پنج قانون ساده رژیم برای کاهش وزن

پنج قانون کاهش وزن
پنج قانون کاهش وزن
خانه سلامت و پزشکی پنج قانون ساده رژیم برای کاهش وزن
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:3

پنج قانون ساده رژیم برای کاهش وزن

امروزه افزایش وزن و چاقی بیش از حد یکی از مشکلات بزرگ مردم و حتی دولتمردان شده است اگر قصد کاهش وزن را دارید و می خواهید از تناسب اندام و سلامت جسم خود برخوردار باشید این پنج قانون کاهش وزن را رعایت نموده و نتیجه را مشاهده نمایید.ادامه این مطلب از یزد نیوز را بخوانید تا با قوانین ساده اما موثر آشنا شوید.

پنج قانون کاهش وزن
پنج قانون کاهش وزن

۱ –  از مصرف خوراکی بعد از شام خودداری نمایید

شام  وصبحانه  دو وعده غذایی است که برای رژیم مدیریت هورمون لپتین بسیار مهم هستند. فاصله بین شام و صبحانه همیشه باید ۱۲ ساعت باشد.  و آن به این دلیل است که وقتی ما در خواب هستیم یا استراحت می کنیم ، متابولیسم بدن ما کند می شود. بنابراین ، نباید با خوردن چربی اضافی بدن را سنگین کنیم چرا که در این فاصله متابولیسم بدن کند شده و شروع به پردازش و ذخیره چربی می نماید .

این فاصله زمانی  ۱۲ ساعته به بدن ما فرصت کافی را می دهد تا مواد غذایی که در شام مصرف کرده ایم را پردازش کند .

هر خوراکی  و یا غذای اضافی که بعد از شام میل کنید مستقیماً به ذخایر چربی اضافه می شود. به همین دلیل است که رژیم  های کاهش وزن ؛ به طور جدی مصرف هر غذایی بعد از صرف شام را ممنوع می کند ، مهم نیست که چقدر احساس گرسنگی کنید.

۲ –  سه وعده غذایی در روز را رعایت کنید

تحقیقات نشان می دهد که بدن برای عملکرد صحیح به سه وعده غذایی نیاز دارد. این امر به این دلیل است که وقتی سه وعده غذایی مصرف می کنیم ، بدن ما مواد مغذی را دریافت می کند.

همچنین  بدن کالری هایی که به آن نیاز ندارد را به تری گلیسرید تبدیل می کند و آن ها را جهت استفاده در آینده  ؛ داخل سلول های چربی ذخیره سازی خواهد کرد که این می تواند در افزایش چربی و وزن موثر باشد بنابر این  برای کمک به لپتین در انجام کار خود ، باید از شر تری گلیسیرید های اضافی  خلاص شویم.

اگر عادت به تنقلات داشته باشیم ، سطح تری گلیسیرید دوباره افزایش می یابد . با استفاده سه وعده غذایی ، از تری گلیسیریدهای ذخیره شده استفاده می کنیم. از این رو ، لپتین به راحتی می تواند به مغز برسد و کار خود را بخوبی انجام دهد.

۳- آهسته بخورید و کمتر بخورید

توجه داشته باشید که زمان صرف وعده غذایی ، باید  ۲۰ دقیقه طول بکشد تا لپتین به مغز شما برسد. در غیر اینصورت مغز شما پیامی برای پر شدن شکم شما دریافت نمی کند .از این رو مهم است که وعده غذایی خود را با سرعتی انجام دهید که با آن بتوانید لپتین در بدن خود را حفظ کنید.

علاوه بر اینکه آهسته غذا می خورید ، مهم است که تا قبل از سیری کامل  ، از خوردن غذا خودداری کنید. زیاد از حد خوردن غذا همیشه بدترین ایده است. همیشه به اندازه کافی غذا بخورید تا بدن شما عملکرد سالمی داشته باشد.

۴ –  با پروتئین شروع کنید

مانند بسیاری از رژیم های غذایی دیگر  کاهش وزن ؛  رژیم لاپتین نیز بر اهمیت صبحانه تأکید می کند. آنچه برای صبحانه مصرف می کنید  برای بدن بسیار مهم است. اگر بعد از استراحت ۱۲ ساعته وعده غذایی با پروتئین بالا داشته باشید ، متابولیسم شما می تواند تا ۳۰٪ افزایش یابد. از این رو ، اگر قصد دارید به رژیم غذایی لپتین بروید ، باید روز خود را با یک وعده غذایی سرشار از پروتئین شروع کنید.

۵ –  کاهش مصرف کربوهیدرات

اگر می خواهید از رژیم غذایی لپتین پیروی کنید مصرف  کربوهیدرات ها را به شدت کاهش دهید. خوردن غذای غنی از کربوهیدرات می تواند نیاز سوخت و ساز بدن شما را تامین نماید و این درحالی است که اگرکربوهیدرات کمتری مصرف نمایید بدن برای تامین انرژی خود به سراغ چربی های ذخیره شده می رود. به همین دلیل به افراد توصیه می شود برای مدت زمان این رژیم ازمصرف  کربوهیدرات خودداری کنند.

پنج قانون کاهش وزن
پنج قانون کاهش وزن

 

 



3 نظرات

نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید