درمان خانگی بواسیر ، روش هایی برای درمان بواسیر در خانه

درمان خانگی بواسیر
درمان خانگی بواسیر
خانه سلامت و پزشکی درمان خانگی بواسیر ، روش هایی برای درمان بواسیر در خانه
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:1

درمان خانگی بواسیر

واریس سیاهرگ‌های مخرج یا مقعد را بواسیر یا هموروئید گویند. منظور از واریس گشاد شدن و پیچ در پیچ شدن سیاهرگ‌ها در بدن است. همچنین بواسیر به شرایطی گفته می‌شود که سیاهرگ‌های اطراف و داخل راست روده و مقعد برجسته و متورم شوند.علائم هموروئید معمولا به محل آن بستگی دارد.اگر به دنبال روش های درمان خانگی بواسیر هستید ادامه این مطلب از یزد نیوز را بخوانید.

درمان بواسیر در خانه

۱ – یخ

اولین درمان خانگی که به شدت توصیه می شود یخ است. یخ به کاهش رگ های خونی کمک می کند، تورم را کاهش می دهد و فورا باعث آرامش و کاهش درد می شود.

۲ –  فندق

این گیاه می‌تواند خارش و درد که دو علامت اصلی هموروئید هستند را کاهش دهد. این گیاه یک ماده‌ی ضدالتهابی طبیعی است، بنابراین می‌تواند تورم را نیز فروکش نماید . فندق را می‌توانید به‌شکل مایع بخرید و به‌طور مستقیم روی هموروئید بمالید. این گیاه در محصولاتی مانند صابون‌ها و دستمال‌های مرطوب ضدخارش نیز وجود دارد.

۳ – آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان بواسیر است. خواص ضد التهابی و درمانی آلوئه ورا باعث کاهش تحریک بواسیر می شود. آلوئه ورا می تواند برای بواسیر داخلی و خارجی استفاده شود.

درمان خانگی بواسیر
درمان خانگی بواسیر

۴ – وان آب گرم با نمک اپسوم

وان آب گرم می‌تواند به تسکین سوزش و ناراحتی ناشی از هموروئید کمک کند. شما می‌توانید از sitz bath استفاده کنید. این وسیله یک تشت پلاستیکی کوچک است که روی صندلی توالت فرنگی قرار می‌گیرد. یا می‌توانید درون وان آب گرم بروید.

با توجه به «سلامت هاروارد»، قرار گرفتن در وان آب گرم به‌مدت ۲۰ دقیقه پس از هربار اجابت مزاج، بیشترین تأثیر را در کاهش علائم بواسیر خواهد داشت. اضافه کردن نمک اپسوم به آب وان با کاهش درد در آن ناحیه، باعث تسکین بیشتر علائم می‌شود.

۵ –  آب لیمو

آب لیمو حاوی مواد مغذی مختلف است که می تواند با تقویت مویرگ ها و دیواره های رگ های خونی بواسیر را تسکین دهد.مقداری پنبه را به آب لیمو تازه آغشته کرده و آنرا روی بواسیر قرار دهید. در ابتدا، سوزش خفیفی خواهید داشت، اما به زودی درد کاهش می یابد.

نصف لیمو را به یک فنجان شیر گرم بیفزایید و آن را بنوشید. این کار را هر سه ساعت برای نتیجه بهتر انجام دهید.

درمان خانگی بواسیر
درمان خانگی بواسیر

۶ – سرکه سیب

با توجه به خواص ضد قارچ سرکه سیب، آن را می توان برای انقباض عروق خونی و کاهش تورم و تحریک بواسیر داخلی و خارجی استفاده کرد.

در مورد بواسیر خارجی، به آرامی یک توپ پنبه خیس خورده در سرکه سیب را در برابر ناحیه التهابی فشار دهید. در ابتدا احساس سوزش خواهید کرد، اما به زودی از خارش و سوزش کم خواهد شد. این کار را چند بار در روز انجام دهید تا تورم کاهش یابد.

در مورد بواسیر داخلی، یک قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کنید و حداقل دو بار در روز آن را بنوشید. می توانید عسل به آن اضافه کنید تا طعم بهتری داشته باشد.

۷ –  نرم‌کننده‌های مدفوع

با توجه به اعلام  مؤسسه‌‌ی ملی دیابت  و بیماری‌های گوارشی و کلیه، نرم‌کننده‌های مدفوع یا مکمل‌های فیبرمانند پسیلیوم می‌توانند به کاهش یبوست، نرم‌ ترکردن مدفوع و اجابت مزاج سریع و بدون درد کمک کنند. بسیاری از این مکمل‌ها ازجمله پسیلیوم، به‌شکل پودر، کپسول و مایع وجود دارند که می‌توانید آنها را ۱ تا ۳ بار در روز به‌صورت خوراکی مصرف کنید.

۸ –  پمادهای بدون نیاز به نسخه

کرم‌ها و پمادهای بدون نیاز به نسخه مانند Preparation H تقریبا در هر داروخانه ‌ای وجود دارند و می‌توانند باعث تسکین فوری علائم هموروئید شوند. برخی از آنها حتی می‌توانند تورم را کاهش دهند و به هموروئید شما کمک کنند. با این وجود ، اگر از یک کرم حاوی هیدروکورتیزون استفاده می‌کنید، هر بار بیش از یک هفته ‌ی متوالی از آن استفاده نکنید.

۹ – دستمال‌های مرطوب

استفاده از دستمال توالت بعد از اجابت مزاج می‌تواند هموروئیدهای موجود را بدتر کند. درعوض استفاده از دستمال‌های مرطوب می‌تواند بدون تحریک هموروئیدها به تمیز نگه‌داشتن شما کمک کند.

برای بهره‌مندی از مزایای اضافه می‌توانید دستمال‌های مرطوبی پیدا کنید که حاوی مواد تسکین‌دهنده و ضدهموروئید مانند فندق یا آلوئه‌ورا هستند.

حتما دقت کنید که دستمال مرطوب موردنظر شما فاقد الکل، عطر یا سایر مواد تحریک‌کننده باشد. این مواد می‌توانند به‌جای تسکین علائم باعث تشدید آنها شوند.

همچنین می‌توانید برای کاهش احساس ناراحتی، داروهای موضعی بدون نیاز به نسخه (OTC) مانند ژل هموروئیدال فنیل‌افرین (Preparation H) را نیز امتحان کنید.

این محصولات درصورتی به‌ کار می‌روند که هموروئیدها برآمده و ملتهب باشند. استفاده از محصولات حاوی استروئیدها را به حداقل برسانید، چون استفاده‌ی طولانی‌مدت از آنها ممکن است موجب نازک شدن پوست اطراف مقعد شود.

 



1 نظر

  1. […] هموروئید یا یبوست  معمولا به دلیل افزایش فشار روی رگهای انس و رکتوم در بدن به وجود می آید که موجب تورم و درد و خونریزی می شود. ۷۵ درصد از افراد در مقطعی از زندگی خود ،هموروئید را تجربه می کنند. […]

نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید