۵ میوه برای بهبود سرطان ،میوه های یکه برای بهبود و درمان سرطان لازم است

5 میوه برای بهبود سرطان
۵ میوه برای بهبود سرطان
خانه سلامت و پزشکی ۵ میوه برای بهبود سرطان ،میوه های یکه برای بهبود و درمان...
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

۵ میوه ای که برای بهبود و درمان سرطان لازم است

برخی از غذاها ، از جمله میوه ها ، حاوی ترکیبات تقویت کننده سلامتی هستند که ممکن است رشد تومور را کند کرده و برخی از عوارض جانبی درمان را کاهش دهند تا به سهولت در بهبودی  به شما کمک کنند.در ادامه این مطلب از یزد نیوز با ۵ میوه ای که برای بهبود و درمان سرطان لازم است، آشنا شوید.

میوه ها و سرطان

درمان سرطان مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی می تواند عوارض جانبی زیادی ایجاد کند که با خوردن و نوشیدن میوه ها و مواد غذایی می تواند بدتر؛ بهتر و یا بهبود یابد.

افزودن مواد مقوی و همچنین غذاهای مغذی در رژیم غذایی  از جمله میوه ها ، به بدن شما در طول درمان سرطان و رفع نیاز به ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها کمک می کند.

در ادامه به برخی از میوه های مفید برای سرطان اشاره شده است

۱ – بلو بری

بلو بری  یک منبع تغذیه ای غذایی است که مقدار زیادی فیبر ، ویتامین C و منگنز را در هر وعده سرو می کند . آنها همچنین غنی از آنتی اکسیدان هستند و به دلیل اثرات ضد سرطانی درتاثیر آن بر روی  سرطان مورد مطالعه قرار گرفته اند .

بلو بری  همچنین ممکن است به کاهش شیمیایی مغز کمک کند ، اصطلاحی که برای توصیف مشکلات مربوط به حافظه و عوارض مغز مورد استفاده قرار می گیرد که بعضی از افراد در طول درمان و بهبودی سرطان تجربه می کنند.

5 میوه برای بهبود سرطان
5 میوه برای بهبود سرطان

یک مطالعه کوچک نشان داد که نوشیدن آب بلو بری  به صورت روزانه و به مدت ۱۲ هفته حافظه و یادگیری را در بزرگسالان مسن را بهبود می بخشد . به طور مشابه ، یک بررسی اخیر از ۱۱ مطالعه نشان داد که بلو بری  چندین جنبه عملکرد مغز را در کودکان و بزرگسالان بهبود می بخشد .

در حالی که این مطالعات افراد تحت معالجه سرطان را شامل نمی شد ،اما  این یافته ها هنوز هم ممکن است کاربرد داشته باشد.

۲ – پرتقال ها

پرتقال نوعی رایج از مرکبات است که به دلیل طعم شیرین ، رنگ و مواد  مغذی که دارد مورد علاقه مردم  قرار گرفته است.

فقط یک پرتقال متوسط می تواند نیاز روزانه شما به ویتامین C را برآورده نموده  وحتی از نیاز روزانه نیز  تجاوز کند ، در حالیکه مواد مغذی مهم دیگری مانند تیامین ، فولات و پتاسیم را تأمین می کند .

ویتامین C نقش اساسی در ایمنی بدن دارد و می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما در طول و بعد از درمان سرطان کمک کند

تحقیقات نشان می دهد که ویتامین C ممکن است رشد و گسترش سلول های سرطانی را کاهش داده و به عنوان درمانی علیه انواع خاصی از سرطان عمل کند .

ویتامین C موجود در پرتقال همچنین می تواند باعث جذب آهن از غذاها شود. این به محافظت در برابر کم خونی ، یک عارضه جانبی شایع شیمی درمانی کمک می کند .

در نتیجه ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان برای حمایت از عملکرد سیستم ایمنی و مبارزه با رشد سلول های سرطانی عمل می کند

۳ – موز

موز می تواند یک رژیم غذایی عالی برای افرادی باشد که از سرطان بهبود می یابند. تحمل آنها نه تنها برای افرادی که مشکل بلع دارند آسان است بلکه منبع خوبی برای بسیاری از مواد مغذی مهم ، از جمله ویتامین B6 ، منگنز و ویتامین C است .

علاوه بر این ، موزها حاوی نوعی فیبر به نام پکتین هستند که می تواند به ویژه برای افرادی که اسهال ناشی از درمان سرطان را تجربه می کنند ، مفید باشد .

5 میوه برای بهبود سرطان
5 میوه برای بهبود سرطان

از آنجا که موز سرشار از پتاسیم است ، آنها همچنین می توانند به تقویت الکترولیتهای از دست رفته در اثر اسهال یا استفراغ کمک کنند. پتاسیم بر تعادل مایعات شما تأثیر می گذارد و می تواند به جلوگیری از احتباس مایعات نیز کمک کند.

همچنین در مطالعات آزمایشگاهی مشاهده کرده اند که پکتین ممکن است شما را در مقابل رشد و نمو سلولهای سرطانی روده بزرگ محافظت کند .

بنا به نظر محققان  ، تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود که آیا پکتین موجود در موز می تواند رشد سلول های سرطانی در انسان را کند کند.

۴ – گریپ فروت

گریپ فروت یک میوه مغذی است که با آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی پر شده است.علاوه بر تهیه یک دوز دلچسب از ویتامین C ، پروتئینامین A و پتاسیم ، سرشار از ترکیبات مفیدی مانند لیکوپن است .

لیکوپن یک کاروتنوئید است که دارای خواص ضد سرطانی قوی است. برخی تحقیقات حاکی از آن است که ممکن است عوارض جانبی برخی از معالجات ، مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی را کاهش دهد .

در یک مطالعه از ۲۴ بزرگسال ، مشخص شد که نوشیدن ۱۷ اونس (۵۰۰ میلی لیتر) آب میوه از مرکبات ، از جمله گریپ فروت ، باعث افزایش جریان خون به مغز می شود ، که می تواند به کاهش عوارض مغزدر حین  شیمی درمانی کمک کند .

به خاطر داشته باشید که گریپ فروت ممکن است در برخی از داروهای خاص تداخل داشته باشد ، بنابراین بهتر است قبل از افزودن آن به رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید .

۵ – سیب

سیب نه تنها یکی از محبوب ترین میوه ها بلکه یکی از مغذی ترین مواد غذایی است. هر وعده سرشار از فیبر ، پتاسیم و ویتامین C است که همه اینها می توانند به بهبودی سرطان کمک کنند .فیبر موجود در سیب می تواند باعث تقویت منظم و نگه داشتن مواد غذایی  در دستگاه گوارش شما شود.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید