درمان موهای خشک ،روش های عالی و خانگی برای بهبود خشکی موها

روش های خانگی برای درمان موهای خشک و نرم شدن موها
روش های خانگی برای درمان موهای خشک و نرم شدن موها
خانه سلامت و پزشکی درمان موهای خشک ،روش های عالی و خانگی برای بهبود خشکی موها
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

روش های خانگی برای درمان موهای خشک و نرم شدن موها

شاید هنگام لمس موهای خود ؛ خشکی و شکنندگی را در آن ها احساس می کنید اما داشتن موهای خشک به معنای این نیست که شما از نظر سلامتی جسم وموهایتان مشکل بزرگی دارید .قرار گرفتن در معرض آفتاب ، یکنواختی گرما ، رطوبت ، سیگار کشیدن و موارد دیگر می تواند درایجاد موهای آسیب دیده و خشک نقش داشته باشد.اگر احساس می کنید که موهای خشکی دارید خبر خوب این است که می توانید با انجام مراحل زیر این خشکی را کاهش دهید .ادامه این مطلب از یزد نیوز را برای آشنایی با روش های درمان موهای خشک بخوانید.

روش های خانگی برای درمان موهای خشک و نرم شدن موها
روش های خانگی برای درمان موهای خشک و نرم شدن موها

۱ – موهای خود را کوتاه کنید

اگر موهای شما خیلی خشک به نظر می رسد حتی اگر موهای شما خیلی بلند نباشد می توانید ، انتهای مو را که سخت و سبک جلوه می دهند مقداری از آنرا کوتاه کنید .

از موهای خود بازدید کرده و موهایی که ناسالم هستند و رشد موهای تازه را کاهش می دهند ، اصلاح کنید.

برای اینکار می توانید از یک متخصص در مورد سبک موهای خود مشورت بگیرید تا درمورد نوع و طول خاص موهای خود ؛ شما را راهنمایی نمایند . آنها ممکن است یک روش معمول جدید را توصیه کنند که می تواند موهای شما را از آسیب رهایی بخشند .

روش های خانگی برای درمان موهای خشک و نرم شدن موها
روش های خانگی برای درمان موهای خشک و نرم شدن موها

۲ – از ویتامین ها استفاده کنید

می دانید که برای تغذیه ؛ بدن به ویتامین های خاصی احتیاج دارد که این ویتامین می توانند به طور مستقیم بر سلامت مو و ناخن های شما نیز تأثیر گذار باشند.

ویتامین A ، ویتامین C ، بیوتین (که گاهی به آن ویتامین H گفته می شود) و آهن معدنی همگی در موهایی که سالم تر نقش مهم و اساسی دارند.

از آنجا که مصرف ویتامین ها شامل همه ویتامین های فوق هستند ، برخی از افراد آنها را فقط به دلیل تأثیر بر روی موهایشان مصرف می کنند. در حال حاضر نیز معمول است که مکمل هایی که حاوی تنها بیوتین هستند که برای مو ها تاثیر بیشتری دارند .

با این حال ، تحقیقات اخیر منبع معتبر از این ایده که بیوتین تفاوت بزرگی ایجاد می کند راپشتیبانی نمی کند. همچنین ممکن است به مکمل های پروتئین دریایی ، که نشان داده شده است منبع خوبی برای کمک به سلامت موها باشد ، باید توجه کنید.

۳ – امگا ۳ و آنتی اکسیدان ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

پروتئین های دریایی موهای شما را از نازک شدن خارج می کند و می تواند موها را براق تر نشان دهد. برای به دست آوردن نتایج مشابه بدون مصرف مکمل ، مقدار پروتئین های دریایی را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

این پروتئین ها شامل موارد زیر هستند :

ماهی سالمون

صدف خوراکی

ماهی خال مخالی

ماهی تن

ساردین

اینها همه سرشار از پپتیدها و امگا ۳ هستند که می توانند موهای شما را درخشان تر کنند.

همچنین ممکن است برای مقابله با استرس اکسیداتیو ، خوردن آنتی اکسیدان های بیشتری را در نظر بگیرید که باعث می شود موها جوان تر به نظر برسند.

برخی از غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان ها عبارتند از:

گردو

لوبیا

بلوبری

کلم بروکلی

گوجه فرنگیها

کلینیک مایو برای سلامتی بهتر موها بر چربی های سالم مانند آنهایی که در روغن کلزا یافت می شود تأکید می کند.

۴ – از شستن روزانه موهای خود اجتناب کنید

یکی دیگر از راه های درمان موهای خشک ، استفاده صحیح از شامپو میباشد.شامپو کثیفی وعرق را ازموهای شما برطرف می کند ، اما شستن بیش از حد می تواند بر sebum  موهای شما تاثیر منفی بگذارد. سبوم روغن طبیعی است که باعث می شود موهای شما بهتر حفظ شود و هنگامی که مقدار مناسبی از آن در موهای شما وجود داشته باشد باعث براقی و شفافیت مو می شود اما سبوم بیش از حد منجر به ظاهر موهای چرب می شود.

لازم نیست که هر روزبا شستشوی موهای خود سبوم آن را از بین ببرید ؛ اگر تمایل به شستشوی روزانه موهای خود را دارید حداقل از یک شامپو مخصوص موهای خشک استفاده کنید یا حتی یک شامپو بچه را امتحان کنید. هر دوی آنها به آرامی پاک می شوند بدون اینکه موها ؛ کاملاً از روغن طبیعی آن جدا شوند.

۵- به جای خشک کردن سریع ، موهای خود را بپیچید

اگر بعد از شستن ؛ موهای شما شکننده و سبک باشد ممکن است در طی خشک کردن ؛ رطوبت زیادی را از دست بدهد. به جای اینکه موهای خود را سریع خشک کنید سعی کنید آن را با دستمال یا حوله بپوشانید.

اگر با موهای خیس قصد خوابیدن و یا استراحت کردن را دارید ؛ از یک بالش ابریشمی استفاده کنید تا رطوبت موهایتان از جذب شدن در بالشهای شما حفظ شود.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید