درمانهای خانگی برای جای زخم و اسکار

درمانهای خانگی برای جای زخم و اسکار
درمانهای خانگی برای جای زخم و اسکار
خانه سلامت و پزشکی درمانهای خانگی برای جای زخم و اسکار
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

درمانهای خانگی برای جای زخم و اسکار

بسیاری از لوسیون ها ، کرم ها و سایر محصولات ادعا می کنند ظاهر زخم را کاهش می دهند اما مدرکی برای پشتیبانی از ادعاهای خود ندارند.با این حال ، برای کسانی که مایل به انجام یک درمان خانگی برای زخم ها در خانه هستند ، چند گزینه ممکن است بتواند کمک کننده باشد .در ادامه این مطلب از یزد نیوز با درمانهای خانگی برای جای زخم و اسکار آشنا شوید.

درمانهای خانگی برای جای زخم و اسکار
درمانهای خانگی برای جای زخم و اسکار

۱ – ورق های سیلیکونی و ژل

استفاده از ورق های سیلیکونی یا ژل روی پوست ممکن است به بهبود ظاهر یک اسکار کمک کند.از بین تمام داروهای خانگی اسکارها ، سیلیکون ممکن است بیشترین شواهد را در مورد کارایی خود داشته باشد.

تعدادی از مطالعات طی ۲۰ سال گذشته تأیید کرده اند که استفاده از ورق های سیلیکونی یا ژل می تواند به تدریج ظاهر یک اسکار را بهبود بخشد.

براساس یک مطالعه ، ورقهای سیلیکون طی سالهای متمادی بعنوان یک درمان کننده زخم به اثبات رسیده است.یک بررسی اظهار داشت که ورق های سیلیکونی باعث بهبود ظاهر زخم هایپرتروفیک می شوند.

کاهش زخم هایپرتروفیک و کلوئید

یک مطالعه دیگر نشان داد که ژل سیلیکون به اندازه ورق های سیلیکون در کاهش زخم هایپرتروفیک و کلوئید مؤثر است.براساس بررسی دیگر ، ژل سیلیکونی موضعی باعث بهبود در زخم های کلوئیدی و هیپرتروفیک شده است.

محصولات درمان اسکار سیلیکون در بسیاری از فروشگاه ها بدون نسخه در دسترس هستند. پزشکان همچنین ممکن است این روش درمانی را بعد از جراحی یا کمک به تشکیل اسکار بعد از آسیب انجام دهند.

سیلیکون از عوارض جانبی کم برخوردار است و معمولاً استفاده آسان و بدون درد است.

۲ – عصاره پیاز برای از بین بردن جای زخم

یکی از شناخته شده ترین داروهای طبیعی برای درمان اسکار عصاره پیاز است. این عصاره به طور گسترده در محصولات درمان اسکار موجود در داروخانه ها وجود دارد.

برخی از مطالعات نشان می دهد یک محصول عصاره پیاز اختصاصی بعد از ۴ هفته جای زخم ها را نرم و نرم تر کرد.

افرادی که از ژل عصاره پیاز استفاده کرده بودند ، بعد از ۴ هفته بهبود در بافت اسکار ، نرمی ، قرمزی و ظاهر کلی گزارش کردند.

با وجود این مطالعات ، شواهد موجود در مورد عصاره پیاز مختلف است. یک مطالعه نشان داد عصاره پیاز در درمان زخمها بهتر از یک پماد مبتنی بر روغن نیست.

درمانهای خانگی برای جای زخم و اسکار
درمانهای خانگی برای جای زخم و اسکار

۳ – لایه بردارهای شیمیایی

بسیاری از کرم ها و سرم های بدون نسخه حاوی اکسفونیون هستند. این مواد برای کمک به از بین بردن لایه های بیرونی پوست مرده طراحی شده اند و ظاهری نرم تررا نشان می دهند.

در حالی که برخی ادعاها مبنی بر اینکه لایه بردارها می توانند خطوط ریز را صاف کنند وجود دارد ، ولی ممکن است برای برخی از انواع زخم ها و علائم تیره مفید باشد.

یک مطالعه نشان داد که دو نوع مواد شیمیایی به کاهش ظاهر زخم های آکنه و علائم تیره ناشی از آکنه کمک می کنند.

در این مطالعه پوست هایی که حاوی اسید گلیکولیک و ترکیب اسید سالیسیلیک ؛ مندلیک هستند بررسی شده است و نشان داد که درهر دو نوع بهبودی را ارائه می دهند.مطالعه دیگری نشان داد که لایه برداری اسید گلیکولیک می تواند ظاهر اسکارهای آکنه آتروفیک را بهبود بخشد.

محققان این مطالعه اظهار داشتند که افرادی که لایه برداری قوی تری در مطب پزشک دارند ممکن است نتایج بهتری بگیرند ، اما لایه برداری با مقاومت کمتر در خانه نیز می تواند مزایایی با عوارض جانبی کمتری داشته باشد.

۴ – محافظت از آفتاب

در حالی که محافظت از آفتاب به تنهایی نمی تواند شما را از شر زخم خلاص کند ولی ممکن است از وخیم شدن آن جلوگیری نموده و می تواند به روند محو شدن طبیعی کمک کند.

به افرادی که از اسید گلیکولیک یا سایر محصولات ضد زخم استفاده می کنند ، توصیه می شود از ضد آفتاب استفاده کنند.

استفاده دقیق از لباسهای ضد آفتاب برای جای زخم های تازه شکل گرفته و قدیمی ضروری است. این امر به جلوگیری از تاریک شدن اضافی کمک می کند ، که باعث ایجاد بیشتر جای زخم می شود.

روش های دیگر وعدم وجود مدارک

بسیاری از داروهای خانگی دیگر به عنوان ضد عفونی کننده اسکار ، مانند آلوئه ورا ، عسل و روغن زیتون معرفی شده اند.

در حالی که این مواد طبیعی ممکن است به نرم شدن و صاف کردن پوست کمک کنند و احتمالاً هیچ آسیبی به آن وارد نخواهد شد ، اما هنوز هیچ مطالعه ای نشان نداده است که این مواد در کاهش یا از بین بردن جای زخم موثر هستند .

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید