رژیم غذایی لاغری  ABC چیست؟

رژیم غذایی لاغری  ABC
رژیم غذایی لاغری  ABC
خانه سلامت و پزشکی رژیم غذایی لاغری  ABC چیست؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

رژیم غذایی لاغری  ABC

شاید شما هم گاهی فریب سوخت و سازبدن خود را می خورید این بدان معنا است که احساس می کنید سوخت و ساز در بدن شما روند طبیعی خود را طی میکند .اما در این مطلب از یزد نیوز با رژیم غذایی لاغری  ABC آشنا شوید تا بهتر و سالمتر تغذیه نمایید و وزن ایده آلی داشته باشید.

عملکرد بدن

متابولیسم فقط یک عملکرد بدنی است که بدن ما را در حال تسلط بر سوخت و ساز  نگه می دارد ، اما این عملکرد ساده هنگام بروز چاقی مقصر اصلی است. اگر متابولیسم بدن شما کند باشد ، بدن شما نمی تواند کالری را که وارد می کنید مصرف  کند. این بدان معنی است که کالری به صورت چربی جمع می شود. بنابراین ، اگر می خواهید بدن شما چربی کمتری جمع کند ، باید متابولیسم خود را تقویت کرده یا کالری کمتری مصرف کنید. رژیم غذایی ABC به افزایش میزان متابولیسم بدن کمک می کند تا به سرعت وزن خود را کاهش دهید.

رژیم غذایی لاغری  ABC
رژیم غذایی لاغری  ABC

برنامه رژیم غذایی ABC دقیقاً چیست؟

رژیم غذایی ABC مخفف Ana Boot Camp است. در این رژیم ، شما به تدریج می توانید کالری خود را کاهش دهید بدون اینکه احساس گرسنگی کنید . بنابراین اصولاً باید بدن خود را فریب دهید هرچند که اینکار اصلاً آسان نیست اما اگر بدن شما عادت کند  که کالری کمتری دریافت  نماید  ممکن است کمتر احساس گرسنگی کنید. این امر به کندی متابولیسم منجر می شود.

چگونه رژیم ABC را انجام دهیم؟

در اصل ، شما باید بدن خود را با رژیم غذایی فریب دهید که کالری مصرفی شما را جایگزین کند تا سوخت و ساز بدن را تقویت شود. بهترین زمان رعایت و بهره مندی از این رژیم به مدت ۵۰ روز است .اگر این زمان طولانی تر شود ممکن است باعث آسیب به بدن شود . اما اگر رژیم را به طور صحیح دنبال کنید ، می توانید طی ۵۰ روز به وزن مورد هدف خود برسید.

برای رسیدن به یک رژیم مطلوب و موثر در اینجا ۵ دوره مشخص وجود دارد که می توانید رژیم غذایی خود را تقسیم کنید:

 دوره اول

می تواند با دوز ۵۰۰ کالری برای دو روز اول آغاز شود. سپس ۳۰۰ کالری برای یک روزو سپس به  ۴۰۰ کالری در روز افزایش دهید  پس از آن باید کالری دریافتی خود را کم کنید. بطوریکه در  روز بعد فقط باید ۱۰۰ کالری دریافتی داشته باشید و آن را به ۲۰۰ کالری افزایش دهید. در طی سه روز بعدی آن را ۱۰۰ کالری افزایش داده  تا به ۵۰۰ کالری برسید. در انتهای این دوره یعنی  در روز دهم باید روزه بگیرید.

 دوره دوم

باید با کالری بسیار کم از ۱۵۰ کالری شروع شود. سپس باید کالری دریافتی را اضافه کنید. روز دوم شما باید ۲۰۰ کالری؛ روزسوم ۴۰۰ کالری ؛ روز چهارم ۳۵۰ کالری و روز پنجم ۲۵۰ کالری مصرف کنید ،در روز ششم  فقط ۲۰۰ کالری مجاز است  ، در روز هفتم باید روزه بگیرید. به دنبال روزه گرفتن ، در روز هشتم  فقط ۲۰۰ کالری مصرف کنید و در روز نهم  آن را به ۱۰۰  کالری کاهش دهید . سرانجام دوره یعنی روز دهم  را با یک روزه دیگر به اتمام برسانید .

 دوره سوم

شاهد کاهش تدریجی و به دنبال آن افزایش تدریجی کالری دریافتی است. با شروع ۳۰۰ کالری ، ۵۰ کالری را در روز کاهش دهید. پس از رسیدن به ۵۰ کالری در روز ، می توانید میزان مصرف را افزایش دهید. روز بعد از ۵۰ روز دریافت کالری فقط ۱۰۰ کالری مجازمی باشد. در روز بعد آن را با ۲۰۰ کالری دنبال کنید. سپس آن را به ۳۰۰ افزایش دهید. در روز نهم قبل از مصرف مجدد روزانه مقدار مصرف را به ۸۰۰ کالری افزایش دهید.

رژیم غذایی لاغری  ABC
رژیم غذایی لاغری  ABC

 دوره چهارم

کوتاهترین دوره است. این دوره بیش از ۴ روز طول می کشد. در روز اول باید ۲۵۰ کالری داشته باشید. دو روز آینده میزان مصرف را ۱۰۰ کالری در روز افزایش دهید. سرانجام ، دوباره قبل از شروع آخرین دوره رژیم ، روزه بگیرید.

 دوره پنجم و آخر رژیم ؛

طولانی ترین دوره است. برای شش روز اول با کاهش کالری از ۵۰۰ کالری و کاهش روزانه ۵۰ کالری در روزشروع کنید . پس از رسیدن به ۲۰۰ کالری در روز هفتم ، در هشتمین روز همانند روز هفتم عمل نمایید. در نهمین روز ؛ آن را به ۲۵۰ افزایش دهید. سپس در روز دهم دوباره آن را به ۲۰۰ کاهش دهید. دوباره در روز بعد آن را به ۳۰۰ کالری افزایش دهید . روز بعد به ۲۰۰ کالری و پس از  آن ؛  در روز بعد به ۱۵۰ کالری کاهش دهید و تا پایان دوره این روند را ادامه دهید .

پس از اتمام رژیم ، مطمئناً تفاوت بزرگی خواهید دید. بعد از اتمام کامل رژیم ، به تدریج به عادتهای غذایی قدیمی خود برگردید. در این کار عجله نکنید و اجازه دهید بدن شما به آرامی تنظیم شود.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید