۱۴ مورد از خواص و فواید چای لمون گرس

14 مورد از خواص و فواید چای لمون گرس
۱۴ مورد از خواص و فواید چای لمون گرس
خانه سلامت و پزشکی ۱۴ مورد از خواص و فواید چای لمون گرس
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

خواص و فواید چای لمون گرس

لمون گرس یا علف لیمو که دمنوش لمون گراس از آن تهیه می شود، نوعی گیاه دارویی شبیه گندم است که برگهای آن بویی شبیه لیمو و بسیار مطبوع دارد و فواید چای لمون گرس بسیار زیاد است.

چای لمون گرس یک محلول بدون کافئین است که مزایای زیادی برای بدن دارد در ادامه این مطلب از یزدنیوز با فواید بی نظیر این چای بیشتر آشنا شوید .

14 مورد از خواص و فواید چای لمون گرس
14 مورد از خواص و فواید چای لمون گرس

لمون گرس گیاه گرمسیری چند ساله با روغن معطر مشخص است.

فواید چای لمون گراس

لمون گرس به دلیل داشتن مقدار بالای مرکبات ، یک اسانس با ارزش تجاری شناخته شده است. در کنار این ؛  لمون گرس به دلیل داشتن عطر و طعم معطر در غذاهای مختلف آشپزی و خاصیت دارویی گسترده آن نیز شناخته شده است.

لمون گرس به دلیل خواص دارویی بسیار زیاد که شامل درمان سرفه ، آنفولانزا ، مالاریا ، ضد باکتری و ضد قارچ است شناخته شده است.

لمون گرس را می توانید به صورت چای مصرف کنید ، به راحتی لمون گرس خشک و یا تازه را به تنهایی یا همراه برخی گیاهان دیگر بجوشانید. مانند سایر چای ها ، عصاره لمون گرس حاوی کافئین نیست ، بنابراین جایگزینی عالی برای چای طبیعی است.

۱ – مشکلات قاعدگی را تسکین دهید

نوشیدن چای لمون گرس به همراه فلفل به تسکین درد و حالت تهوع ناشی از قاعدگی کمک می کند.

۲ –  یک پاک کننده عالی است

چای لمون گرس به عنوان یک پاک کننده خوب عمل می کند. بنابراین ، نوشیدن چای لمون گرس به سم زدایی کبد ، کلیه ، مثانه ، پانکراس و تازه کردن دستگاه گوارش بدن ما کمک می کند.

۳ – به کاهش وزن کمک می کند

چای لمون گرس حاوی روغنهای اساسی زیادی است که نه تنها در کاهش کلسترول بلکه به کاهش چربی اضافی نیز کمک می کند.  این چای همچنین با بهبود دستگاه گوارش و گردش خون ، متابولیسم بدن را افزایش می دهد. بنابراین می توان گفت چای لمون گرس بهترین گزینه برای کاهش وزن است .

۴- فشار خون را کنترل می کند

چای لمون گرس به عادی سازی جریان خون کمک می کند و بنابراین نوشیدن آن  فشار خون را کنترل می کند.

۵- از اسهال جلوگیری می کند

چای لمون گرس در برابر اسهال مؤثر است. عصاره برگ لمون گرس دارای مرکبات است که ماده اصلی ؛ برای پیشگیری از اسهال است.

14 مورد از خواص و فواید چای لمون گرس
14 مورد از خواص و فواید چای لمون گرس

۶ –  از کبد محافظت می کند

چای لمون گرس به سم زدایی کبد کمک می کند ، مواد شیمیایی مضر تولید شده توسط داروها و چیزهای دیگر را از بین می برد. بنابراین نوشیدن چای لمون گرس کبد را سالم نگه می دارد و به این ترتیب به عنوان ضد نفخ سمی عمل می کند.

۷ –  اضطراب را کاهش می دهد

لمون گرس خاصیت ضد اضطرابی دارد که به کاهش اضطراب کمک می کند. بنابراین نوشیدن چای لمون گرس استرس و اضطراب بدن را کاهش می دهد.

۸-  برای افراد دیابتی موثر است

مطالعات  ماهیت ضد دیابتی لمون گرس بر روی موش ها را نشان داد. روغنهای اساسی لمون گرس در مصرف خوراکی ، میزان تحولات قبل از دیابتی به دیابتی را کاهش می دهد.

۹ –  در هضم غذا کمک می کند

عصاره لمون گرس به کاهش اختلالات گوارشی کمک می کند. چای لمون گرس نه تنها به بهبود معده کمک می کند بلکه ظرفیت هضم آن را نیز افزایش می دهد. بنابراین ، نوشیدن چای لمون گرس به بهبودی ناراحتی معده کمک می کند. همچنین این چای به حرکت مناسب گاز و روده کمک می کند.

۱۰ –  آرام بخش است

نوشیدن چای لمون گرس به کاهش افسردگی و استرس کمک می کند ، بنابراین بدن را آرام کرده  و باعث بهبود خواب می شود.

۱۱- در کاهش  مشکلات مرتبط با اعصاب مرکزی مفید است

عصاره لمون گرس خاصیت ضد اضطرابی دارد ، به همین دلیل  در کاهش اضطراب موثر است ، بسیاری از داروهای قومی از لمون گرس در برابر بیماری های مرتبط با سیستم عصبی مرکزی استفاده می کنند.

۱۲-  موثر در کاهش سرفه و سرماخوردگی است

چای لمون گرس به آرامش بدن در هنگام سرفه و سرما خوردگی کمک می کند. نوشیدن ۱تا ۳ فنجان چای لمون گرس به همراه فلفل و ریحان به تسکین گلو در هنگام سرفه شدید کمک می کند و احتقان بینی را پاک می کند.

۱۳-  منبعی از آنتی اکسیدان است

ترکیبات فعال زیستی در برگهای  لمون گرس به کاهش گونه های اکسیژن فعال (ROS) کمک می کند. ROS ها عمدتاً پراکسیدها و سوپراکسیدها هستند که به عنوان یک محصول جانبی در سلول ها تولید می شوند. ROS با تغییر DNA باعث ناهنجاری در سلول ها می شود و در نهایت منجر به سرطان می شود.

۱۴ –  سایر مزایای سلامتی

از دیگر مزایای سلامتی چای لمون گرس می توان به محافظت در برابر ناهنجاریهای پوستی مانند جذام اشاره کرد همچنین این چای  در برابر انگل مالاریا ، جلوگیری از ذات الریه و سایر اختلالات مرتبط با عروق موثر است .



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید