چگونه در چند مرحله آسان وگان شویم ؟ شروعی راحت برای گیاه خواری

چگونه در چند مرحله آسان وگان شویم ؟
چگونه در چند مرحله آسان وگان شویم ؟
خانه سلامت و پزشکی چگونه در چند مرحله آسان وگان شویم ؟ شروعی راحت برای گیاه...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

چگونه در چند مرحله آسان وگان شویم

وگانیسم یا گیاهخواری مطلق  روش تغذیه و زندگی است که هدف آن حذف هر نوع محصول حیوانی چه در غذا و چه در مواد مصرفی است.آیا شما هم تمایل دارید که به دسته گیاه خواران یا وگان بپیوندید ولی هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارید خوب ، آنقدر که تصور می کنید دشوار نیست.در این مطلب از یزد نیوز بخوانید تا بدانید چگونه در چند مرحله آسان وگان شویم ؟

چگونه در چند مرحله آسان وگان شویم ؟
چگونه در چند مرحله آسان وگان شویم ؟

مراحل شروع

۱ – خود را مجبور نکنید

اگر مصمم هستید که به جمع گیاه خوران قدم بگذارید باید به تریج شروع کنید  چرا که این عادت است که باید در طی یک دوره ، آن را توسعه داده و آن را به سبک زندگی خود تبدیل کنید. با مراحل کوچک شروع کنید. شاید لازم بدانید که ابتدا از مصرف شیر یا تخم مرغ خودداری کنید و یا می توانید در هر روز یک وعده غذایی وگان را شروع کنید و سپس به سمت داشتن دو وعده غذایی با این سبک ،در روز حرکت کنید.

۲ –  با Veganism آشنا شوید

ابتدا اطلاعاتی در خصوص وگان کسب نمایید سایت ها و گروه های آنلاین زیادی وجود دارد که می توانند به عنوان الهام بخش شما باشند. همچنین می توانید وبلاگ های وگان را بررسی کنید تا بدانید که چرا وگان بهترین کاری است که باید انجام دهید ، غذاهایی که باید بخورید ، دستور العمل هایی که می توانید درست کنید

چگونه در چند مرحله آسان وگان شویم ؟
چگونه در چند مرحله آسان گیاهخوار شویم ؟

۳ –  پشتیبانی اجتماعی پیدا کنید

پیدا کردن حمایت اجتماعی بسیار مهم است. برای این منظور می توانید با افرادی که قبلاً وگان را تجربه کردند در ارتباط باشید ؛ زیرا مبارزات را برای تغییر باید درک کنید این کار باعث می شود که جایگزین بهتری نسبت به بازگشت به عادتهای قدیمی خود پیدا کنید.

۴-  گزینه های غذایی را بشناسید

یکی از اصلی ترین دلایلی که مردم نمی خواهند به سمت وگان بروند این است که می ترسند غذاهای خوشمزه خود را از دست بدهند. ولی این می تواند باور غلطی باشد چرا که انواع مختلفی از گزینه های وگان وجود دارد ؛  از شیر بادام گرفته تا انتخاب روشهای متفاوت گوشت هایی که طعم خوشمزه دارند.

سعی کنید لبنیات را با شیر بادام برای قهوه یا چای جایگزین کنید. به جای مرغ یا گوشت گاو؛  کباب کردن گوشت را امتحان کنید. توفو ترد را در کنار سبزیجات حاوی روغن زیتون و پنیر وگان امتحان کنید.

۵ –  با تغذیه سازش نکنید

با وجود اینکه غذای وگان خوشمزه است. اما شما ممکن است همچنین غذاهای ناخواسته دیگر را دریافت کنید که طعم فوق العاده ای دارد اما ارزش غذایی آن می تواند صفر باشد. شما می توانید تعداد زیادی سبزی برگ تیره و منابع خوبی از پروتئین های گیاهی مانند سویا ، آجیل و حبوبات را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا طیف کاملی از مواد مغذی از محصولات گیاهی را دریافت کنید. همچنین باید از مکمل های ویتامین ، مواد معدنی و امگا ۳ استفاده کنید تا از کمبودهای غذایی جلوگیری کنید.

۶- لیستی از آنچه می توانید بخورید را تهیه کنید

وگان بودن به معنای این نیست که شما نتوانید از خوردن یک شب شام ویا یک روز ناهار با کسی که وگان نیست لذت ببرید. در مورد رستوران مورد نظر خود کمی تحقیق کنید. در لیست غذایی ارایه شده از طرف رستوران  غذایی مناسب با تغذیه وگان انتخاب و سفارش دهید .

اگر نمی خواهید در معذوریت خوردن غذا با دوستان خود و رفتن به این اماکن را قرار بگیرید یک رستوران وگان انتخاب کنید.

همیشه به یاد بیاورید که چرا وگان را انتخاب کردید .

بعضی اوقات ، ممکن است به دنبال غذایی باشید که وگان نباشد. شاید به این خاطر باشد که شما با جمع خانواده به رستوران ها بروید و یا حتی غذایی باشد که شریک زندگیتان تهیه نموده است که در این مواقع ممکن است تسلیم وسوسه های غذایی شوید در واقع این زمانی است که باید به خودتان یادآوری کنید که چرا شما وگان شدید.

به یاد داشته باشید که با عدم خوردن وعده های گوشتی شما نه تنها جان یک حیوان معصوم را نجات می دهید بلکه می توانید آینده ای بهتر را برای نسل بعدی فراهم نمایید .

۷ –  از سبک جدید زندگی خود لذت ببرید

شما می توانید با عدم استفاده از گوشت و محصولات حیوانی احساس خوبی داشته باشید بنابراین از سبک زندگی جدید خود لذت ببرید ابتدا از خودتان ، در خانه خود شروع کنید و با افتخار از وگان بودن و ارایه آن به سایرین  ؛ الهام بخش دیگران برای اتخاذ تصمیم به وگان باشید .



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید