معرفی هتل‌های سنتی شهر یزد | با چند هتل سنتی و تاریخی استان یزد آشنا شوید!

هتلهای سنتی یزد
خانه یزد شناسی هتل و اقامتگاه یزد معرفی هتل‌های سنتی شهر یزد | با چند هتل سنتی و تاریخی...
زمان مطالعه: 6 دقیقه
نظرات:0

شهر یزد، از شهرهای خشتی، کهن و کویری سرزمین همیشه زیبای ایران است. زیبایی کویر و بناهای تاریخی شهر بادگیرها شهرتی جهانی دارد و هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن این استان زیبا، میهمان شهر بادگیرها میشوند. بسیاری از این گردشگران علاقه‌مند به استفاده از هتل‌های سنتی شهر یزد هستند.

معماری خانه های یزد و مجموعه آثار باستانی موجود در این استان، خود گویای پیشینه تاریخی این شهر است. شهر یزد چشمگیری مملو از هتل‌های سنتی و تاریخی، در عین حال مدرن است. نوشیدن یک چای دبش در شبهای مهتابی این هتل‌های سنتی درحالیکه بوی سفال و خشت به مشامتان میرسد لذت خاصی دارد.

اقامت در هتل‌‌های سنتی شهر یزد در آغوش گرم کویر، که هنوز هم بوی تاریخ و سنت، در کوچه پس کوچه‌های آن در میان بناهای خشتی و سقف‌های گنبدی قدیمی آن به مشام می‌رسد، از بهترین تجربه هایی است که هر ایرانی حداقل یک بار در عمر خود باید آن را امتحان کند.

در این مطلب از یزدنیوز قصد داریم بهترین هتل‌های سنتی شهر یزد، که خود نیز جزو جاذبه‌ی گردشگری این شهر محسوب می‌شوند را به شما معرفی کنیم؛ تا پیش از سفر خود بتوانید بهترین هتل را برای اقامت در این شهر تاریخی انتخاب کنید.

معرفی بهترین هتلهای سنتی شهر یزد

۱- هتل داد

هتل داد - از هتل های سنتی یزد
هتل داد – از هتل های سنتی یزد

آدرس: یزد، خیابان دهم فروردین، هتل داد یزد

هتل چهار ستاره داد، در قلب شهر یزد با قدمتی حدود یک قرن و با حفظ اصالت معماری سنتی خود، همراه با امکاناتی مدرن بنا شده است. این هتل به دلیل معماری بسیار زیبا، امکانات رفاهی خوب و میهمان نوازی شایسته، موفق به کسب جایزه در سال ۱۳۸۸شد.

طاق نماها و نورگیرهایی به سبک معماری قدیم یزد، جلوه ای با شکوه به این هتل بخشیده است. از طرفی سوئیت هایی با امکانات مدرن در کنار سبک معماری سنتی، شگفتی این بنا را دو چندان میکند.

از امکانات ویژه هتل داد یزد، میتوان به رستوران آئینه، رستوران بام (با سرو غذاهای سنتی)، سالن ماساژ و بدنسازی اشاره کرد. علاوه بر آن، دسترسی خوب این هتل به جاذبه های گردشگری یزد از جمله آتشکده زرتشتیان، آب انبار شش بادگیری، موزه آب و مجموعه امیر چخماق از ویژگیهای خوب این هتل محسوب میشوند.

۲- هتل باغ مشیر الممالک یزد

هتل باغ مشیر الممالک یزد - از هتل های سنتی یزد
هتل باغ مشیر الممالک یزد – از هتل های سنتی یزد

آدرس هتل باغ مشیر الممالک یزد: یزد، خیابان انقلاب، هتل باغ مشیر الممالک یزد

هتل باغ چهار ستاره مشیرالممالک یزد، متعلق به دوران قاجاریه بوده که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. تجهیزات مدرن در کنار سوئیت‌های سنتی با بالکن‌هایی که چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از باغ زیبای هتل دارند از جذابیت‌های این هتل به شمار می‌رود.

از امکانات ویژه هتل باغ مشیرالممالک یزد، میتوان به فروشگاه صنایع دستی، سالن بدنسازی، فضای بازی کودک، سالن همایش و رستوران اشاره کرد. همچنین دسترسی آسان به جاذبه های گردشگری یزد از جمله مسجد جامع، موزه آب، زندان اسکندر و بازار خان از جمله ویژگیهای بارز این هتل محسوب می‌شود.

۳- هتل لب خندق یزد

هتل لب خندق یزد- از هتل های سنتی یزد
هتل لب خندق یزد- از هتل های سنتی یزد

آدرس هتل لب خندق یزد : یزد، خیابان قیام، کوچه لب خندق

هتل سه ستاره لب خندق یزد، در واقع یک خانه تاریخی به اسم طیبی است که در اواخر دوره قاجاریه بنا گردید. وجود نارنجستان و یک بادگیر در هتل لب خندق یزد، باعث جذابیت هر چه بیشتر آن میان گردشگران شده است.

از امکانات ویژه هتل لب خندق یزد، میتوان به خدمات پزشکی، رستوران و اماکن خرید بلیط هواپیما و قطار اشاره کرد. علاوه بر آن هتل لب خندق یزد به جاذبه های گردشگری مختلف شهر یزد مانند بازار زرگرها، بازار پنجعلی، بازار شاهزاده فاضل و موزه آب دسترسی خوبی دارد.

۴- هتل لاله یزد

هتل لاله یزد - از هتلهای سنتی یزد
هتل لاله یزد – از هتلهای سنتی یزد

آدرس هتل لاله یزد: یزد، بلوار بسیج، جنب آب انبار تاریخی گلشن، هتل لاله یزد

هتل سه ستاره لاله یزد، متعلق به دوران قاجاریه بوده و پیش از تأسیس آن را با نام خانه تاریخی گلشن می‌شناختند. کفپوش آجری و سقف گنبدی شکل هتل لاله یزد، بر زیبایی این هتل افزوده است.

از امکانات ویژه هتل لاله یزد، میتوان به فروشگاه صنایع دستی، مینی بار و رستوران اشاره کرد. همچنین به دلیل اینکه هتل در بافت تاریخی یزد قرار دارد، مسافران به آسانی میتوانند به جاذبه های گردشگردی از جمله زندان اسکندر، باغ دولت آباد، بازار خان و بقعه دوازده امامی دسترسی داشته باشند.

۵- هتل سنتی باغ مرشد یزد

هتل سنتی باغ مرشد یزد - از هتلهای سنتی یزد
هتل سنتی باغ مرشد یزد – از هتلهای سنتی یزد

آدرس: یزد، چهار راه فاطمیه، ابتدای بلوار بسیج، روبروی شهرداری منطقه دو، هتل باغ مرشد یزد

هتل سه ستاره باغ مرشد، متعلق به دوره زندیه است. این هتل سبک معماری کوشکی- باغی دارد، که این امر موجب شده است تا طبقه بالا بر طبقه پایین اشراف کامل داشته باشد.

در کنار معماری زیبا و تزئینات سنتی این هتل، دسترسی آسان و فاصله نزدیک هتل به جاذبه‌های گردشگری شهر یزد، موجب انتخاب این هتل برای اقامت مسافران شده است.

۶- هتل سنتی والی یزد

هتل سنتی والی یزد- از هتلهای سنتی یزد
هتل سنتی والی یزد- از هتلهای سنتی یزد
آدرس: یزد، خیابان امام، روبروی شاهزاده فاضل، هتل سنتی والی یزد

هتل سنتی والی یزد، یک بنای قدیمی و متعلق به دوره صفویه است که ۴۰۰ سال قدمت دارد. با قدم گذاشتن به این هتل نخستین چیزی که چشم بیننده را به خود خیره میکند، تجلی زیبای گذشته شهر در معماری آن است.
سردابی کهن با آب روان که به قنات ختم میشود، نقش پنج دری ها در حوض حیاط، نارنجستان خیره کننده و پشت بامی که چشمان شما را میهمان منظره ای چشمگیر از شهر بادگیرها میکند، از جذابیتهای ویژه این هتل به حساب می آید.

۷- هتل ملک التجار یزد

هتل ملک التجار یزد
هتل ملک التجار یزد

آدرس: یزد، خیابان قیام، بازارچه پنجه علی، هتل تاریخی ملک التجار

یکی دیگر از هتل‌های سنتی شهر یزد هتل چهار ستاره ملک التجار است. این هتل به عنوان اولین هتل خشتی جهان در سال ۱۳۷۶ شناخته شده است. قدمت بنای این هتل نزدیک به ۳۰۰ سال میرسد، که ناصرالدین شاه، لقب ملک التجار را به آن داده بود.
علاوه بر سبک معماری سنتی داخلی هتل، از امکانات ویژه هتل سنتی ملک التجار یزد، میتوان به رستوران، خدمات پزشکی، قهوه خانه و امکان تهیه بلیط هواپیما و قطار اشاره کرد.

۸- هتل موزه سنتی فهادان

هتل موزه سنتی فهادان- از هتلهای سنتی یزد
هتل موزه سنتی فهادان- از هتلهای سنتی یزد

آدرس: یزد، فهادان، روبه‌روی زندان تاریخی اسکندر، هتل موزه سنتی فهادان

هتل چهار ستاره سنتی موزه فهادان، در قلب شهر یزد و در بافت سنتی قرار گرفته است. این هتل یکی از هتل‌های سنتی شهر یزد محسوب می‌شود. بنای هتل با پنجره‌های چوبی و شیشه‌های رنگی هر بیننده‌ای را یاد خانه‌های قدیمی و خاطرات شیرین خانه‌ی مادربزرگ می‌اندازد.

پشت‌بام بزرگ و مشرف به بافت تاریخی یزد، سه بادگیر زیبا، چاه‌خانه، سراب زیبا از جذابیتهای هتل سنتی موزه فهادان است. این هتل در مجاورت زندان اسکندر قرار گرفته است.

جمع بندی هتل‌های سنتی شهر یزد

همانطور که میدانید، امروزه اقامتگاه های سنتی جزو جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی به شمار می آیند و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند. از این رو پیشنهاد ما به شما هتلهای سنتی شهر یزد است.
لازم به ذکر است که کلیه هتلهای سنتی معرفی شده امکانات رفاهی شامل تلویزیون، یخچال، اینترنت بی سیم، تهویه مطبوع، سالن پذیرایی، فضای سبز، کافی شاپ، رستوران، نمازخانه و پارکینگ و غیره را برای میهمانان گرامی مهیا کرده اند.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید