دمنوش های آرام کننده اعصاب برای کنترل استرس و ناراحتی

دمنوش های آرام کننده اعصاب
دمنوش های آرام کننده اعصاب
خانه سلامت و پزشکی دمنوش های آرام کننده اعصاب برای کنترل استرس و ناراحتی
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

دمنوش های آرام کننده اعصاب

قرنطینه خانگی و ترس از اتبلا به بیماری کروناویروس ، دو عامل بزرگی است که می تواند باعث بروز مشکلات عصبی و روحی شود. همچنین با تغییر در اعصاب، ممکن است شاهد بروز استرس و اضطراب نیز باشیم که عوامل خطرناکی برای تضعیف سیستم ایمنی بدن به شمار می روند. به همین جهت یک یاز بهتری توصیه ها در این دوران ،مصرف دمنوش های آرام کننده اعصاب می باشد. در ادامه این مطلب از یزد نیوز با این دمنوش ها آشنا شوید.

دمنوش های آرام کننده اعصاب
دمنوش های آرام کننده اعصاب

مشکلات روحی و ناراحتی اعصاب

ناراحتی اعصاب، اضطراب و استرس بیماری های شایع امروزه در جامعه هستند. داروهای شیمیایی موجود در بازار برای کمک به این مشکل اکثرا با عوارض جانبی و ایجاد وابستگی همراه هستند بنابراین هر داروی آرامبخش عوارض خاص خودش را دارد.

دمنوش های گیاهی متنوعی برای آرامش اعصاب وجود دارند به همین دلیل طب سنتی در زمینه کاهش و یا حتی درمان این بیماری ها جایگاه ویژه ای دارد.

بهترین دمنوش های گیاهی برای آرامش اعصاب و روان

۱ – دمنوش گیاهی چای زیرفون :

طبیعت این چای گرم بوده که در درمان سرماخوردگی، تشنج، نقرس، دردهای سیاتیکی، غلظت خون، روماتیسم، بی خوابی های شبانه، میگرن، اضطراب، طپش قلب، سردرد، آسم، فشارخون و اسهال موثراست.مصرف این چای به علّت دارا بودن زیرفون، برای خانم های باردار ممنوع است.

۲ – دمنوش چای گزنه :

گیاه گزنه یک ضد صفرا و سنگ کیسه صفرای قوی است و غلظت خون و چربی خون را کاهش می دهد و به دلیل طبیعت گرمی که دارد برای آرامش اعصاب و روان مفید می باشد.

۳ – دمنوش هل :

هل، سیستم عصبی، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارشی را آرام می کند و به همین دلیل است که برای آرامش اعصاب و روان از دمنوش آن استفاده می شود.

۴ – دمنوش چای بابونه:

طبیعت این گیاه دارویی معتدل و به سمت گرم و خشک است ، گیاهی دارویی با خاصیت ضد صفرا و آرام بخش اعصاب، به ویژه اعصاب معده و روده است .

چای و دمنوش بابونه در طب سنتی برای درمان هایی با هدف تقویت حافظه، تقویت اعصاب، آرامش بخش و خواب آور، ضد تشنج، درمان اضطراب و استرس، درمان سرگیجه استفاده می کردند .

۵ – دمنوش اسطوخودوس

اسطوخودوس نعنای بومی منطقه مدیترانه است. از گل های اسطوخودوس می توان دمنوش گیاهی درست کرد و برای رفع اختلالات خلقی، مانند بی قراری یا بی خوابی، مشکلات معده ای و ناراحتی روده ای استفاده می شود. دمنوش اسطوخدوس آرامش بخش است و برای درمان سردرد و رسیدن به آرامش اعصاب موثر واقع می شود.

دمنوش این گیاه تسکین دهنده عصبی است و برای درمان تحریک پذیری عصبی در کودکان تجویز شده است. امروزه به فواید گیاه اسطوخدوس پی برده اند و آن را به عنوان جزی از فرمولاسیون عصبی اضافه می کنند اما تاکنون از آن بصورت یک درمان مستقل استفاده نشده است.

دمنوش های آرام کننده اعصاب
دمنوش های آرام کننده اعصاب

۶ – دمنوش چای زعفران:

همانطور که می دانید زعفران، طبیعتی گرم و خشک دارد و یکی از گیاهانی است که شادی بخش و خنده آور است به همین دلیل می تواند آرام کننده اعصاب باشد .

۷ – دمنوش لیمو

در طب سنتی از دمنوش لیمو برای درمان اختلالات خواب استفاده شده است. پزشکان اغلب دمنوش لیمو را به عنوان داروی آرام بخش خفیف برای بیمارانی که اضطراب دارند، تجویز می کنند.

نتیجه گیری

دمنوش هایی که دراین مقاله به آن ها اشاره شد دارای سابقه مصرف طولانی در طب سنتی در مناطق مختلف جهان بوده و تاثیر آنها بر بهبود عملکرد ذهنی، خلق و خوی، خواب و آرامش اعصاب شناخته شده است.

 

 

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید