فواید سلامتی شیر بادام ، به این دلایل شیر بادام بخورید!

فواید سلامتی شیر بادام
فواید سلامتی شیر بادام
خانه سلامت و پزشکی فواید سلامتی شیر بادام ، به این دلایل شیر بادام بخورید!
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

فواید سلامتی شیر بادام

امروزه محصولات شیر ​​گیاهی یا غیر لبنی به عنوان جایگزینی برای شیر گاو به سرعت در حال رشد هستند. شیر بادام به دلیل تقاضای زیاد آن در بین گیاهخواران ، افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز شیر گاو و نگرانی در مورد کلسترول و چربی ، محبوبیت بیشتری پیدا می کند.

بادام میوه ای از درخت بادام (Prunus amygdalus) است که ارتفاع آن به حدود  ۴ تا ۵ متر می رسد. برداشت میوه بعد از سال سوم شروع می شود. درخت بادام عمدتاً در منطقه مدیترانه ، خاورمیانه ، افغانستان ، اروپای جنوبی و کالیفرنیا رشد می کند.

فواید سلامتی شیر بادام
فواید سلامتی شیر بادام

میوه های بادام دارای خواص درمانی زیادی برای سلامت قلب  ،خواص  آنتی بیوتیک ،مفید  برای پوست و موی سالم ، کاهش سرطان روده بزرگ بوده و غنی از  ویتامین E ، کلسیم و پتاسیم و آنتی اکسیدان ها هستند.

مواد شگفت انگیز موجود در شیر بادام

فواید سلامتی بادام به دلیل ترکیب آن است. میوه بادام سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، سرشار از آنتی اکسیدان ها و کم کلسترول است.

ترکیبات بادام شرایط را برای کسانی که می خواهند از بیماری های قلبی ، مشکلات پوستی ، دیابت ، چاقی و سایر مشکلات دوری کنند ، عالی می کند.

۱ –  فاقد کلسترول است

شیر بادام دارای مقدار کمی چربی اشباع و کلسترول با پروتئین ، فیبر و اسیدهای چرب اشباع نشده است. بنابراین نوشیدن شیر بادام از نظر میزان کلسترول خوب بوده  و باعث حفظ سلامت قلب می شود.

۲- منبع فراوانی  از آلفا توکوفرول است

شیر بادام دارای آلفا توکوفرول فراوان است که اصلی ترین ترکیب برای مبارزه با رادیکال های آزاد است ، بنابراین از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند.

۳ –  غنی از پروتئین است

شیر بادام همچنین سرشار از پروتئین است ، ۱۰۰ گرم بادام حاوی تقریبا ۲۱.۱ گرم پروتئین است. همانطور که همه ما می دانیم پروتئین بخشی اساسی از بدن ما است.

۴- منبعی مهم از ویتامین E را دارد

شیر بادام همچنین سرشار از ویتامین E است زیرا همه ما می دانیم که ویتامین E یک ماده مغذی محلول در چربی است و به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی برای بدن بسیار مهم است.

۵- غنی از مواد معدنی است

شیر بادام همچنین دارای کلسیم ، منبع معتدل فسفر و پتاسیم ، منیزیم ، منگنز و روی است

در ادامه این مطلب از یزدنیوز به برخی از مهمترین فواید سلامتی شیر بادام پرداخته می شود

فواید سلامتی شیر بادام
فواید سلامتی شیر بادام

۱ – برای سلامت قلب مفید است  

شیر بادام فاقد کلسترول است ؛ چربی اشباع نشده و فیبر پروتئین بالایی دارد بنابراین برای قلب بسیار مفید است.

۲ – موثر در کاهش وزن است

شیر بادام همچنین به کاهش وزن کمک می کند زیرا حاوی مقدار کمی کلسترول ، کالری و چربی اشباع شده است  ، بنابراین می تواند برای کسانی که قصد رژیم گرفتن  و کاهش وزن را دارند مفید باشد.

۳ –  عاری از لاکتوز است

شیر بادام شیر گیاهی است ، بنابراین حاوی هیچ لاکتوزی نیست. از این رو برای افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند مفید است.

۴- در سلامت کلیه موثر است

شیر بادام برای بیمارانی که رژیم کلیوی را در نظر می گیرند بهترین گزینه  است  زیرا شیر بادام حاوی فسفر و پتاسیم کم ، بر خلاف شیر لبنی است .

۵- فشار خون را کنترل می کند

یک مطالعه نشان می دهد که شیر بادام به حفظ فشار خون سیستولیک و دیاستولیک کمک می کند. شیر بادام منبع خوبی از آلفا توکوفرول است که نقش مهمی در بهبود سلامت رگ های خونی و جلوگیری از بیماری های گردش خون دارد.

۶ – برای رژیم غذایی وگان مفید است

شیر بادام برای کسانی که گیاهخوار گیاهی یا کاملاً گیاهی هستند مناسب است. این شیر جایگزین خوبی برای محصولات شیردر ​​رژیم غذایی است اگرچه هنوز پروتئین کمی دارند ، اما برخی از فواید شیر سنتی را برآورده می کنند.

۷ –  دارای ماهیت پروبیوتیکی است

شیر بادام ، هنگامی که با باکتری های پروبیوتیک تخمیر می شود ، به عنوان یک ماده غذایی تقویت کننده سلامتی عمل می کند. بنابراین ، این ترکیب  ماهیت پروبیوتیکی را نشان می دهد و برای هضم غذا مفید است. شیر بادام به دلیل دارا بودن پروبیوتیک بودن آن نیز به کاهش سطح کلسترول سرم کمک می کند.

۸- برای سلامت پوست و مو مفید است

شیر بادام سرشار از ویتامین A است. ویتامین A برای پوست درخشان و موهای سالم لازم است.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید