بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای شام

بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای شام
بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای شام
خانه سلامت و پزشکی بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای شام
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای شام

اگر می خواهید وزن کم کنید و روشی صحیح را شروع کنید، باید انتخاب های خود را در وعده های غذایی تغییر داده و انتخاب هایی مناسب داشته باشید. یکی از وعده های مهم در رژیم غذایی ، وعده شام می باشد،در ادامه این مطلب از یزد نیوز با بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای شام آشنا شوید.

انتخابهایی برای کاهش وزن

۱ – گوشت بدون چربی

پروتئین ها به راحتی هضم نمی شوند و به همین دلیل خوردن منابع پروتئینی خوب می تواند میزان متابولیسم بدن شما را افزایش دهد. برای به حداقل رساندن مصرف چربی از گوشت حیوانات ، باید از گوشت بدون چربی مانند سینه مرغ ، بوقلمون و قسمت های بدون چربی گوشت خوک استفاده کنید که این امر می تواند مانع کاهش وزن شما شود. برای بدست آوردن حداکثر فواید از گوشت بدون چربی بهتر است آنرا طعم دارنموده و یا بصورت کبابی استفاده کنید.

۲ – لوبیا و عدس

لوبیا و عدس غنی از منابع پروتئینی بوده و همچنین سرشار از کربوهیدراتهای پیچیده ، فیبر رژیم غذایی ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند .

دانشمندان دریافته اند که مصرف لوبیا و عدس می تواند سیری را افزایش دهد ، خطر چاقی و سطح گلوکزرا پس از مصرف کاهش می دهد.

خواص عدس و لوبیا به اندام ها ، سلول ها و واکنش های آنزیمی کمک می کند تا با سرعت بسیار خوبی بر میزان متابولیسم تأثیر مثبت بگذارد. شما می توانید نخود و انواع لوبیا شامل لوبیا قرمز ، لوبیا لیما ، گرم بنگال یا سوپ عدس را با سبزیجات و یک وعده کوچک غلات کامل میل کنید.

۳ – دارچین

دارچین تقویت کننده سوخت و ساز بدن است. به افزایش حساسیت به انسولین ، کاهش خطر چاقی ، فشار خون بالا و تنظیم فشار خون کمک می کند .با اضافه کردن دارچین به غذای خود علاوه بر خوش طعم نمودن غذا باعث کاهش وزن نیز می شود.

بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای شام
بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای شام

۴ – بذر کتان

دانه های کتان سرشار از فیبر رژیم غذایی و چربی های سالم است که از جذب چربی جلوگیری می کند و کلسترول بد را کاهش می دهد ،میزان مدفوع را افزایش داده و در رفع مشکلات گرسنگی موثر است .همچنین می توانید این دانه ها را به ماست یا سالاد اضافه کنید.

۵ – سیب زمینی شیرین

سیب زمینی های شیرین غنی از ویتامین های A و C ، منیزیم کلسیم ، فسفر ، پتاسیم ، آنتی اکسیدان ها و سایرمواد مغذی موجود در گیاهان بوده و حاوی تقسیم کننده های سلول های چربی می باشند .

همچنین به شما در احساس سیری به مدت طولانی کمک می کند. سیب زمینی شیرین را با کمی نمک و فلفل به همراه یک وعده متوسط ​​مرغ / ماهی یا سوپ عدس آب پز کرده یا کبابی مصرف کنید.

۶ – زنجبیل

دانشمندان ثابت کرده اند که مصرف زنجبیل ترموژنز را تقویت می کند بنابراین به رفع گرسنگی کمک کرده و دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

زنجبیل را می توانید به انواع سالاد ؛ غذاهای آماده ، سبزیجات سرخ شده یا مرغ سرخ شده خود اضافه کنید همچنین می توانید زیتون را به این غذاها اضافه نمایید .

۷ – شکلات تیره

شکلات تیره (۸۰٪ یا بیشتر کاکائو) می تواند به شما در افزایش اثر حرارتی مواد غذایی و افزایش سوخت و ساز بدن کمک کند. همچنین به کاهش فعالیت ژنهایی که باعث سنتز اسیدهای چرب می شوند و هضم و جذب کربوهیدرات ها و چربی ها را کاهش می دهد و باعث افزایش سیری می شود نیز کمک می کند .

خوردن یک تکه شکلات تیره بعد از ناهار یا شام می تواند موثر در چربی سوزی باشد .

بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای شام
بهترین غذاهای سوزاننده چربی برای شام

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید