لاغری با چای ،نوشیدن این چای ها شما را لاغر و خوش اندام می کند

لاغری با چای
لاغری با چای
خانه سلامت و پزشکی لاغری با چای ،نوشیدن این چای ها شما را لاغر و خوش...
زمان مطالعه: 5 دقیقه
نظرات:0

لاغری با چای

چای نوشیدنی  است که مردم سراسر جهان از خوردن آن لذت می برند .چای براحتی تهیه می شود فقط کافیست با ریختن آب داغ روی برگهای چای آن را درست کنید و اجازه دهید چندین دقیقه مانده و به اصطلاح دم بکشد  تا طعم آنها درون آب ترکیب  شود.برای لاغری با چای این مطلب را بخوانید.در این مطلب از یزد نیوز بهترین چای ها  برای کاهش وزن و کاهش چربی بدن آورده شده است.

چای ،این نوشیدنی معطر بیشتر از برگهای Camellia sinensis ، نوعی درختچه همیشه سبز بومی آسیا تهیه می شود.نوشیدن چای با فواید سلامتی بسیاری از جمله محافظت از سلول ها در برابر صدمه و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی همراه است .

برخی تحقیقات حتی نشان داده اند که چای ممکن است کاهش وزن را تقویت کرده و به مبارزه با چربی شکم کمک کند. مشخص شده است که انواع خاصی از چای در رسیدن به این هدف مؤثرتر از سایرین است.

لاغری با چای
لاغری با چای

۱ – چای سبز

چای سبز یکی از شناخته شده ترین انواع چای است و با فواید بسیاری برای سلامتی همراه است.

همچنین یکی از موثرترین چای ها برای کاهش وزن است. شواهد قابل توجهی وجود دارد که چای سبز را با کاهش وزن و چربی بدن مرتبط می کند.

یک مطالعه در سال  ۲۰۰۸ تعداد  ۶۰ نفر فرد چاق به مدت ۱۲ هفته رژیم غذایی استاندارد را دنبال کردند و به طور مرتب چای سبز یا دارونما مصرف کردند. در طول مطالعه ، افرادی که چای سبز نوشیده اند ۷.۳ پوند (۳.۳ کیلوگرم) وزن بیشتری نسبت به گروه دارونما از دست دادند .

یک مطالعه دیگر نشان داد افرادی که به مدت ۱۲ هفته عصاره چای سبز مصرف کرده اند ، در مقایسه با گروه دیگری که کنترل می کردند  کاهش معنی داری در وزن بدن ، چربی بدن و دور کمر مشاهده کردند.

این ممکن است به این دلیل باشد که عصاره چای سبز به ویژه در کاتچین ها بسیار زیاد است ، به طور طبیعی آنتی اکسیدان هایی وجود دارند که ممکن است متابولیسم شما را تقویت کرده و چربی سوزی را افزایش دهند .

همین تأثیر در مورد کتان ، نوعی چای سبز پودر شده که حاوی همان مواد مفید چای سبز معمولی است نیز صدق می کند.

نتیجه:

چای سبز از نظر نوعی آنتی اکسیدان به نام کاتچین بسیار سرشار است و با کاهش وزن و کاهش چربی همراه است.

۲ – چای پوره

چای puerh که به عنوان چای pu’er یا pu-erh نیز شناخته می شود ، نوعی چای سیاه چینی است که تخمیر شده است که غالباً بعد از غذا از آن لذت می برند و دارای عطر خاصی است که تمایل به طولانی تر شدن زمان ذخیره طعم آن را  دارد.

برخی از مطالعات حیوانی نشان داده اند که چای puerh ممکن است قند خون و تری گلیسیرید خون را کاهش دهد ؛ مطالعات انجام شده در حیوانات و انسان ها نشان داده است که چای پوره می تواند به تقویت کاهش وزن کمک کند .

در یک مطالعه ، به ۷۰ مرد کپسول عصاره چای پوره یا دارونما داده شد. پس از سه ماه ، افرادی که کپسول چای puerh را مصرف می کردند ، تقریباً ۲.۲ پوند (۱ کیلوگرم) بیشتر از گروه دارونما وزن از دست دادند .

یک مطالعه دیگر در موش صحرایی یافته های مشابهی داشت ، نشان می دهد که عصاره چای پوره دارای خاصیت ضد چاقی بوده و به کاهش وزن کمک می کند .

تحقیقات فعلی فقط به عصاره چای پوره محدود شده است ، بنابراین تحقیقات بیشتری لازم است که مشخص شود آیا تأثیرات مشابهی در نوشیدن آن به عنوان یک چای وجود دارد .

لاغری با چای
لاغری با چای

۳ – چای سیاه

چای سیاه نوعی چای است که نسبت به سایر انواع چای ، اکسیداسیون بیشتری دارد.

اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که در هنگام قرار گرفتن در معرض هوا از برگهای چای اتفاق می افتد و در نتیجه باعث ایجاد رنگ تیره رنگ چای سیاه می شود .

انواع و ترکیبات مختلفی از چای سیاه از جمله انواع محبوب مانند ارل گری و صبحانه انگلیسی وجود دارد .

مطالعات متعددی نشان داده اند که چای سیاه هنگام کنترل وزن می تواند موثر باشد.

در یک مطالعه از ۱۱۱ نفر ، مشخص شد که نوشیدن سه فنجان چای سیاه در روز به مدت سه ماه به طور قابل توجهی کاهش وزن و کاهش دور کمر را در مقایسه با نوشیدن یک نوشیدنی کنترل کننده کافئین داشته  است .

برخی تصور می کنند که اثرات احتمالی کاهش وزن چای سیاه ممکن است به دلیل داشتن فلاون ها زیاد باشد که نوعی رنگدانه گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدانی است.

مطالعات انجام شده

در یک مطالعه از ۲۸۰۴ بزرگسال بالای ۱۴ سال مشخص شد افرادی که مصرف بیشتری فلاون از غذاها و نوشیدنی هایی مانند چای سیاه دارند نسبت به افرادی که مصرف فلاون کمتری داشتند شاخص توده بدنی کمتری (BMI) را مشاهده کردند .

با این حال ، این مطالعه تنها ارتباط بین BMI و مصرف فلاون را بررسی می کند. بنابراین تحقیقات دیگری لازم است تا سایر عواملی که ممکن است وجود داشته باشد را محاسبه نمایند .

نتیجه:

چای سیاه سرشار از فلاون ها است و با کاهش وزن ، BMI و دور کمر همراه است.

۴- چای اوولون

چای اولولون یک چای سنتی چینی است که تا حدودی اکسیده شده است و آن را در جایی بین چای سبز و چای سیاه از نظر اکسیداسیون و رنگ قرار می دهد.

اغلب به دلیل داشتن رایحه ای معطر؛ آنرا بعنوان چایی بی نظیر توصیف می کنند ، البته این بسته به میزان اکسیداسیون می تواند به میزان قابل توجهی متفاوت باشد.

مطالعات متعددی نشان داده اند که این چای با بهبود چربی سوزی و سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن می تواند به کاهش وزن کمک کند.

در یک مطالعه ، ۱۰۲ فرد دارای اضافه وزن یا چاقی ؛ هر روز به مدت شش هفته از این چای که ممکن است به کاهش وزن بدن و چربی بدن کمک کند مصرف کردند  . محققان اعلام کردند که چای اولولون این کار را با بهبود متابولیسم چربی در بدن انجام داده است .

یک مطالعه کوچک دیگر ، برای یک دوره سه روزه  و اندازه گیری میزان متابولیک آنها ، به مردان  آب ویا چای داده شد. در مقایسه با آب ، چای اولونگ ۲.۹% میزان مصرف انرژی ؛ معادل سوزاندن ۲۸۱ کالری اضافی در روز را فزایش داد .

در حالی که مطالعات بیشتری در مورد تأثیرات چای مورد نیاز است ، این یافته ها نشان می دهد که چای اولولون می تواند برای کاهش وزن مفید باشد.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید