چرا ویروس کرونا بدتر از آنفلوانزای طبیعی است و متخصصان چقدر نگران هستند؟

خانه سلامت و پزشکی چرا ویروس کرونا بدتر از آنفلوانزای طبیعی است و متخصصان چقدر نگران...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

ویروس کرونا

ویروس کرونا نام خود را از کلمه “کرون” به معنای تاج در لاتین گرفته است.این ویروس به دلیل داشتن زائده‌های برجسته و تاج شکل در سطح خود به این نام معروف شد.اما چرا نگرانی ها نسبت به این ویروس از آنفولانزا بیشتر است؟در ادامه این مطلب از یزد نیوز بخوانید.

چرا ویروس کرونا بدتر از آنفلوانزای طبیعی است
چرا ویروس کرونا بدتر از آنفلوانزای طبیعی است

چرا کرونا بدتر از آنفلوانزای طبیعی است و متخصصان چقدر نگران هستند؟

بدرستی هنوزمعلوم نیست که این ویروس جدید چقدر خطرناک است وبرای اظهار نظر بهتر؛ نیاز به تحقیقات و اطلاعات بیشتر ضروری است  .مرکز شیوع این ویروس استان هویی درچین است و میزان مرگ و میر درسایر مناطق  حدود ۲ درصد است.

در مقایسه کرونا با  آنفولانزای فصلی باید گفت که ؛ به طور معمول میزان مرگ و میردر آنفولانزای فصلی زیر ۱ درصد است و تصور می شود که سالانه در حدود ۴۰۰۰۰۰ مرگ و میر در سطح جهان رخ می دهد. همچنین سارس بیش از ۱۰٪ مرگ و میر داشته است.

شناخت بیشتر کرونا

نکته مهم دیگر این است ؛ که کورو ویروس چقدر مسری است. یک تفاوت اساسی این ویروس  در این است که بر خلاف آنفولانزا ، واکسنی برای کروناویروس جدید وجود ندارد ، به این معنی که برای افراد آسیب پذیر جامعه مانند افراد سالخورده یا افراد دارای مشکلات تنفسی یا ایمنی ؛ محافظت را دشوارتر می سازد.

در صورت احساس ناخوشایند و جهت جلوگیری از شیوع و ابتلا ؛ شستن دست و اجتناب ازتماس با سایر افراد از اهمیت زیادی برخوردار است.

یک اقدام معقول دیگر ؛ دریافت واکسن آنفولانزا است این  واکسن نیز راه پیشگیری مناسبی است، بنابراین به یاد داشته باشید که واکسیناسیون خود و فرزندان‌تان را به موقع انجام دهید.که در صورت شیوع آن به اپیدمی گسترده تر ، بار خدمات درمانی را کاهش می دهد.

چرا ویروس کرونا بدتر از آنفلوانزای طبیعی است
چرا ویروس کرونا بدتر از آنفلوانزای طبیعی است

آیا ویروس های دیگری وجود داشته است؟

سندرم تنفسی حاد شدید (سارس) و سندرم تنفسی خاورمیانه (مرس) هر دو ناشی از کورو ویروسی هستند که از حیوانات ناشی می شوند.

در سال ۲۰۰۲ ، سارس تقریباً بدون بررسی در ۳۷ کشور گسترش یافت و باعث وحشت جهانی شد ، بیش از ۸۰۰۰ نفر را آلوده کرد و بیش از ۷۵۰ نفر را به کشتن داد  .

به نظر می رسد مرس به راحتی از انسان به انسان دیگر منتقل نمی شود ، اما مرگ و میر بیشتری دارد  بطوریکه  ۳۵٪ از حدود ۲۵۰۰ نفر را که آلوده شده بودند به کام مرگ کشاند .

آیا شیوع بیماری همه گیر است و آیا باید وحشت کنیم؟

از نظر هو بیماری همه گیر  به معنای “شیوع بیماری در سراسر جهان” است. شیوع ویروس در خارج از کشورنگران کننده است اما پیشرفت آن غیر منتظره نیست.

چرا ویروس کرونا بدتر از آنفلوانزای طبیعی است
چرا ویروس کرونا بدتر از آنفلوانزای طبیعی است

همچنین  هو اعلام کرده است که شیوع این بیماری یک اورژانس بهداشت عمومی با نگرانی بین المللی است. مسئله مهم این است که این تاج ویروس جدید بین افراد تا چه حد قابل انتقال است و چه قشری ازجامعه را به شدت بیمار می کند.

غالباً ویروس هایی که به راحتی گسترش می یابند ، تأثیر خفیف تری دارند. به طور کلی ، به نظر می رسد که کروناویروس برای افراد مسن خطرناک است ولی در موارد کمی در کودکان مشاهده می شود.

 

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید