فواید روغن زیتون برای پوست و صورت ، به این دلایل از روغن زیتون استفاده نمایید!

فواید روغن زیتون برای پوست و صورت
فواید روغن زیتون برای پوست و صورت
خانه سلامت و پزشکی فواید روغن زیتون برای پوست و صورت ، به این دلایل از...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

فواید روغن زیتون برای پوست و صورت

روغن زیتون از زیتون گرفته می شود و جزء رژیم های مدیترانه ای است. این روغن هنگام مصرف غذایی فواید زیادی دارد ، اما به طور مکرر روی پوست و مو نیز استفاده می شود و فواید روغن زیتون برای پوست و صورت نیز بسیار اثر بخش می باشد.در ادامه این مطلب از یزدنیوز با این مزایا بیشتر آشنا شوید.

کاربردهای سلامتی و زیبایی

فواید روغن زیتون برای پوست و صورت
فواید روغن زیتون برای زیبایی

برخی از فواید روغن زیتون برای پوست شامل موارد زیر است:

۱- حاوی آنتی اکسیدان است

روغن زیتون ممکن است به جلوگیری از علائم زودرس پیری روی پوست کمک کند. این روغن به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند ، ماده ای است که از اکسیداسیون جلوگیری می کند.

اکسیداسیون فرایندی است که می تواند رادیکالهای آزاد تولید کند ، این رادیکالها مواد شیمیایی هستند که به طور بالقوه می توانند به سلولها آسیب رسانند و ممکن است در پیشرفت سرطان نقش داشته باشند.

آنتی اکسیدان ها هنگام استفاده روی پوست ، می توانند از پیری زودرس جلوگیری کنند. همچنین برخی تحقیقات حاکی از آن است که استفاده از روغن زیتون بر روی پوست پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب ممکن است با سلولهای مسبب سرطان مبارزه کند.

در این مطالعه ، دانشمندان روغن را روی پوست موشهایی که در معرض اشعه ماوراء بنفش بالقوه مضر (UV) قرار داشتند ، قرار دادند. رشد تومور در موشهایی که روغن زیتون بر روی پوست خود داشتند در مقایسه با موشهای دیگر به طور قابل توجهی کمتر بود.

دانشمندان برای درک اثرات آنتی اکسیدان روغن زیتون بر روی پوست انسان باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام دهند.

۲ – سرشار از ویتامین است

روغن زیتون حاوی ویتامین های محلول در چربی A ، D ، E و K. برخی از این ویتامین ها برای پوست مفید هستند.

فواید روغن زیتون برای زیبایی
فواید روغن زیتون برای زیبایی

به عنوان مثال ، مردم در طول تاریخ از روغن ویتامین E بطور موضعی برای معالجه انواع مشکلات پوستی از جمله پسوریازیس و اگزما استفاده کرده اند.

با استفاده از ورغن زیتون می توان از مزایای بالقوه این ویتامین ها به صورت کلی بهره مند شوید.

۳ – اثرات ضد باکتریایی دارد

نشان داده شده است روغن زیتون دارای خواص ضد باکتریایی است. با این حال ، در مورد توانایی روغن زیتون در کنترل باکتری های روی پوست مطالعات بسیار کمی وجود دارد.

یک مطالعه کوچک به بررسی تأثیر استفاده ازروغن زیتون وروغن نارگیل برباکتریهای استافیلوکوکوس اورئوس بر روی پوست پرداخت. نتایج نشان داد که هر دو روغن دارای خواص ضد باکتریایی هستند ، اما روغن نارگیل باکره در از بین بردن باکتریها مؤثرتر است.

با این وجود ، ممکن است بعضی اوقات از روغن زیتون برای درمان عفونت های باکتریایی پوست استفاده شود. همچنین ممکن است در بهبودی افراد مبتلا به زخم پا ناشی از دیابت نوع ۲ نیز مفید باشد.

۴- مرطوب کننده است

روغن زیتون یک مرطوب کننده طبیعی محبوب است که اغلب برای نرم کردن پوست و مو استفاده می شود. با این حال ، در مورد اثربخشی آن تحقیقات کمی وجود دارد.

برای آنکه از مزایای روغن زیتون بهره ببرید باید به صورت مداوم از آن استفاده نمایید زیرا مانند هر درمان گیاهی ، به زمان نیاز دارد تا اثربخشی خود را نشان دهد.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید