بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای صبحانه

بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای صبحانه
بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای صبحانه
خانه سلامت و پزشکی بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای صبحانه
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای صبحانه

همیشه در مباحث علمی به وعده صبحانه اهمیت خاصی داده می شود. اگر در انتخاب وعده صبحانه خود دقت داشته باشیم ، می توانیم به راحتی به وزن ایده آل رسیده و سلامتی بدن را تضمین نماییم.در ادامه این مطلب از یزد نیوز با بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای صبحانه آشنا شوید و به راحتی وزن خود را کاهش دهید.

 نمونه غذایی که برای سوزاندن چربی در وعده شام مفید است

۱چای سبز

چای سبز به دلیل تعامل بین کافئین و پلی فنول های کاتچین با نورآدرنالین بسیار گرمازا است. این به نوبه خود می تواند ، ترموژنز بافت چربی قهوه ای را تحریک می کند.

بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای صبحانه
بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای صبحانه

چای سبز همچنین می تواند به عنوان نوشیدنی سم زدایی عمل کند زیرا با آنتی اکسیدان ها بارگیری می شود. صبح یک فنجان چای سبز برای سم زدایی و ذوب شدن چربی میل کنید.

۲ – آجیل

آجیل ها اثر ترموژنیکی غیرمستقیم دارند. آنها سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیبر رژیم غذایی و چربی های سالم هستند.

این مواد مغذی به افزایش احساس سیری ، کاهش التهاب و سم زدایی کمک می کنندو باعث فعال نمودن سلول ها شده  و به عملکرد طبیعی کمک می کند .

هنگامی که سلولها کار خود را به خوبی انجام می دهند ، میزان متابولیک بالا می رود. برای تقویت متابولیسم مصرف  بادام ، گردو ، پسته ، آجیل ماکادامیا یا آجیل کاج را در سبد غذایی صبحانه خود قراردهید .

۳ –  تخم مرغ

یک تخم مرغ کامل سرشار از ویتامین های محلول در چربی ، پروتئین ، اسیدهای چرب ضروری و مواد معدنی است. دانشمندان دانشگاه سنت لوئیس دریافتند که تخمهای موجود در صبحانه باعث کاهش وزن می شود زیرا این امر به افزایش سیری کمک می کند.

بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای صبحانه
بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای صبحانه

۶ –  دانه های چیا

دانه های چیا در کاهش سطح قند خون و سطح لیپیدهای سرم بسیار مؤثر هستند. آنها سرشار از فیبر غذایی هستند و به افزایش سیری کمک می کنند و مانع از جذب چربی می شوند .

دانه های چیا با کاهش التهاب و افزایش حساسیت به انسولین ، میزان متابولیک را تقویت می کنند .

برای اضافه کردن طعم و تقویت سوخت و ساز بدن ، دانه چیا  را به صبحانه یا آبمیوه خود اضافه کنید.

۷ –  قهوه

مانند چای سبز ، قهوه نیز اثر ترمیکی را افزایش می دهد. مطالعات نشان داده است که قهوه منجر به افزایش میزان متابولیک و اکسیداسیون چربی در بین شرکت کنندگان شد.

یک فنجان قهوه سیاه بدون قند یا شیرین کننده مصنوعی برای سوزاندن چربی میل کنید.

۸ – گریپ فروت

گریپ فروت حاوی مقدار قابل توجهی اسید هیدروکسی سیتریک (HCA) است که از تبدیل قندها به چربی جلوگیری می کند .

گریپ فروت ها همچنین سرشار از فیبر غذایی هستند که به افزایش سیری کمک می کند. داشتن یک فنجان آب گریپ فروت یا مخلوط کردن آب گریپ فروت با سایر مواد برای تهیه اسموتی خوشمزه باعث می شود تا مشکلات گرسنگی شما رفع شده  و همچنین به کاهش وزن کمک می کند.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید