پوست روغنی و روش های کنترل آن ، اگر پوست روغنی دارید حتما بخوانید

خانه سلامت و پزشکی  پوست روغنی و روش های کنترل آن ، اگر پوست روغنی دارید...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

 پوست روغنی و روش کنترل آن

پوست روغنی و روش های کنترل آن سخت نیست اما باید در ابتدا با آن آشمایی داشته باشید. پوست های روغنی می توانند عواقب سلامتی زیادی برای شما داشته باشد و دلیل آن این است که غدد چربی بیش از حد فعال هستند و باعث ایجاد سبور اضافی می شوند و به ایحاد چهره ای بیش از حد براق و چرب و نگرانی های پوستی مانند آکنه ، جوش های سرسیاه و سرهای سفید ، منافذ بزرگ شده یا گرفتگی و غیره کمک کند.

حتی می تواند منجر به کومدون (برجستگی های پوستی) برای افرادی که پوست بسیار چرب دارند ، شود. راه حل برای این کار این است که با رعایت نکات ساده زیبایی و مراقبت از آن برای پوست های روغنی ، تولید روغن را کنترل کنید.در ادامه این مطلب از یزد نیوز بخوانید.

پوست روغنی و روش های کنترل آن
پوست چرب و روش های کنترل آن

در ابتدا بهتر است اطلاعاتی درباره پوست روغنی بدانید.

پوست روغنی کمتر در معرض چین و چروک و سایر علائم پیری است ، زیرا روغن می تواند رطوبت را در اپیدرم که بیرونی ترین لایه پوست است نگهداری کند.

روش های نگهداری از پوست چرب

۱ – پاک سازی پوست را در اولویت قرار دهید

یکی از روشهای آزمایش شده برای کنترل روغن اضافی ، تمیز کردن و تمیز نگه داشتن آن در هر زمان است. مهم است که روزانه دو یا سه بار صورت خود را برای خلاص شدن از شر همه گرد و خاک و تجمع روغن که منجر به منافذ مسدود شده ، آکنه و غیره می شود تمیز کنید .

پاک کننده های مبتنی بر ژل یا کف بهترین توصیه برای پوست های روغنی است.

به دنبال پاک کننده ها و شستشو های صورت بدون روغن باشید. صابون های دارویی همچنین برای تمیز کردن پوست های روغنی مفید هستند. با این حال ، به تکنیک های پاک کننده ساینده متوسل نشوید ، زیرا باعث می شودکه رطوبت طبیعی پوست شما از بین برود و منجر به تولید غدد چربی شده و روغن بیشتری تولید کند.

به دنبال محصولی باشید که حاوی یک یا چند مورد از این ترکیباتی ؛ مانند اسید سالیسیلیک ، روغن درخت چای ، Neem ، زردچوبه ، عسل باشند .

۲ – لایه برداری برای پوست روغنی مفید است

لزوماً هفته ای یک یا دو بار پوست چرب را لایه برداری کنید. این یکی دیگر از نکات بسیار مهم پوست روغنی است. سبوم اضافی تولید شده منجر به سلولهای مرده روی سطح پوست می شود و در نتیجه جوش ها ، آکنه ها ، سرهای سفید و سرهای سیاه و البته پوستی لکه دار به وجود می آید.

برای از بین بردن کثیفی و سلولهای مرده پوست و تجدید سطح پوست و همچنین نگه داشتن شکستگی در حالت خنثی ، لایه برداری را در روال مراقبت از پوست خود قرار دهید. توجه داشته باشید که لایه برداری باید بصورت ملایم انجام شود هرگز پوست خود را به صورت خشن ویا شستشوی بیش از حد لایه برداری نکنید .

 پوست روغنی و روش های کنترل آن
پوست چرب و روش های کنترل آن

۳ – ماسک های صورت هفتگی بسیار مؤثر است

پس از لایه برداری ، ماسک صورت می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد استفاده از ماسک صورت به صورت هفتگی می تواند برای مراقبت از پوست روغنی نیز بسیار حیاتی باشد .

بسته های صورت یا ماسک های حاوی خاک رس کائولن و بنتونیت ، صندل چوب ، زمین فولر (Multani mitti) برای پوست های روغنی بسیار مناسب هستند زیرا این روغن ها به راحتی روغن اضافی را جذب می کنند.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید