خواص چای موز ، اگر می خواهید خواب راحت تری داشته باشید چای موز بنوشید

خواص چای موز ، اگر می خواهید خواب راحت تری داشته باشید چای موز بنوشید
خواص چای موز ، اگر می خواهید خواب راحت تری داشته باشید چای موز بنوشید
خانه سلامت و پزشکی خواص چای موز ، اگر می خواهید خواب راحت تری داشته...
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

خواص چای موز 

موزبا طعم شیرینی فوق العاده ای که دارد بسیار مغذی بوده و به عنوان ماده اصلی بسیاری از دستور العمل ها تغذیه ای و بهداشتی مصرف دارد و حتی برای تهیه یک چای آرامش بخش نیز استفاده می شود. چای موز خواص زیادی دارد که می توانید در وعده های غذایی خود آن را تهیه نموده و نوش جان کنید.

در این مقاله از یزد نیوز تغذیه و فواید سلامتی آن بررسی شده است.

خواص چای موز  ، اگر می خواهید خواب راحت تری داشته باشید چای موز بنوشید
خواص چای موز ، اگر می خواهید خواب راحت تری داشته باشید چای موز بنوشید

چای موز چیست؟

چای موز با جوشاندن یک موز کامل در آب داغ و سپس خارج کردن آن و نوشیدن مایع باقیمانده تهیه می شود.

متناسب با سلیقه و مزاج شما ؛ این چای می تواند با با پوست و یا بدون پوست تهیه شود. اگر با پوست تهیه شود معمولاً به آن چای پوست موز گفته می شود و نیاز به زمان بیشتری برای تهیه دارد که به همین دلیل بسیاری از افراد تصمیم به حذف پوست موز ازاین چای را می گیرند.

همچنین بسیاری از مردم برای بهبود طعم آن ، این چای را با مقداری دارچین یا عسل می نوشند که درنتیجه به خواب بهتر در شب کمک می کند .

خواص چای موز

با این وجوداینکه اطلاعات دقیقی در مورد خواص چای موز در دسترس نیست ولی از آنجا که در تهیه آن از موز و آب استفاده می شود ، به احتمال زیاد حاوی برخی مواد مغذی محلول مانند ویتامین B6 ، پتاسیم ، منیزیم ، منگنز و مس در آن است .

اگرچه موزها برخی از مواد مغذی مانند ویتامین B6 و پتاسیم را آزاد می کنند اما این نمی تواند دلیلی بر استفاده از میوه های دیگر باشد .

با این وجود ، چای موز ممکن است منبع بسیار خوبی از پتاسیم و منیزیم باشد که مواد معدنی مهمی برای سلامت قلب و کیفیت خواب شما هستند.

خواص چای موز  ، اگر می خواهید خواب راحت تری داشته باشید چای موز بنوشید
خواص چای موز ، اگر می خواهید خواب راحت تری داشته باشید چای موز بنوشید

فواید سلامتی چای موز

حاوی آنتی اکسیدان است

موز به طور طبیعی دارای آنتی اکسیدان های محلول از جمله دوپامین و گالوکاتچین است که ممکن است به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کرده و از ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی جلوگیری کند .

با این حال ، پوست آن از سطح آنتی اکسیدان بسیار بالاتری نسبت به گوشت برخوردار است. بنابراین ، افزودن پوست به چای خود در طول دم کردن ممکن است میزان جذب این مولکول ها را افزایش دهد .

اگرچه موز به طور طبیعی سرشار از نظر ویتامین C است اما چای موز منبع خوبی از آن نیست ، زیرا در برابر گرما بسیار حساس است و به احتمال زیاد هنگام دم کردن از بین خواهد رفت .

از نفخ جلوگیری می کند

چای موز سرشار از پتاسیم و یک ماده معدنی و الکترولیتی است که برای تنظیم تعادل مایعات ، فشار خون سالم و انقباضات عضلات مهم است .

پتاسیم برای تنظیم تعادل مایعات در سلولهای شما با سدیم ، مواد معدنی و الکترولیت ؛ همکاری نزدیکی دارد. با این حال وقتی که سدیم بیشتری نسبت به پتاسیم دارد ، ممکن است احتباس و نفخ را تجربه کنید.

محتوای پتاسیم و آب چای موز می تواند با سیگنال کردن کلیه های شما به سدیم بیشتر در ادرار منجر شده و به نفخ تعادل به دلیل داشتن رژیم غذایی نمک بالا شود.

خواب را بهبود می بخشد .

این ماده حاوی سه ماده مغذی اصلی یعنی پتاسیم ، منیزیم و تریپتوفان است که بسیاری بر این باورند که به بهبود خواب کمک می کنند .

موز منبع خوبی از منیزیم و پتاسیم است ، دو ماده معدنی که به دلیل داشتن خواص آرامش بخش عضلانی ؛ به کیفیت بهتر خواب و طول آن مرتبط هستند .

آنها همچنین مقداری تریپتوفان ، یک اسید آمینه برای تولید هورمون های تحریک کننده خواب (سروتونین و ملاتونین ) را فراهم می کنند.

با این وجود ، هیچ مطالعه ای تأثیر چای موز را به عنوان یک کمک کننده خواب بررسی نکرده است.

علاوه بر این ، هنوز مشخص نیست که این مواد مغذی در طول دم کردن ؛ همان تأثیرات بالقوه خواب آور را دارند و نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه است .

قند کمی دارد

چای موز ممکن است جایگزینی مناسب برای نوشیدنی های قندی باشد.فقط مقدار کمی قند موجود در موز هنگام دم کردن در آب آزاد می شود و به عنوان یک شیرین کننده طبیعی چای شما عمل می کند.

بیشتر افراد قند زیادی را از نوشیدنی ها دریافت می کنند که این امر با افزایش خطر چاقی ، بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ همراه است .بنابراین ، انتخاب نوشیدنی های بدون قند اضافه مانند چای موز می تواند راهی آسان برای کاهش مصرف قند شما باشد.

از سلامت قلب را پشتیبانی می کند

مواد مغذی موجود در چای موز ممکن است سلامت قلب را پشتیبانی کند.

چای موز حاوی مواد مغذی از جمله پتاسیم و منیزیم است که نشان داده شده است به کاهش فشار خون کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.

در یک مطالعه سال ۹۰ در بین ۱۳۷ زن ؛ نشان داده شد که رژیم غذایی غنی از پتاسیم با ۲۷٪ کاهش خطر سکته مغزی مرتبط است .

علاوه بر این ، رژیم غذایی سرشار از کاتچین ، نوعی آنتی اکسیدان موجود در چای موز ، ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد..

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید