چگونه می توان گرسنگی را کنترل کرد؟!

چگونه می توان گرسنگی را کنترل کرد؟!
چگونه می توان گرسنگی را کنترل کرد؟!
خانه سلامت و پزشکی چگونه می توان گرسنگی را کنترل کرد؟!
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

چگونه می توان گرسنگی را کنترل کرد؟

آیا همیشه احساس گرسنگی می کنید؟ آیا وعده غذایی پر شده هرگز برای شما کافی نیست؟ خوب این قابل درک است که کنترل گرسنگی بسیار دشوار است ، به خصوص اگر شما عادت به خوردن مکرر داشته باشید. اما باید به این باور برسید که می توانید این کار را انجام دهید. کنترل گرسنگی بهترین روش برای کاهش وزن و جلوگیری از بیماری های قلبی ، دیابت ، فشار خون بالا و اختلالات متابولیک است. با این حال ، این بدان معنا نیست که شما باید گرسنه باشید.اگرمی خواهید بدانید چگونه می توان گرسنگی را کنترل کرد این بخش از یزد نیوز را بخوانید.

روش های کنترل

۱ – بدن خود را بهتر  بشناسید

مراقب بدن خود باشید که برای انجام این کار ، اولین قدم درک بدن است. برای اطلاع از آلرژی ، بیماری های ارثی یا مشکلات هورمونی با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین ، محرک هایی را که ایجاد احساس گرسنگی می کنند را ردیابی کنید. این می تواند بو ، نوسانات خلقی ، PMS ، اضطراب و غیره باشد. هرچه دلیل غذا خوردن خود را بیشتر درک کنید ، بیشتر قادر خواهید بود به رفع آن اقدام نمایید .

۲ –  فقط با  آرزو کردن ، یک هدف را تعیین کنید

آرزو کردن و معجزه هرگز باعث نشده است که هیچ اتفاقی بیفتد. برای رسیدن به هدف باید تلاش کرد . بنابراین ، هنگامی که شما “برنامه ریزی” می کنید بی خیال غذا خوردن می شوید.

آرزوی خود را پایین بیاورید و ۳ تا ۴ خط در مورد چگونگی جلوگیری از خوردن مکرر خود ، میزان وزنی که می خواهید در یک ماه از دست بدهید یا سطح تناسب اندام خودرا  تا پایان ماه بنویسید. مهلت دادن به خود باعث می شود که متمرکز شوید.

۳ – روز خود را مثبت شروع کنید

شروع روز با برخی از انرژی و احساس های مثبت به شما کمک می کند تا در طول روز هوشیار ، پرانرژی و پربار باشید. زمانی که از خواب بیدار شوید  هر یک از نقل قول های مثبت مورد علاقه خود را با صدای بلند بگویید.

چگونه می توان گرسنگی را کنترل کرد؟!
چگونه می توان گرسنگی را کنترل کرد؟!

این یک اثر جادویی دارد که مدارهای مغز شما را روشن می کند و شما را تحت فشار قرار می دهد تا در طول روز به اهداف کوچکتر خود برسید. آن را امتحان کنید تا متوجه شوید که آثار آن بر بدن چه تاثیرات مثبتی را می تواند برای شما به همراه داشته باشد .

۴- به خوردن صبحانه اهمیت دهید

صبح ؛  شروع یک روزجدید  است و اولین وعده غذایی روز بسیار مهم است.باید بدانید که پس ازیک استراحت تغذیه ای از شب گذشته که معمولا حدود ۶ تا ۷ ساعت طول کشیده  ؛ حوردن صبحانه می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد .

بنابراین  قبل از بیرون آمدن حتماً مصرف بخشی از پروتئین ، چربیهای سالم و کربوهیدراتهای پیچیده را در دستور غذایی خود قرار دهید  . صرف صبحانه به شما کمک می کند تا مدت طولانی ازاحساس خستگی و گرسنگی به دور باشید.

چگونه می توان گرسنگی را کنترل کرد؟!
چگونه می توان گرسنگی را کنترل کرد؟!

۵ – چای و یا قهوه بنوشید

یک فنجان چای سبز یا قهوه سیاه را در صبحانه فراموش نکنید . چای سبز و قهوه هر دو انرژی زای خوبی بوده  و مهار کننده اشتها هستند.

یک فنجان قهوه یا چای سبز با صبحانه ، ۴۵ دقیقه قبل از ناهار ، یک ساعت بعد از ناهار و یک ساعت قبل از رفتن به ورزشگاه میل کنید.

در حقیقت مصرف کافیین می تواند از ناپایداری غذایی شما جلوگیری نموده واشتهای شما سرکوب نماید همچنین آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز به بیرون زدگی سموم از بدن کمک می کنند.

۶ –  پروتئین را برای رفع  گرسنگی مصرف کنید

آنچه در مورد صبحانه و مصرف پروتئین وجود دارد بدین معناست که در حقیقت ، شما باید با هر وعده غذایی حتی میان وعده ، پروتئین مصرف کنید.

به دلیل اینکه هضم پروتئین مشکل  است می تواند شما را برای یک ساعت سیر نگه دارد و باعث نمی شود که سطح قند خون افزایش یابد. علاوه بر این ، به شما در ساخت توده عضلانی لاغر کمک می کند ، که به نوبه خود ، سرعت متابولیسم شما را بهبود می بخشد.

سینه مرغ ، ماهی ، توفو ، لوبیا و حبوبات ، آجیل و دانه ها را مصرف کنید تا مقدار لازم پروتئین در روز برای بدن فراهم شود.

۷- فیبرهای رژیمی

فیبر غذایی یک کربوهیدرات پیچیده است که توسط انسان قابل هضم نیست. فیبر لایه ای مانند ژل را در روده تشکیل می دهد و جذب مواد مغذی را کند می کند و مانع از بروز ناگهانی سن انسولین می شود.

فیبر غذایی همچنین به عنوان ماده غذایی برای باکتری های خوب روده مفید است و منجر به هضم بهتر می شود.

فیبر مولکولهای چربی را محصور کرده و از جذب آنها در بدن جلوگیری می کند. بنابراین ، سبزیجات ، میوه ها (با پوست) و غلات کامل را برای تامین کربوهیدراتهای پیچیده سالم مصرف کنید.

۸ – هر ۲ تا ۳ ساعت میان وعده ای را بخورید

خوردن هر ۲ تا ۳ ساعت یکبار به شما کمک می کند بیشتر از ۳۰ دقیقه خوردن غذا را کنترل کنید. فاصله دو تا سه ساعت به بدن شما فرصت هضم و جذب مواد مغذی را می دهد.

وعده های غذایی کوچک را با غذاهای بزرگ مخلوط کنید تا ارتباط  بین ذهن و بدن خود را ایجاد کنید. این کمک می کند که با خوردن کم مواد غذایی در فواصل کوتاه زمانی ؛ شما به خوردن سالم مواد غذایی عادت کنید .

۹ –  اگر احساس گرسنگی می کنید آب بنوشید .

اگر در بین وعده های غذایی کوچک و بزرگ ،اجساس گرسنگی می کنید  ؛ آب بنوشید. زیرا وقتی تشنه هستید ، ممکن است احساس گرسنگی کنید و غذاهای جامد مصرف کنید. یک لیوان آب بنوشید و مدتی صبر کنید. خواهید دید که در واقع گرسنه نبودید بلکه تشنه هستید.

۱۰ – مصرف مینی وعده های غذایی

وعده های غذایی کوچک بسیار مهم هستند. این کار سوخت و ساز بدن شما را از کار می اندازد و از پرخوری شما جلوگیری می کند. شب قبل مینی وعده غذایی خود را برنامه ریزی کنید.

می توانید از  میوه و یا آب میوه تازه استفاده نمایید ،همچنین مقداری  ویفر کله ای ، آجیل و غیره به همراه داشته باشید اما توجه داشته باشید که بیش از حد استفاده نکنید  . اگر هنوز هم  احساس گرسنگی می کنید یک فنجان چای سبز بنوشید.

 

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید