که بین افزایش محتوای آب روده و تحریک پریستالیس رابطه وجود دارد که به شما کمک می کند مدفوع را به طور عادی عبور دهید.

اگر یبوست دارید یا با یبوست مکرر مشکل دارید ، سعی کنید آب آلوئه ورا را در برنامه روزمره خود قرار دهید. آلوئه ورا همچنین به عادی سازی باکتریهای سالم در روده شما کمک می کند و باعث حفظ متعادل فلور روده می شود.

۵- به شفافیت پوست کمک میکند

عصاره آلوئه ورا به دلیل آبرسان بودن ممکن است به کاهش دفعات و ظاهر آکنه و همچنین به کاهش شرایط پوستی مانند پسوریازیس و درماتیت کمک کند.

همچنین آلوئه ورا منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است که ممکن است به محافظت از پوست شما کمک کند.

ترکیبات مهم آلوئه ورا نشان داده است که اثرات اشعه ماوراء بنفش (UV) را خنثی می کند ، پوست شما را از آسیب UV موجود محافظت کرده و به جلوگیری از خطوط و چین و چروک کمک می کند.

۶ – منبعی از مواد مغذی است

آب آلوئه ورا سرشار از مواد مغذی است به همین دلیل  نوشیدن یک راه عالی برای اطمینان از کمبود آن است. این ماده حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مهمی مانند ویتامین های گروه B ، C ، E و اسید فولیک است.

عصاره آلوئه ورا همچنین حاوی مقادیر کمی از موارد زیر است:

  • کلسیم
  • فلز مس
  • کروم
  • سدیم
  • سلنیوم
  • منیزیم
  • پتاسیم
  • منگنز
  • فلز روی

آلوئه ورا تنها منبع گیاهی ویتامین B-12 است. این خبر عالی برای گیاهخواران است. مصرف  مواد غذایی و نوشیدنی هایی که غنی از مواد مغذی هستند ، در مبارزه با بیشتر بیماری های قابل پیشگیری مهم است.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید