فواید کیوی برای سلامتی ، با کیوی سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

فواید کیوی برای سلامتی
فواید کیوی برای سلامتی
خانه سلامت و پزشکی فواید کیوی برای سلامتی ، با کیوی سیستم ایمنی بدن را تقویت...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

فواید کیوی برای سلامتی

کیوی ها میوه های کوچکی هستند که عطر و طعم و فواید زیادی برای سلامتی دارند. گوشت داخلی و سبز آنها شیرین و مقوی است. همچنین مملو از مواد مغذی مانند ویتامین C ، ویتامین K ، ویتامین E ، فولات و پتاسیم است. آنها همچنین آنتی اکسیدان زیادی دارند و منبع خوبی از فیبر هستند. دانه های سیاه کوچک آنها مانند پوست قهوه ای آنان خوراکی است ، گرچه بسیاری ترجیح می دهند کیوی را قبل از خوردن آن پوست بگیرید.در ادامه یزد نیوز به مهمترین فواید کیوی ، این میوه مغذی پرداخته شده است.

فواید کیوی برای سلامتی
فواید کیوی برای سلامتی

۱ – کیوی می تواند به درمان آسم کمک کند

تصور می شود که مقادیر زیاد ویتامین C و آنتی اکسیدان هایی که موحود درکیوی هستند در واقع می توانند به درمان مبتلایان به آسم کمک کنند. یک مطالعه در سال ۲۰۰۰ نشان داد که افرادی که مرتباً میوه تازه می خورند از جمله کیوی ، بر عملکرد ریه تأثیر مفیدی دارد. میوه های تازه مانند کیوی ممکن است خس خس سینه را در کودکان مستعد ؛ کاهش دهد.

۲ – به هضم غذا کمک می کند

کیوی ها حاوی فیبر زیادی هستند که برای هضم نیز مفید است. آنها همچنین حاوی آنزیم پروتئولیتیک به نام اکتینیدین هستند که می توانند به تجزیه پروتئین کمک کند. یک مطالعه اخیراً در این مورد نشان داد که عصاره کیوی حاوی اکتینیدین است که باعث افزایش هضم اکثر پروتئین ها می شود.

۳ – سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

از دیگر فواید کیوی  ویتامین سی موجود در آن است.کیوی ها دارای مواد مغذی متراکم و پر از ویتامین C هستند. در واقع ، فقط ۱ فنجان کیوی حدود ۲۷۳ درصد از مقدار توصیه شده روزانه شما را تأمین می کند. ویتامین C یک ماده مغذی اساسی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از بیماری است.

یک مطالعه حتی نشان داد که کیوی ممکن است عملکرد سیستم ایمنی را پشتیبانی کند و احتمال ابتلا به بیماریهای سرماخوردگی یا آنفولانزا را کاهش دهد. این امر به ویژه در گروههای در معرض خطر مانند بزرگسالان بالای ۶۵ سال و کودکان خردسال صادق است. همچنین خطر سایر شرایط بهداشتی را کاهش می دهد.

۴ – استرس اکسیداتیورا کاهش میدهد

استرس اکسیداتیو می تواند منجر به آسیب به DNA و مشکلات سلامتی شود. تا حدودی به لطف آنتی اکسیدان های آن مصرف منظم کیوی یا عصاره کیوی احتمال استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد.

از آنجا که آسیب اکسیداتیو DNA به شدت با سرطان روده بزرگ مرتبط است ، مصرف منظم کیوی می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را نیز کاهش دهد.

۵- می تواند به مدیریت فشار خون کمک کند

میوه کیوی نه تنها می تواند یک تقویت اضافی برای سیستم ایمنی بدن ما باشد بلکه می تواند به ما در مدیریت فشار خون کمک کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ اثبات کرد که منبع موثره مواد فعال زیستی در سه کیوی در روز می توانند فشار خون را بیش از یک سیب در روز کاهش دهند. در دراز مدت ، مصرف کیوی ممکن است به معنای کاهش خطر برای شرایطی باشد که می تواند در اثر فشار خون بالا ، مانند سکته مغزی یا حملات قلبی ایجاد شود.

فواید کیوی برای سلامتی
فواید کیوی برای سلامتی

۶ – لخته شدن خون را کاهش می دهد

علاوه بر کمک به ما در مدیریت فشار خون ما ، کیوی ها می توانند لخته شدن خون را کاهش دهند. یک مطالعه از دانشگاه اسلو نشان داد که خوردن دو تا سه کیوی در روز خطر لخته شدن خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. همچنین مشخص شد که میزان چربی خون را کاهش می دهد. محققان گفتند که این اثرات مشابه با دوز روزانه آسپرین برای بهبود سلامت قلب است.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید