خواص فوق العاده میوه آووکادو بر رشد و درخشندگی مو و نحوه استفاده

آووکادو بر رشد و درخشندگی مو
آووکادو بر رشد و درخشندگی مو
خانه سلامت و پزشکی خواص فوق العاده میوه آووکادو بر رشد و درخشندگی مو و نحوه...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

خواص فوق العاده آووکادو بر رشد و درخشندگی مو

آووکادو یک میوه خوشمزه است که فواید سلامتی زیادی را به هر وعده غذایی اضافه می کند. محتوای چربی ، آنتی اکسیدان و ضد التهاب و مواد معدنی آن همچنین ماده موثری را برای مو و پوست شما ایجاد می کند. در ادامه این مطلب از یزد نیوز خواص فوق العاده آووکادو بر رشد و درخشندگی مو را بخوانید.

خواص فوق العاده میوه آووکادو بر رشد و درخشندگی مو
خواص فوق العاده میوه آووکادو بر رشد و درخشندگی مو

فواید روغن آووکادو

می توانید ازآووکادو به عنوان میوه برای خوردن و یا روغن برای موهای خود استفاده کنید.این  روغن سرشارازآنتی اکسیدان ها ؛ مواد معدنی؛ اسیدهای چرب ضروری ؛ بیوتین و ویتامین های A ، B5   و E است .

خوردن آووکادو یکی از  بهترین روش ها برای محکم نگه داشتن موهای شما است. بیوتین ، ویتامین B5 و ویتامین E همه  در تقویت وسلامت مو موثر است .

آووکادو بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید .همچنین می توانید روغن آووکادو یا روغن پخت و پز خود جایگزین نموده  و از مزایای آن استفاده کنید.

مصرف غیر خوراکی روغن آووکادو نیزمی تواند به موهای شما سود برساند. درمان موهای شما با آووکادو می تواند موهای شما را ترمیم ؛ مرطوب و تقویت کند.

یک مجله معتبر ۲۰۱۵ International TrichologystudyTrusted Source معتقد است که مواد معدنی مانند آنهایی که در روغن آووکادو وجود دارند ،می توانند به سلولهای کوتیکول موهای شما  کمک کنند ، که این مواد می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

نحوه استفاده از آووکادو برای رشد مو

مطالعات حیوانی نشان می دهد که روغنهای ضروری اسطوخودوس و نعناع باعث رشد مو می شوند. روغن آووکادو معمولاً به عنوان روغن حامل روغنهای اساسی مورد استفاده قرار می گیرد.

یک اونس روغن آووکادو را با سه تا شش قطره روغن نعناع یا اسطوخودوس برای درمان خانگی موهای خود مخلوط کنید.همچنین می توانید مقدار نیکل به اندازه روغن آووکادو را روی پوست سر خود ماساژ دهید.

روغن آووکادو به تحریک جریان خون و فولیکولهای مسدود نشده کمک خواهد کرد. این اثرات ممکن است به مبارزه با ریزش مو کمک کند.پوست شما به راحتی روغن را جذب می کند ، بنابراین نگران نباشید ؛ این لایه چرب بر روی پوست سر شما باقی نمی ماند.

اگر بیش از حد از  روغن آووکادو روی موهای خود استفاده کنید ، می توانید آن را با یک شامپوی عاری از مواد شیمیایی بشویید تا زمانی که احساس کنید روغن از بین رفته است.

خواص فوق العاده میوه آووکادو بر رشد و درخشندگی مو
خواص فوق العاده میوه آووکادو بر رشد و درخشندگی مو

نحوه استفاده از روغن آووکادو برای تهویه مو

ماسک مو

می توانید ماسک های مویی مبتنی بر آووکادو را در فروشگاه خریداری کنید یا یکی از آنها را در خانه خود درست کنید. برای یک درمان موی سرشار از پروتئین بدون توده ، مواد زیر را با هم مخلوط کنید.

۱ عدد آووکادو

۱ عدد موز

۱ قاشق غذاخوری روغن آووکادو

۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

۱ قاشق غذاخوری عسل

مواد جامد را در مخلوط کن  گذاشته و بخوبی مخلوط کنید سپس روغن و عسل را بعد از آن اضافه کنید و ماسک را روی موهای خود بمالید. بگذارید خمیر حداقل ۲۰ دقیقه یا حداکثر سه ساعت روی موهای شما بماند . بسته به ترجیح خود ، ماسک آووکادو را با آب گرم یا یک شامپوی بدون مواد شیمیایی بشویید.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید