خواص روغن نارنج برای پوست و زیبایی

خواص روغن نارنج برای پوست و زیبایی
خواص روغن نارنج برای پوست و زیبایی
خانه سلامت و پزشکی خواص روغن نارنج برای پوست و زیبایی
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

خواص روغن نارنج برای پوست و زیبایی

نارنج میوه ای بسیار خوش عطر و خوش طعم است که علاوه بر طعم و عطر فوق العاده ای که دارد، مزایای بسیاری برای زیبایی و سلامتی نیز ارائه می دهد. یکی از خواص روغن نارنج که کمتر به آن توجه می شود ، در اموز زیبایی و سلامت پوست می باشد. در ادامه این مطلب از یزدنیوز با خواص روغن نارنج برای پوست و زیبایی آشنا شوید.

عصاره بهار نارنج

عصاره بهارنارنج  از مدت ها قبل برای تازه کردن هوا و نیز در غذاهای سنتی مدیترانه ای استفاده می شده است. روغن بهارنارنج که از پوست نارنج استخراج می شود برای طعم دهی آب نبات،بستنی و آدامس و همچنین کالاهای دارویی به کار رود.

به طور سنتی، گل نارنج و همچنین روغن نارنج برای کمک به تسکین ناراحتی معده و روده، کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت و همچنین بهبود گردش خون مورد استفاده قرار می گیرد .

هم چنین کمک به افراد مبتلا به بیخوابی به خواب بهتر و یا حتی کم خونی در نظر گرفته شده است.

خواص روغن نارنج برای پوست و زیبایی
خواص روغن نارنج برای پوست و زیبایی

مواد مغذی و شیمیایی موجود در نارنج :

پروتئین
چربی
کربوهیدرات
نیاسین
ویتامین A
ویتامین C / آسکوربیک اسید
تیمین
آهن
کلسیم
فسفات
ریبوفلاوین
خاکستر
رطوبت
فلاونوئید
اوکتوپامین
سینفرین
تیرامین
هوردنین

نارنج مفید برای پوست

یکی از مزیت های اصلی نارنج قابلیت سفت کنندگی آن است. چربی اضافی را به خود جذب می کند که به تعادل ایجاد روغن در پوست کمک می کند .

اسیدهای چرب فعال و نیز نوعی که مستعد جوش هستند را آرام می کند .با این حال، پوست را به اندازه برخی از فرمول های مصنوعی، از بین نمی برد.

پوست نارنج همچنین خواص ضد التهاب، ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد که آن را برای استفاده پوست مستعد آکنه ایده آل می سازد .

این نوع ویژگی ها همچنین باعث می شوند که هر وقت با عفونت های قارچی مبارزه می کنید از نارنج به عنوان انتخابی ایده آل استفاده کنید.

خواص روغن نارنج برای پوست و زیبایی
خواص روغن نارنج برای پوست و زیبایی

استفاده از روغن نارنج را به طور مستقیم روی عفونت امتحان کنید حتی می توانید از چای نارنج بهره ببرید.

یکی دیگر از مزایای نارنج برای زیبایی اطراف چشم است. برای آرام کردن تورم و درمان افتادگی چشم ها از کیسه های چای سرد نارنج خنک روی چشم ها استفاده کنید.
هنگام استفاده از نارنج روی پوست احتیاط وجود دارد این باعث می شود که نسبت به اشعه های ماورای بنفش حساسیت بیشتری داشته باشید بنابراین دقت کنید که از کرم ضد آفتاب و لباس مناسب استفاده تا از پوست محافظت کنید.

همچنین یکی از روغن های گیاهی که برای درمان لکهای پوستی مورد استفاده قرار می گیرد روغن نارنج است.شما می توانید روغن نارنج را از عطاری ها نیز تهیه نمایید.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید