3 روش خانگی و آسان برای داشتن دندان های سفید

3 روش خانگی برای داشتن دندان های سفید
3 روش خانگی برای داشتن دندان های سفید
خانه سلامت و پزشکی 3 روش خانگی و آسان برای داشتن دندان های سفید
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

یزد نیوز :دندانهای سفید مانند موهای ضخیم و براق یا پوست صاف چیزی است که امروزه به عنوان معیار زیبایی شناخته میشود. تا حدی که، آمریکایی ها هر سال بیش از 1.4 میلیارد دلار برای سفید کردن دندان هزینه صرف می کنند.

3 روش خانگی برای داشتن دندان های سفید
3 روش خانگی برای داشتن دندان های سفید

سفید کردن دندان در توسط دندان پزشک هزینه های زیادی را در بردارد و همچنین ممکن است به مینای دندان نیز آسیب بزند، بنابراین من شروع به جستجوی جایگزین های طبیعی کردم. با کمی ممارست می توانید به طور طبیعی دندان های سفید داشته باشید. در ادامه سه روش که به داشتن دندان های سفید کمک میکند به شما معرفی خواهم کرد.

چرا دندانها زرد میشوند؟

برای فهمیدن اینکه چگونه دندانهایمان را سفید کنیم، باید بدانیم که چرا دندان زرد میشود. عوامل متعددی وجود دارد که تاثیر مهمی در این موضوع دارند، از جمله ژنتیک، نوع غذا و نوشیدنی که مصرف می کنید، و اینکه چگونه بهداشت دهان را رعایت می کنید.

یک دندان از 4 بافت تشکیل شده است. یک بخش از آن پوشش سفید قوی ای است که محافظت از دندان را بر عهده دارد و مینای دندان و بخش دیگر دنتین نام دارد.

مینای دندان و دنتین چیزی است که بزرگترین نقش را در رنگ دندان دارد. برخی از غذاها و نوشیدنی ها به طور مستقیم مینای دندان را لکه دار می کنند و در واقع مینای دندان را کم کم ضعیف میکنند. زمانی که مینای دندان دچار شکستگی می شود، دنتین زرد را در زیر آن نشان می دهد. روشهایی که ذکر خواهیم کرد بر روی دندان هایی که قبلا برخی از مینای دندان را از دست داده اند تمرکز میکند.

ترکیبهای خانگی برای سفید کردن دندان

1. ترکیب جوش شیرین و لیمو

جوش شیرین که نام علمی آن بی کربنات سدیم است کمی ساینده و بسیار قلیایی است، بنابراین اگر فکر کنید که دهانتان بسیار اسیدی است و یا غذاهای اسیدی زیادی میخورید، میتوانید به کمک جوش شیرین PH دهان خود را تنظیم کرده و از آسیب دبدن مینای دندان خود جلوگیری کنید.

روش مصرف

چند قاشق چای خوری جوش شیرین
آب لیمو
یک مسواک
چند قاشق چای خوری جوش شیرین را با آب لیمو تازه (یا آب) مخلوط کنید. دندان ها و هر بزاق اضافی را با حوله کاغذی پاک کنید. مقدار زیادی از خمیر تهیه شده را بر روی مسواک خود قرار دهید و و دندان های خود را با آن تمیز کنید.
مسواک زدن با این خمیر نباید بیش از یک دقیقه طول بکشد زیرا به خاطر لیموی موجود در آن ممکن است مینای دندان آسیب ببیند مگر اینکه به جای آب لیمو از آب استفاده کنید؛ در اینصورت می توانید آنرا تا 3 دقیقه ادامه دهید.

2. ترکیب توت فرنگی، نمک و جوش شیرین

توت فرنگی حاوی ویتامین C در مقادیر بالاست که می تواند به بازسازی پلاکهای شکسته کمک کند و دندانهای شما را از زردی نجات دهد. همچنین دارای آنزیم اسید مالیک است که ممکن است به حذف لکه های سطحی کمک کند. نمک به عنوان یک بخش ساینده از خمیری که میخواهید تهیه کنید عمل می کند، که لکه ها را به صورت فیزیکی از بین میبرد و جوش شیرین هم باعث خاصیت سفید کنندگی بیشتر خمیر میشود.

روش مصرف

1 الی 3 عدد توت فرنگی بزرگ
کمی نمک
1/2 قاشق چای خوری جوش شیرین(اختیاری)
توت فرنگی ها را له کنید و کمی نمک دریا به آن اضافه کرده و ½ قاشق چای خوری جوش شیرین را نیز به مخلوط خود اضافه کنید. خمیر را روی مسواک گذاشته و با آن دندان های خود را شتسشو دهید. بگذارید مخلوط به مدت 5 دقیقه روی دندان ها بماند، سپس با آب دهان خود را شستشو دهید.

3. روغن نارگیل

میدانم که این روش به نظر دیوانه کننده میرسد! اما شستشو دادن دهان با روغن نارگیل روشی قدیمی است که به سفید شدن دندان کمک میکند. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل میتواند باکتریهای موجود در پلاک را که می تواند باعث زرد شدن دندان شود را از بین ببرد. همچنین باعث بهبود سلامت لثه میشود.

روش مصرف

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
صبح، قبل از اینکه دندان هایتان را بشویید، یک قاشق غذا خوری یا کمی کمتر (بسته به اندازه دهان خود) روغن نارگیل را روی دندان های خود بمالید و پس از 10 الی 15 دقیقه، آن را با آب بشویید.
دقت داشته باشید که روشهای بالا به سرعت تاثیرشان قابل مشاهده نیست و نیاز به مصرف مداوم و مستمر دارد و اگر چه به اندازه ی مواد صنعتی موجود دندانها را سفید نخواهند کرد؛ اما
به طور کلی باعث میشوند با صرف هزینه اندک دندان های سالم تری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: 8 خاصیت باورنکردنی هویج برای سلامتی

منبع: everydayroots.com



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید