مزایای بی نظیر گردو برای سلامتی قلب، گوارش، استخوان، مغز و …

مزایای مهم گردو
مزایای مهم گردو
خانه سلامت و پزشکی مزایای بی نظیر گردو برای سلامتی قلب، گوارش، استخوان، مغز و …
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

مزایای مهم گردو

گردو (Juglansregia) سرشار از آنتی اکسیدان ها ، پروتئین ، فیبر و اسیدهای چرب امگا ۳ است که مزایای درمانی زیادی دارد. این نوع از  آجیل ها به منظور ارتقاء سلامت قلب ، کاهش خطر سرطان ، پشتیبانی از عملکرد مغز و کاهش التهاب شناخته می شود.گردو بردو نوع سیاه و قهوه ای است ؛ هر دو به یک اندازه برای سلامتی مفید هستند. در این مطلب از یزد نیوز با فواید گردو بیشتر آشنا شوید.

۱- ممکن است سلامت قلب را ارتقا بخشد

با توجه به مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا ۳ ، گردو برای سیستم قلبی عروقی بسیار مفید است. خوردن چند گردو در روز ممکن است به کاهش فشار خون نیز کمک کند.

اسیدهای چرب امگا ۳ به دلیل کاهش کلسترول بد در بدن و تولید کلسترول خوب شناخته شده است. گردو همچنین به کاهش التهاب و تقویت عملکرد رگ های خونی کمک کرده که در نتیجه ، می تواند سلامت قلب را ارتقا بخشد.

مزایای مهم گردو برای سلامتی
مزایای مهم گردو برای سلامتی

۲ – ممکن است خطر سرطان را کاهش دهد

گردو سرشار از ترکیبات گیاهی مانند اسیدهای چرب امگا ۳ ، پلی فنول ها و urolithins است. این اجزای فعال زیستی ممکن است خاصیت ضد سرطان داشته باشند.

همچنین ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطانها مانند سرطان پستان ، روده بزرگ و پروستات را کاهش دهد . انجمن تحقیقات سرطان آمریکا اظهار داشت که مصرف چند عدد گردو در هر روز ممکن است به کاهش خطر سرطان پستان کمک کند.

۳ –  ممکن است عملکرد مغز را پشتیبانی کند

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در گردو برای مغز مفید هستند. مصرف غذاهای سرشار از اسیدهای چرب ضروری (مانند اسیدهای چرب امگا ۳) ممکن است روند کاهش شناختی را کند کرده  و به بهبود آلزایمر کمک کند .

در یک مطالعه روی سالمندان ، مصرف روزانه گردو بهبود عملکرد شناختی را نشان داده بود.

مزایای مهم گردو برای مغز
مزایای مهم گردو برای مغز

۴- ممکن است التهاب را کاهش دهد

افراد مبتلا به بیماریهای التهابی مانند آسم ، آرتروز و اگزما به دلیل وجود اسیدهای چرب ضروری می توانند ازگردو بهره مند شوند . این ماده مغذی همچنین ممکن است با التهاب مبارزه کند و خطرابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهد. پلی فنول های موجود در گردو ممکن است به مبارزه با التهاب نیز کمک کند.

۵- ممکن است سیستم ایمنی را تقویت کند

گردو حاوی آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را سالم نگه می دارد و از بروز بیماری ها جلوگیری می کند گردو سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند مس و ویتامین۶ B است که ممکن است ایمنی بدن را تقویت کند بنابراین هر روز مقداری گردو به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۶-  ممکن است سلامت استخوان را بهبود بخشد

گردو حاوی یک اسید چرب ضروری به نام آلفا لینولنیک اسید است. این اسید و ترکیبات آن می تواند در تقویت استخوانها و سلامت آنها مفید باشد .

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در گردو نیز می توانند به مبارزه با التهاب و کاهش جذب التهابات بعدی استخوان در انسان کمک کنند .

۷ – ممکن است در بهبود خواب موثر باشد 

گردو ها ملاتونین دارند. این ترکیب با الگوهای خواب بهتر؛ همراه است . اسیدهای چرب امگا ۳ نیز ممکن است فشار خون را پایین نگه دارند و به تسکین استرس کمک می کنند. با این حال ، تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

۸- ممکن است برای زنان باردار مفید باشد   

مصرف یک گردو در روز ممکن است برای  زنان باردار به شدت خوب باشد . گردو حاوی گروههای کاملاً پیچیده ویتامین B مانند فولات ، ریبوفلاوین و تیامین است. این ممکن است باعث تقویت سلامتی در دوران بارداری شود. با این حال ، تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

اسید فولیک موجود در گردو به خصوص برای خانمهای باردار و جنین لازم است. اسید فولیک دارای بسیاری از خواص بیولوژیکی مفید است که ممکن است در دوران بارداری مفید باشد .

خواص بسیار زیاد گردو
خواص بسیار زیاد گردو

۹ –  ممکن است به تقویت سلامت گوارش کمک کند

گردو سرشار از فیبر است. این ماده مغذی به عملکرد درست دستگاه گوارش کمک می کند. همه انسانها برای حفظ سلامت دستگاه گوارش خود به صورت روزانه به فیبر نیاز دارند .

مصرف روزانه گردو ممکن است در رفع مشکلات گوارشی و عملکرد درست  روده موثر باشد .

۱۰ – ممکن است عفونتهای قارچی را درمان کند

شواهد حکایتی حاکی از آن است که گردوی سیاه ممکن است به درمان عفونتهای قارچی کمک کند. رشد کاندیدا ، چه در دستگاه گوارش و چه بر روی پوست ، می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

این عفونت ها طیف وسیعی از علائم ناراحت کننده از جمله خارش و سایر آلرژی ها را ایجاد می کنند. گردو سیاه می تواند به اندازه برخی از درمان های ضد عفونت های قارچی مؤثر باشد.

با این حال ، تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

۱۱ –  ممکن است به سم زدایی بدن کمک کند

در این زمینه تحقیقات محدودی وجود دارد. برخی ادعا می کنند که فیبر موجود در گردو ممکن است به پاکسازی سیستم کمک کند. این ماده مغذی همچنین ممکن است انگل های مضر را از بدن دفع نماید .

گردو می تواند یک میان وعده سالم باشد. با این حال ،خوردن متعادل آنها را در نظر بگیرید  ، زیرا ممکن است باعث ایجاد حساسیت در افراد خاص شود. تحقیقات در این خصوص محدود است.

منبع : stylecraze



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید