فواید چای سیاه ، ۱۰ مزیت نوشیدن چای که تا به حال نمی دانستید!

فواید چای سیاه ، 10 مزیت نوشیدن چای که تا به حال نمی دانستید!
فواید چای سیاه ، ۱۰ مزیت نوشیدن چای که تا به حال نمی دانستید!
خانه سلامت و پزشکی فواید چای سیاه ، ۱۰ مزیت نوشیدن چای که تا به حال...
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

فواید چای سیاه

آیا تاکنون از انتخاب نوشیدنی های کافئین دار مانند چای و قهوه مورد انتقاد دیگران قرار گرفته اید ؟ اگرچه زیاده روی در هر چیزی عواقب منفی خواهد داشت ، اما مصرف یک فنجان اضافی چای سیاه ممکن است آنقدر که تصور می کردید بد نباشد.در ادامه این مطلب از یزدنیوز با فواید چای سیاه آشنا شوید.

چای سبز و سیاه با روش های مختلف پردازش هر دو از درختچه ای به نام Camellia Sinesis تهیه می شوند. علاوه بر این که برگها باید  خشک شوند در ادامه نورد شده و گرم می شوند ، برگهای چای سیاه قبل از فرآیند گرمایش نهایی؛  تخمیر می شوند.

در زیرچند  فایده سلامتی چای سیاه وجود دارد ، البته لازم به ذکر است که توصیه می شود که چای سیاه بدون هیچ گونه افزودنی مانند شیر یا شکر مصرف شود تا از مزایای آن به خوبی استفاده شود.

فواید چای سیاه ، 10 مزیت نوشیدن چای که تا به حال نمی دانستید!
فواید چای سیاه ، ۱۰ مزیت نوشیدن چای که تا به حال نمی دانستید!

۱ – بهداشت دهان و دندان

مطالعات اعلام شده توسط انجمن تحقیقات بهداشت تجارت چای نشان می دهد که چای سیاه باعث تشکیل پلاک می شود و همچنین رشد باکتری ها که باعث ایجاد حفره ها و پوسیدگی دندان ها می شوند را محدود می کند. .

پلی فنول های موجود در چای سیاه باعث کاهش و  از بین بردن  باکتری های ایجاد کننده حفره می شوند و همچنین مانع از رشد آنزیم های باکتریایی می شوند که ماده چسبنده ای را تشکیل می دهند که پلاک را به دندان های ما وصل می کند.

۲ – سلامت بهتر  قلب

همانطور که توسط Arab L. et al مشخص شده است. در مقاله تحقیقاتی در سال ۲۰۰۹ با عنوان “مصرف چای سبز و سیاه و خطر سکته مغزی: یک متاآنالیز” ، مشاهده می شود که صرف نظر از افراد کشور مبدأ ، افرادی که ۳ فنجان یا بیشتر چای مصرف می کنند ، ۲۱٪  کمتر خطر ابتلا به سکته مغزی نسبت به افرادی که کمتر از ۱ فنجان چای سبز یا سیاه در روز مصرف می کنند را تجربه کردند

۳ – افزایش آنتی اکسیدان ها

چای سیاه حاوی پلی فنول است ، همچنین آنتی اکسیدان هایی هستند که به جلوگیری از آسیب DNA ناشی از دخانیات یا سایر مواد شیمیایی سمی کمک می کنند.

این آنتی اکسیدان ها با آنهایی که از میوه و سبزیجات به دست می آیند متفاوت هستند و بنابراین به عنوان یک قسمت منظم از رژیم غذایی شما می توانند مزایای دیگری را برای یک زندگی سالم فراهم نمایند.

۴- پیشگیری از سرطان

گرچه تحقیقات بسیار بیشتری برای اطمینان از تکنیک های پیشگیری سرطان لازم است ، برخی تحقیقات طی سالها نشان می دهد که آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول و کاتچین موجود در چای ممکن است به جلوگیری از برخی از انواع سرطان کمک کند.  همچنین زنانی که به طور مرتب چای سیاه می نوشند نسبت به همتایان خود احتمال ابتلا به سرطان تخمدان کمتری دارند.

۵ – استخوان های سالم

گفته شده است که مصرف کنندگان چای نسبت به نوشیدنی های معمولی به دلیل داشتن فیتوشیمیایی موجود در چای دارای استخوان های قوی تربوده  و احتمال ابتلا به آرتریت در آنان  کمتر است .

فواید چای سیاه ، 10 مزیت نوشیدن چای که تا به حال نمی دانستید!
فواید چای سیاه ، ۱۰ مزیت نوشیدن چای که تا به حال نمی دانستید!

۶ – کاهش  خطر ابتلا به دیابت

بر اساس یک مطالعه تحقیقاتی که روی سالمندان ساکن جزایر مدیترانه انجام شده است ، مشخص شد افرادی که به مدت طولانی و به طور متوسط ​​​​(یعنی ۱-۲ فنجان در روز) چای سیاه مصرف می کردند ، ۷۰ درصد احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ در آنان کمتر مشاهده شد  .

۷ – کاهش  استرس

کم و بیش همه درباره فواید آرامش بخش چای سیاه آگاه هستند  و به خوبی این آرامش را پس از مصرف چای تجربه کرده اند .مطالعات نشان می دهد که اسید آمینه L-theanine موجود در چای سیاه می تواند به شما در آرامش و تمرکز بهتر کمک کند.

سلامت روانی ضعیف می تواند بر سلامتی جسمی تأثیر منفی بگذارد.همچنین نشان داده شده است که چای سیاه میزان هورمون استرس کورتیزول را هنگام مصرف در مقادیر متوسط ​​به طور منظم کاهش می دهد.

۸- بهبود سیستم ایمنی

چای سیاه حاوی آنتی ژن های آلکیلامین است که به تقویت پاسخ ایمنی بدن کمک می کند. بعلاوه این چای حاوی ماده تانن هایی است که توانایی مقابله با ویروس ها را دارند و از این رو شما را از آنفولانزا ، آنفولانزای معده و سایر ویروس های متداول در زندگی روزمره محافظت می کنند.

۹- مفید برای سلامت  دستگاه هضم

تانن ها علاوه بر بهبود سیستم ایمنی بدن ، بر روی بیماری های معده و روده نیز اثر درمانی دارند و همچنین به کاهش فعالیت گوارش کمک می کنند.

۱۰ – افزایش انرژی

برخلاف سایر نوشیدنی هایی که میزان کافئین نسبتاً بالایی دارند ، مقادیر کم موجود در چای می تواند به تقویت جریان خون به مغز بدون تحریک بیش از حد قلب کمک کند. همچنین باعث تحریک متابولیسم و ​​سیستم تنفسی و همچنین سلامت  قلب و کلیه ها می شود.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید