اگر روزانه و به مدت ۷ روز آب لیمو بخورید چه می شود؟

اگر روزانه و به مدت 7 روز آب لیمو بخورید چه می شود؟
اگر روزانه و به مدت ۷ روز آب لیمو بخورید چه می شود؟
خانه سلامت و پزشکی اگر روزانه و به مدت ۷ روز آب لیمو بخورید چه می...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

اگر روزانه و به مدت ۷ روز آب لیمو بخورید چه می شود؟

اگر روزانه و به مدت ۷ روز آب لیمو بنوشید خواهید دید که چه مزایایی برای بدن شما داشته و چه اتفاقات مثبتی در شما ایجاد می کند .البته باید توجه داشته باشید  منظور از آب لیمو ، ترکیب عصاره لیمو با آب است. در ادامه این مطلب از یزد نیوز به برخی از فواید این نوشیدنی مفید پرداخته می شود .

اگر روزانه و به مدت 7 روز آب لیمو بخورید چه می شود؟
اگر روزانه و به مدت ۷ روز آب لیمو بخورید چه می شود؟

۱ – نفس را تازه و معطر می کند .

زمانی که می خواهید از نزدیک با کسی صحبت کنید و تمایلی به استفاده از آدامس و یا خوردن نعناع ندارید آب لیمو می تواند گرینه خوبی برای جایگزینی باشد .

نوشیدن مقداری آب لیمو بعد از غذا و مصرف پیاز ، سیر ، ماهی می تواند بوهای ماندگار را از بین ببرد.

لیمو همچنین برای تحریک تولید بزاق عالی است ، که خود باعث پاک شدن دهان می شود. یک دهان خشک مانند هنگام صبح که از خواب بیدار می شوید ، به دلیل رشد بیش از حد باکتری ، بوی دهان را بدتر می کند.

۲ – مفید برای جوان تر نشان دادن پوست

وقتی هر روز آب لیمو می نوشید ، در حقیقت به روال مراقبت از پوست و هیدراتاسیون اضافه کمک می کنید. پوست های هیدراته نرم تر و محکم تر به نظر می رسند و ظاهر خطوط و چین و چروک ها را کاهش می دهند.

هنگامی که بدن شما در حالت آبرسانی کامل باشد فرصت بیشتری برای بیرون راندن سموم از طریق عرق دارد. افزودن لیمو به آب ، ویتامین C شما را تقویت می کند .

این ماده مغذی نیروگاهی است که نقش مهمی در تولید کلاژن و الاستین دارد ، عناصر موجود در پوست که آن را قوی و در عین حال انعطاف پذیر نگه می دارد.

برخی مطالعات حاکی از آن است که رژیم غذایی پر ویتامین C باعث کاهش چین و چروک نیز می شود .به همین دلیل سعی کنید ویتامین C بیشتری رامصرف کنید .

۳ – در کاهش آسان تر وزن موثر است

نمی توان گفت که آب لیمو به تنهایی یک محصول کاهش وزن معجزه آسا است. نوشیدن آن در هر روز تنها کاری نیست که برای یک کاهش با موفقیت باید انجام داد.

با این حال ، افرادی که آب لیمو می نوشند ، به طور کلی کاهش وزن بیشتری را گزارش می دهند. کاملاً مشخص نیست که چرا ، اما این احتمال وجود دارد که نوشیدن آب با طعم بیشترلیمو می تواند به شما کمک کند که در بین وعده های غذایی احساس سیری بیشتری را داشته باشید .

مطالعات نشان داد که لیمو با وجود رژیم غذایی پرچرب باعث کاهش وزن در موش ها شد ، همچنین مقاومت به انسولین نیز بهبود یافت. برای پیگیری این نتایج امیدوارکننده ، مطالعات انسانی لازم است.

اگر روزانه و به مدت 7 روز آب لیمو بخورید چه می شود؟
اگر روزانه و به مدت ۷ روز آب لیمو بخورید چه می شود؟

۴ – در کاهش استرس و افزایش آرامش مفید است

همان عطر تقویت کننده بو که خنثی کننده بوها است می تواند استرس شما را نیز کاهش داده و احساس آرامش شما را حفظ کند. به همین دلیل روغن لیمو یکی از ترکیبات اصلی روغنهای معطر است.

نوشیدن لیمو ، علاوه بر کاهش استرس می تواند شما را از فواید پتاسیم موجود در میوه بهره مند نماید. پتاسیم در تنظیم فشار خون بسیار مهم است و فشار خون بالا یکی از عوامل مهم و اساسی در ایجاد استرس است .

اگر آب لیمو را گرم بنوشید ، اثرات تسکین دهنده دیگری خواهید داشت که از جمله می توان به عوارض ناشی از مصرف مشروبات الکلی اشاره کرد .

۵ – از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می کند

بیشتر سنگ های کلیه در اثر رسوب کلسیم هستند و شما می توانید با دریافت اسید سیتریک بیشتر در رژیم غذایی خود خطر ابتلا به آن را کاهش دهید.

لیمو یک میوه از مرکبات است که حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک است – در حقیقت ، فقط ½ لیوان آب لیمو به اندازه داروهایی که برای سنگ کلیه تجویز می شود موثر است.

نگه داشتن خوب و هیدراته نیز بخش مهمی از سلامت کلیه ها است ، بنابراین مصرف آب لیمو به صورت روزانه می تواند یک اقدام پیشگیرانه عالی برای جلوگیری از سنگ کلیه باشد.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید