روغن هایی که مژه های شما بسیار بلند می کنند

روغن هایی که مژه های شما بسیار بلند می کنند
روغن هایی که مژه های شما بسیار بلند می کنند
خانه سلامت و پزشکی روغن هایی که مژه های شما بسیار بلند می کنند
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

روغن هایی که رشد مژه را چندین برابر می کنند

چشم ها همیشه یکی از جذابیت های چهره به شمار می آیند.مژه ها نیز این جذابیت را دو چندان می کنند.  بعضی از افراد به صورت ژنتیکی دارای مژه های بلندی هستند. اما بعضی از افراد دیگر راه هایی را انتخاب می کنند که علاوه بر هزینه های بالا مشکلاتی از قیبل عفونت و ریزش مژه را نیز به همراه خواهد داشت. اما راه حل های طبیعی نیز وجود دارد که می تواند به رشد مژه کمک نموده و خطری نداشته باشد

یکی از راه های طبیعی استفاده از روغن هایی است که در رشد مژه تاثیر گذار است. در ادامه این مطلب از یزد نیوز با روغن هایی که موجب رشد مژه می شوند آشنا شوید.

رشد مژه با روغن های خانگی
رشد مژه با روغن های خانگی

رشد مژه با این روغن های طبیعی

۱ – روغن کرچک

اولین روغن اساسی در لیست، روغن کرچک است ؛ روغن کرچک   یک روغن گیاهی است ،که از دانه بذر لوبیا   گرفته شده است، و به عنوان یک محرک قوی شناخته شده است که می تواند باعث رشد و تغذیه فولیکول مو شود.

برای استفاده از روغن کرچک به عنوان یک درمان خانگی، نیاز به یک تکه پنبه یا برس آرایشی کوچک تمیز دارید ،که به عنوان یک اپلیکاتور برای مژه ها استفاده کنید قبل از رفتن به رختخواب، با دقت روغن را به مژه هایتان بزنید و اجازه دهید تا جذب شود وقتی بیدار شدید آن را با آب بشورید.

۲ – روغن زیتون

روغن زیتون، یک روغن حامل شناخته شده است ،که به منظور افزایش رشد مو استفاده می شود و نیز یک درمان خانگی برای داشتن مژه های ضخیم تر به کار می رود.روغن زیتون، غنی از اسید اولئیک و همچنین ویتامین E است، که هر دو برای رشد مو مورد نیاز هستند.این دو عنصر، می توانند مو را تغذیه کرده و همچنین مژه ها را حجیم کنند.

حتی باعث می شود که مژه هایی تیره تر داشته باشید.برای استفاده از روغن زیتون به عنوان درمان خانگی برای رشد مژه ها، یک برس ریمل قدیمی که تمیز است، یا یک تکه پنبه به عنوان اپلیکاتور آماده کنید.

اپلیکاتور خود را درون مقدار کمی روغن زیتون گرم شده قرار دهید.قبل از رفتن به رختخواب، روغن را به مژه هایتان بمالید.روغن را شب بر روی مژه خود بزنید و بلافاصله بعد از بیدار شدن، با آب بشویید.این روال را روزانه و به مدت حداقل دو ماه یا تا پیدا شدن نتیجه، تکرار کنید.

۳ – روغن رزماری و روغن نارگیل

از زمان های قدیم برای تمامی مشکلات ریزش مو ؛ روغن نارگیل توصیه می شده است. در یک قاشق چایخوری روغن نارگیل چند قطره روغن رزماری ریخته و روی مژه های تمیز بزنید. سپس چشم ها را ۳۰ دقیقه ببندید. بهتر است این ار هنگام خواب انجام شود و صبح از روی مژه ها شسته شود.

۴ – کره شبا

کره شیا، که از یک دانه و غلات می آید، قرن هاست که برای تغذیه پوست، ناخن و مو استفاده می شود.کره شیا حاوی، ویتامین های A و E است که هر دو باعث تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد مژه می شوند.

به سادگی یک تکه پنبه را در یک مقدار بسیار کمی از کره شیا، قرار دهید و به ریشه مژه ها بزنید.اجازه دهید، تا یک شب بماند و صبح روز بعد با آب گرم شستشو دهید.برای گرفتن بهترین نتیجه، این روند را برای ۱ تا ۳ ماه تکرار کنید.

روغنهایی مهدر رشد مژه موثر هستند
روغنهایی مهدر رشد مژه موثر هستند

۵ – روغن ویتامین E

برند های زیادی از روغن ویتامین E در بازار موجود است. برای استفاده از آنها روی مژه ها توجه داشته باشید که تست حیوانی نداشته باشد و برای چشم مضر نباشد.

با استفاده از انگشتان دست ۵ تا ۸ دقیقه روغن ویتامین E را روی مژه ها ماساژدهید. این کار بهتر است هنگام خواب انجام شودو تا صبح روی مژه ها بماند. توجه داشته باشید که صبح پس از بیدار شدن روغن را از روی مژه ها حتما بشویید.

مطالعه ای که بر روی ویتامین E که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، نشان داد که رشد مو در افرادی که ویتامین E مصرف می کنند، نسبت به افرادی که پلاسبو مصرف می کنند، بیشتر است.

این مطالعه نشان داد، که خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E ،باعث کاهش اکسید کنندگی پوست سر می شود که بابا ریزش مو نیز مرتبط است.برای استفاده از این درمان خانگی ساده، چند قطره ویتامین E را ،بر روی یک برس مژه خود بریزید و مژه هایتان را برس بکشید.

رشد مژه در خانه و با راهکار های طبیعی
رشد مژه در خانه و با راهکار های طبیعی

۶ – ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا، یک درمان خانگی شگفت انگیز و موثر برای داشتن مژه های ضخیم و بلند است.آلوئه ورا ،حاوی مواد مغذی و ویتامین هاست که به ضخیم و بلند شدن مژه ها کمک می کند.حاوی ویتامین ,E, A, B-12 و C است، که همه ی آنها برای رشد موهای سالم و براق موثر هستند.

همچنین حاوی ،اسید فولیک است که مانع ریزش مژه ها می شود .علاوه بر این، آلوئه ورا دارای اثر مرطوب کنندگی است، که مژه ها را سالم نگه می دارد.برای استفاده از آلوئه ورا به عنوان یک درمان خانگی برای داشتن مژه های ضخیم و بلند، یک اپلیکاتور مانند یک برس ریمل تمیز را آماده کنید.

آلوئه ورا را با دقت بشویید تا لاتکس و لزجی زیاد آن دور ریخته شود. کمی ژل آلوئه ورا را بردارید و قبل از اینکه به رختخواب بروید، روی مژه های خود بزنید. اجازه دهید کل شب بماند.صبح، ژل را با آب گرم بشویید.

منبع: chicgirlonline



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید