اگر می خواهید در زمانی کوتاه زیبا شوید ، این مطلب را بخوانید

زیبایی-در-زمانی-کوتاه
زیبایی-در-زمانی-کوتاه
خانه سلامت و پزشکی اگر می خواهید در زمانی کوتاه زیبا شوید ، این مطلب را...
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

اگر می خواهید در زمانی کوتاه زیبا شوید ، این مطلب را بخوانید

بعضی از مواد می تواند تاثیرات شگفت انگیزی بر روی پوست داشته باشند.پوست زیبا ، زیبایی چهره را دو جندان می کند. اگر می خواهید در زمانی کوتاه زیبا شوید ،ادامه  این مطلب از یزد نیوز را بخوانید.

فواید سیب زمینی برای پوست

در واقع سیب زمینی ؛ مورد علاقه همه افراد است. سیب زمینی را به طرق مختلف استفاده می کنند گاهی آنرا می پزند و زمانی نیز آن را کباب کرده و یا سرخ نموده و میک می کنند  .

سیب زمینی علاوه بر اینکه برای قلب مفید است به دلیل دارا ویتامین های C ، B1 ، B3 و B6 و مواد معدنی مانند منیزیم ، پتاسیم و فسفر است ، یک ماده عالی برای چهره شما نیز هست. همچنین سیب زمینی می تواند در درخشش پوست و رفع آثار و لکه های صورت مفید باشد  .

برای همه کسانی که از فواید عالی سیب زمینی اطلاع کامل نداشته  و از آن استفاده نمی کنند این مقاله می تواند مفید باشد تا انتها با ما باشید تا نکاتی برتر در مورد آماده سازی پوست خود با ماسک صورت سیب زمینی را کشف کنید.

مزایای سیب زمینی:

در خلاص شدن از علائم و لکه های صورت و گردن  به شما کمک می کند.

در کاهش چرک چشم مفید است .

جوانی پوست شما را حفظ کرده و علائم پیری را به تأخیر می اندازد.

از پوست شما در برابر آسیب های محیطی و آلودگی محافظت می کند.

التهاب ، کبودی و بثورات پوستی را کاهش می دهد.

کمک می کند تا از شر برنزه شدن و آفتاب سوختگی خلاص شوید.

ماسک سیب زمینی  برای پوست خشک

در اینجا چند ماسک صورت ساخته شده از سیب زمینی برای پوست های خشک وجود دارد. ماسک سیب زمینی به سفید شدن و درخشندگی پوست کمک می کند.

۱ –  ماسک صورت سیب زمینی و عسل برای سفید کردن پوست

۳ قاشق غذاخوری عصاره سیب زمینی را با کمی عسل مخلوط کنید تا یک ماسک طبیعی مایع صورت تهیه  شود و به طور مساوی روی صورت و گردن خود بمالید.

هم عسل و هم سیب زمینی مواد خوبی برای چهره شما هستند. سیب زمینی یک ماده سفید کننده طبیعی است و عسل باعث می شود پوست شما نرم شود.

استفاده روزانه از این ماسک درخشش روشن و طبیعی به شما می بخشد.

۲ –  ماسک  سیب زمینی برای پاک کردن پوست

سیب زمینی منبع بسیار خوبی از کاروتن های ویتامین A و یک ترکیب فنولیک است که باعث می شود آن را به عنوان بهترین ماده برای تسکین پوست و تمیز کردن عمیق آن استفاده کنید.همچنین سیب زمینی می تواند  پوست شما را درخشان و سالم نگه می دارد.

 اگر می خواهید در زمانی کوتاه زیبا شوید ، این مطلب را بخوانید
اگر می خواهید در زمانی کوتاه زیبا شوید ، این مطلب را بخوانید

مقداری آب سیب زمینی را درون یک کاسه بریزید و یک  بافت و یا یک پارچه تمیز را در آن به مدت ۳ تا ۴ دقیقه خیس کنید. حالا آن  را روی پوست خود قرار دهید و بگذارید تا خشک شود.

مراقب باشید که این بافت  فضای سوراخ بینی و فضای لب نپوشاند . پس از خشک شدن ، بافت را برداشته و با آب سرد بشویید.

۳ – ماسک صورت سیب زمینی و لیمو برای درخشش پوست

۲ قاشق غذاخوری آب لیمو و سیب زمینی را با ۱ قاشق چایخوری آب رقیق کرده و درون یک ظرف کاملا  مخلوط کنید. حالا این مخلوط را روی پوست خود بمالید و به مدت ۱۵ دقیقه آن را بگذارید. سپس با آب سرد بشویید.

لیمو و سیب زمینی هر دو دارای خاصیت قابض و اسیدی هستند. آنها روی غده های روغنی عمل نموده ودر پاک کردن  روغن اضافی که منافذ را مسدود نموده تاثیر گذاشته و این منافذ را باز و پوست شما را تسکین می دهد.

اگر می خواهید پوست خود را مرطوب کنید ، می توانید ۱ قاشق غذاخوری عسل نیز اضافه کنید.

۴ –  ماسک  سیب زمینی ، عسل و روغن بادام

روغن بادام بسیار خوب در پوست شما نفوذ کرده و آن را عمیقا تغذیه نموده و در تمام روز مرطوب نگه می دارد.

عسل و روغن بادام پوست شما را کاملا تغذیه کرده و در صورت وجود لکه های بثورات  ؛ آن را درمان می کند. همچنین دراز بین بردن خطوط ریز از چهره شما اثر گذار است .

نصف سیب زمینی را خرد کنید و آن را با مقداری روغن بادام و مقداری عسل  مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود. این مخلوط را روی صورت خود بمالید و حداقل ۳۰ دقیقه آن را نگه دارید سپس آنرا به آرامید بشویید .

۵- ماسک صورت سیب زمینی و توت فرنگی

میوه ها به طور طبیعی برای پوست شما عالی هستند. اما صحبت از توت فرنگی ، یکی از بهترین میوه هایی است که سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C و اسید فولیک است. کلاژن را تقویت می کند و خطوط ریز روی پوست شما را به حداقل می رساند.

کافی است مقداری توت فرنگی و سیب زمینی را با هم مخلوط کنید تا خمیری از آن تهیه شود. این خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه آن را با آب سرد بشویید. نتیجه قابل توجهی  را مشاهده می کنید .

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید