با آناناس وزن کم کنید ، مزایای کاهش وزن با آناناس

با آناناس وزن کم کنید ، مزایای کاهش وزن با آناناس
با آناناس وزن کم کنید ، مزایای کاهش وزن با آناناس
خانه سلامت و پزشکی با آناناس وزن کم کنید ، مزایای کاهش وزن با آناناس
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

کاهش وزن با آناناس

اگر به دنبال کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل هستید آناناس را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید و با آناناس وزن کم کنید .در این مطلب از یزد نیوز با مزایای آنانس برای کاهش وزن آشنا شوید.

آناناس، میوه‌ای است بومی کشورهای برزیل و پاراگوئه که از آن به عنوان خوراکی خوشمزه و طبیعی مناطق گرمسیری قاره‌ی آمریکا یاد می‌شود.گیاه‌شناسان این میوه را در گروه گیاهان گلدار، راسته‌ی چمن‌سانان و تیره‌ی آناناسیان معرفی کرده‌ و معتقدند در دمایی بین ۱۵ تا ۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد، می‌توان میوه‌هایی مطلوب و باکیفیت پرورش داد.

چگونه با آناناس ورن کم کنیم؟
چگونه با آناناس ورن کم کنیم؟

آیا می خواهید وزن کم کنید و بدن سالم و مناسبی داشته باشید؟

اگر تصمیم به کاهش وزن نمودید و از عوارض آن هراس دارید برش هایی از آناناس را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید تا بتوانید وزن کم کنید.

برای این کار بهتر است چند عدد برش آناناس را میل کنید تا جایگزین برخی از مواد قندی برای مهار هوس قند شما باشد. از این گذشته ، یکی از بزرگترین مزایای این میوه این است که کالری کمی دارد اما غنی از مواد مغذی است.

آیا آناناس برای لاغری و کاهش وزن مفید است؟

در هر ۱۰۰ گرم آناناس تازه ۵۲ کیلوکالری انرژی وجود دارد. این میوه ی خوشمزه سرشار از فیبرهای غذایی به خصوص فیبرهای غیرمحلول در آب می باشد که باعث تسهیل عبور مواد غذایی از روده ها شده و به این ترتیب اجازه نمی دهند که پدیده ی ذخیره سازی صورت بگیرد.

بهتر است بدانید که ساقه ی این میوه حاوی آنزیم معروفی به نام «بروملین» است که به کاهش وزن ورفع سلولیت   کمک زیادی می کند.

این ترکیب باعث دفع چربی هایی می شود که از قبل در بدن انبار شده اند.اگر از چاقی و یا سلولیت رنج می برید می توانید آناناس را در چهارچوب یک رژیم لاغری سالم بگنجانید.

احتیاط: آناناس ممکن است یک واکنش آلرژیک ایجاد کند. در صورت بروز هرگونه علائم آلرژی ، فوراً با پزشک مشورت و در صورت نیاز معالجه پزشکی را انجام دهید.

چگونه آناناس در کاهش وزن کمک می کند

راه های کاهش وزن با آناناس
راه های کاهش وزن با آناناس

۱ – کم کالری

آناناس کم کالری است. یک برش (۸۴ گرم) آناناس تنها ۴۲ کالری دارد که این میوه را برای کاهش وزن کامل می کند.این میوه آبدار و با طراوت پر از آب است (۱ برش حاوی ۷۲ گرم آب) که باعث می شود با گرسنگی مقابله کنید.

۲ – کم کربوهیدرات

به جای این که در کربوهیدراتهای تصفیه شده تمرکز کنید ، بهتر است برای تحقق ولع قند خود ، یک ظرف آب آناناس را مصرف نمایید ؛ مطالعات نشان داده اند که غذاهای کم کربوهیدرات به همراه مدیریت سبک زندگی به کاهش وزن کمک می کنند .

۳ – حاوی آنزیم های پروتئولیتیک است

Bromelain یک آنزیم پروتئولیتیک ، یعنی آنزیمی است که به تجزیه مولکول های پروتئین کمک می کند. در آناناس یافت می شود و خاصیت ضد التهابی دارد .

مطالعه ای که روی موش های صحرایی حاوی رژیم غذایی پرچرب انجام شده است ، نشان داد که بروملین موجود در آب آناناس با تنظیم سطح لپتین و انسولین سرم در کاهش وزن کمک می کند.

۴- به هضم غذا کمک می کند

بروملین موجود در آناناس به عنوان یک دستگاه گوارش عمل می کند. بروملین مولکول ها را تجزیه می کند تا به هضم و جذب مواد مغذی کمک کند. هضم مناسب به کاهش نفخ و کاهش وزن کمک می کند.

مزایای آناناس برای کاهش وزن
مزایای آناناس برای کاهش وزن

۵ – منبع خوب فیبر

۱۶۵ گرم آناناس حاوی ۲ تا ۳ گرم فیبر است. فیبر ، هم محلول و هم غیر محلول ، با اضافه کردن به رژیم غذایی برای کاهش وزن مفید بوده و باعث می شود احساس سلامتی بیشتری کنید.

۶ – محدودیت اشتها

اگر احساس اشتیاق برای خوردن میان وعده دارید ، آناناس را برش دهید تا معده تان پر شود زیرا این سرشار از فیبر و پر از آب است. این کار معده شما را برای مدتی مشغول نگه می دارد.

میوه های سرشار از فیبر به مهار اشتها ، تأخیر در تخلیه معده و ایجاد سیری کمک می کنند. این به نوبه خود ، به شما کمک می کند تا کالری های غیرضروری را کاهش داده و به کاهش وزن کمک کنید.

۷ – آناناس سرشار از منگنز است

یک مطالعه انجام شده در چین نشان داد که رژیم غذایی منگنز معکوس با چربی شکم و سندرم متابولیک متناسب است. بنابراین ، از آب آناناس یا تکه های آناناس به عنوان نوشیدنی یا میان وعده صبح خود برای کاهش وزن استفاده نموده و لذت ببرید.

شاید این سئوال در ذهن شما باشد که آیا آناناس چربی شکمی را می سوزاند؟

آنزیم برملین موجود در آناناس دارای اثرات لیپولیتیک و پروتئولیتیک است که به سوزاندن چربی کلی بدن کمک می کند. همچنین در هنگام ترکیب با رژیم ، تغییرات سبک زندگی و ورزش روزانه ناحیه شکم شما را هدف قرار می دهد.

منبع : stylecraze



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید