چگونه بوی نم لباس را پاک کنیم و لباس هایی خوشبو داشته باشیم؟

چگونه بوی نم لباس را پاک کنیم
چگونه بوی نم لباس را پاک کنیم
خانه سلامت و پزشکی چگونه بوی نم لباس را پاک کنیم و لباس هایی خوشبو داشته...
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

چگونه بوی نم لباس را پاک کنیم؟

پس از شستن لباس ها و خشک کردن آنها ؛ فهمیدن بوی نم بسیار آزار دهنده است. دلایل مختلفی باعث بو گرفتن لباس‌ها می‌شوند و تنها شستشو نیست که باعث ایجاد بوی  نم در آن‌ها می‌شود.اما چگونه بوی نم لباس را پاک کنیم؟در ادامه این مطلب از یزد نیوز بخوانید.

زمانی که رطوبت اضافی در بافت لباس جمع شود و قابلیت تبخیر و تهویه نداشته باشد لباس‌ها بوی کهنگی و پوسیدگی به خود می‌گیرند. برای لباس هایی که حتی چند روز پس از شستن آنها ؛  بوی نم می دهد ، در روال شستن لباسهای خود چند تغییر ساده را برای از بین بردن بوی نم انجام دهید.

چگونه بوی نم لباس را پاک کنیم
چگونه بوی نم لباس را پاک کنیم

نم زدایی از لباس ها

لباس‌ها را بلافاصله پس از عرق کردن بشویید و فورا از ماشین لباسشویی خارج کرده و مقابل آفتاب خشک کنید تا رطوبت داخل بافت لباس گیر نیفتد و قابلیت تبخیر داشته باشد.

ابتدا اطمینان حاصل کنید  که لباس کاملا خشک شده است. سپس  آن را داخل کمد و کشو قرار دهید. اما گاهی شرایطی پیش می‌آید که قابل کنترل نیست و اتفاقی که نباید بیفتد می‌افتد.

در این موقعیت باید روش مناسب و ساده‌ای برای از بین بردن این بوی نامطلوب انتخاب کنید و روی لباس‌ها اعمال کنید. به خاطر داشته باشید که گاهی بوی بد لباس ممکن است به خاطر کثیفی داخل ماشین لباسشویی باشد که این بو را به لباس‌ها هم انتقال می‌دهد.

با پاک کردن بو از لباس خود شروع کرده و بلافاصله بعد از شستشو آنها را خشک کنید تا بوی کپک ایجاد نشود. تهویه را در کمد خود بهبود بخشیده و وسایل جذب بو را در زیر لباس ، چمدان یا کمد خود قرار دهید.

لباس های خود را معطر کنید

۱ –  از روغن ضروری استفاده کنید.

یک دستمال یا پارچه تمیز را تهیه نموده و حدود ۵ قطره روغن ضروری به آن اضافه کنید. سپس پارچه را در خشک کن به همراه لباس قرار دهید و چرخه خشک کردن را اجرا کنید. روغن اسانس رایحه ای بسیار سبک به لباس اضافه می کند.

روغن ضروری مورد علاقه خود مانند اسطوخودوس ، پرتقال ، رزماری یا شمعدانی را امتحان کنید.

۲ – ورق های رطوبت گیر معطر را در چمدان یا کمد لباس خود بگذارید .

ورقه های معطر را در برای چند روز و حتی یک فصل در در کمد و یا کشوی لباس خود قرار دهید این ورقه ها باعث ایجاد بوی خوش آین و حذف بوی نم از لباسها می شوند . شما می توانید پس از مدتی این ورقه ا را با نوع جدید آن جایگزین کنید .

اگر نمی خواهید از ورق های رطوبت گیر استفاده کنید ، یک نوار خشک از صابون معطر را در دستمال کاغذی بپوشانید و آن را در کشو یا چمدان لباس خود قرار دهید.

۳ – از توپ پنبه ای معطر استفاده نمایید .

توپ های پنبه ای را انتخاب کنید و مقداری عطر به آنها اسپری کنید و آنها را در کمد یا کشوی لباس خود قرار دهید. چند عدد توپ پنبه ای بزرگ را با عطر مورد علاقه خود اسپری کنید و یا روی هر توپ پنبه ای حدود ۵ قطره از روغن ضروری قرار دهید.

آنها را درون یک کاسه قرار داده و در کمد خود قرار دهید یا توپ های پنبه ای را در کشوهای کمدتان پراکنده کنید.  در صورت بسته بندی لباس ، می توانید این موارد را نیز در چمدان خود قرار دهید

توپ های معطر را در زیر لباسها یا چمدان خود قرار دهید. اگر لباس خود را در یک کمد نگهداری و یا آنها را برای سفر بسته بندی می کنید ، یک کیسه کوچک کتانی پر از اسطوخودوس خشک یا موادی مشابه و مورد علاقه خود را برای اضافه کردن رایحه ای سبک قرار دهید.

چگونه بوی نم لباس را پاک کنیم
چگونه بوی نم لباس را پاک کنیم

۴ – برای افزودن رایحه ای سبک به کمد خود ، کیسه را از چوب لباسی آویزان کنید.

شما همچنین می توانید تراش سدر یا پستانک را در کیسه قرار دهید تا لباس های خود را از آسیب های پروانه محافظت کنید.

نکته: در کمد خود خوشبو کننده های اتوماتیک هوا را وصل کنید. این موارد گاه و بیگاه باعث معطر کردن هوا می شوند که باعث می شود لباس شما بوی عالی به خود بگیرند.

۵ – از اسپری های خوشبو کننده روی یک پارچه کتانی استفاده نمایید .

برای تهیه اسپری پارچه کتانی خود ، یک بطری اسپری تمیز را با ۱ ⁄ ۲ فنجان (۳۵۰ میلی لیتر) آب ، ۴ ⁄ ۱ فنجان (۵۹ میلی لیتر) الکل مالش و ۴ ⁄ ۳ قاشق چای خوری (۳.۷ میلی لیتر) از روغن ضروری پر کنید. . درپوش را بسته و مخلوط را قبل از پاشش روی لباس خود به آرامی تکان دهید. برای رایحه تازه از هر یک از این روغنهای اساسی استفاده کنید:

  • اسطوخودوس
  • لیمو
  • شمعدانی
  • گل سرخ
  • صنوبر یا سرو



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید