چگونه می توان سلامت خود را با باغداری بهبود بخشید

چگونه می توان سلامت خود را با باغداری بهبود بخشید
چگونه می توان سلامت خود را با باغداری بهبود بخشید
خانه سلامت و پزشکی چگونه می توان سلامت خود را با باغداری بهبود بخشید
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

چگونه می توان سلامت خود را با باغداری بهبود بخشید

کار کردن در یک باغ یا باغچه خانگی و استفاده از محصول آن می تواند فواید زیادی برای بهبود سلامت کلی شما داشته باشد . با باغداری نه تنها می توانید به عنوان  ورزشی روزانه از آن بهره ببرید   بلکه همچنین به لطف نیروی کار روزانه خود ؛  وعده های غذایی سالم را نیز تهیه نمایید .

اگر به بهبود سلامتی خود علاقه دارید ، باید به طور مرتب به مراقبت از باغ خود توجه کنید. یادگیری نحوه رشد گیاهان و انجام فعالیت بدنی لازم برای رشد آنها می تواند تنوع و کیفیت را به رژیم غذایی شما و همچنین به روال بدنی شما بیفزاید.ادامه این مطلب از یزد نیوز را بخوانید.

چگونه می توان سلامت خود را با باغداری بهبود بخشید
چگونه می توان سلامت خود را با باغداری بهبود بخشید

کار در باغ را بعنوان یک ورزش انجام دهید .

۱- گرم کردن بدن برای کار در باغ

قبل از شروع به باغداری خود را گرم نموده تا آماده برای باغداری شوید  . مانند سایر ورزش ها ، گرم کردن قبل از شروع کار در باغ مهم است. قبل از شروع کار ، پاها ، بازوها و دستان خود را بکشید تا آنها برای کار پیش رو آماده شوند.

شما باید حداقل ۵ تا ۱۰ دقیقه گرم کردن را قبل از باغبانی انجام دهید .

۲-  به طور مرتب در باغ کار کنید.

برای اینکه سلامتی خود را با ورزش در باغ بهبود بخشید ، باید مرتباً این کار را انجام دهید. کار کردن در باغ به طور منظم ؛ برای چند ساعت در طول هفته  به عنوان مثال  ۳۰ دقیقه در روز ، می تواند به ورزشی منظم و مورد نیازشما تبدیل شود .

۳۰ دقیقه ورزش متوسط در هر روز می تواند فشار خون و کلسترول شما را کاهش دهد. همچنین می تواند به جلوگیری از دیابت و بیماری های قلبی کمک کند و همچنین باعث کند شدن پیشرفت پوکی استخوان می شود.

۳ – حرکات مختلف انجام دهید

مانند سایر انواع ورزش حرکات خود را متفاوت کنید. ، ایده خوبی است که انواع حرکات انجام شده را هنگام ورزش در باغ تغییر دهید.

اگر کارهای مختلفی در باغ دارید که باید انجام دهید ، زمان مشخص انجام آن را برنامه ریزی نموده و تعیین کنید و طبق برنامه خودتان جلو بروید .

۴- تنوع در کار داشته باشید

این تنوع در کارها می تواند به ویژه در صورت داشتن مشکل جسمانی ، مانند زانو زدن برای حذف  علفهای هرز باغ  ، مفید باشد. وجین را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه انجام دهید و سپس استراحت نمایید و بعد از استراحت ؛ برای انجام فعالیت دیگری برای جلوگیری از درد یا بیحرکتی اقدام کنید .

چگونه می توان سلامت خود را با باغداری بهبود بخشید
چگونه می توان سلامت خود را با باغداری بهبود بخشید

۵ – خم و کشش را کنترل شده انجام دهید.

هنگام کار در باغ باید در مورد نحوه بلند کردن و کشش مراقب باشید. به عنوان مثال ، هنگام جابجایی کیسه های سنگین خاک یا کود از روش بالابری مناسب استفاده کنید. این امر مستلزم استفاده از قدرت پاهای شما به جای فشار به عضلات کمر است.

علاوه بر این ، شما باید به جای زانو زدن در صورت امکان چمباتمه بزنید ، منحنی طبیعی کمر خود را حفظ کرده و هنگام بلند کردن بارهای سنگین از پیچ خوردن خودداری کنید.

۶ –  باعبانی را بعنوان یک ورزش تلقی نمایید

برای اینکه باغبانی به عنوان ورزش به حساب بیاید ، باید ضربان قلب خود را بالا برده و در حین انجام آن ، تلاش جسمی خود را افزایش دهید. این بدان معنی است که ایستادن در اطراف آب در واقع به معنای ورزش محسوب نمی شود.

برخی از کارهایی که باید در باغ برای افزایش ضربان قلب شما انجام شود شامل حفر کردن ، ریختن برگها ، حذف علفهای هرز ، چمن زنی و ریزش یک توده کمپوست است.

۷ – از وسایل دستی استفاده کنید

اگر می خواهید تلاش خود را هنگام کاشت بیشتر کنید ، سعی کنید به جای استفاده از ایزار برقی از وسایل دستی استفاده کنید .



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید