گریپ فروت؛ ۶ خاصیت شگفت انگیز گریپ فروت برای کاهش وزن و حفظ سلامت پوست و بدن

خانه سلامت و پزشکی گریپ فروت؛ ۶ خاصیت شگفت انگیز گریپ فروت برای کاهش وزن و...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

گریپ فروت یکی از مرکبات پرخاصیت است که طعم آن ترش شیرین متمایل به تلخ است. این میوه دارای مقدار زیادی ویتامین سی، فیبر و آنتی اکسیدانهای مختلف است.

وجود این مواد و بسیاری مواد دیگر باعث شده تا این میوه خواص بیشماری برای سلامت بدن داشته باشد. در ادامه این مطلب از یزدنیوز به بررسی تاریخچه و خواص این میوه شگفت انگیز خواهیم پرداخت.

گریپ فروت و خواص آن
گریپ فروت و خواص آن

تاریخچه گریپ فروت

قدمت گریپ فروت، که به “مرکبات بهشتی” نیز معرف است به قرن هجدهم برمیگردد. گفته می شود نام “گریپ فروت” از الگوی رشد خوشه مانند انگور آمده است.

در اوایل قرن نوزدهم، برخی از کشاورزان فلوریدر گریپ فروت را به آمریکا آوردند، و بعدا آن نیز این میوه تبدیل به یک محصول محبوب تجاری شد.

امروزه تولید کنندگان اصلی گریپ فروت در ایالات متحده آمریکا، آریزونا، کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس هستند.

کشورهای دیگر مانند برزیل، اسرائیل و آفریقای جنوبی نیز تولید کنندگان گریپ فروت به شمار می آیند. برخی از گونه های معروف گریپ فروت در فلوریدا و تگزاس عبارتند از نام های “روبی قرمز”، “شعله”، “تامپسون”، “مریخ سفید”، “ستار روبی” و “دانکن” و غیره.

خواص گریپ فروت برای سلامتی

مزایای گریپ فروت زیاد است. در اینجا شش خاصیت بزرگ گریپ فروت را بررسی میکنیم:

۱. کاهش وزن

تحقیقات نشان می دهد که مصرف گریپ فروت سبب کاهش وزن می شود. دلیل این اتفاق ممکن است یک آنزیم به نام پروتئین کیناز باشد که به نظر می رسد توسط یک ترکیب ارگانیک در گریپ فروت فعال می شود. مصرف گریپ فروت، پروتئین های تولید انرژی بدن مانند جذب گلوکز را تشویق می کند که به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کند.

۲. کاهش سلولیت

یکی دیگر از مزایای استفاده از گریپ فروت، توانایی آن برای جلوگیری از ایجاد سلولیت در بدن است. مصرف گریپ فروت همراه با کرم موضعی حاوی کافئین می تواند اثر لاغری داشته باشد.
گریپ فروت همچنین دارای مقادیر قابل توجهی از مواد ضد التهابی و پاک کننده پوست، از جمله آنزیم برملائین است که شناخته شده است که به تجزیه سلولیت کمک میکند.

۳. مبارزه با سرطان

به گفته موسسه تحقیقات سرطان آمریکا، مطالعات سلولی و حیوانی نشان داده است که فیتوکمیکس موجود در گریپ فروت توانایی کاهش رشد سلولهای سرطان کولون، دهان، پوست، ریه، سینه و معده را دارد. اعتقاد بر این است که ترکیبات موجود در گریپ فروت در رویکرد دوگانه کار می کنند: “آنها باعث کاهش التهاب و افزایش آنزیم هایی می شوند که مواد سرطان زا را غیرفعال می کنند”
آنتی اکسیدان های فوق العاده گریپ فروت و ویتامین C موجود در آن، از تغییرات مضر DNA ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و همچنین از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند.

۴. تقویت سیستم ایمنی

یوفلاوونویدهای مجود در گریپ فروت باعث تقویت سیستم ایمنی شما می شود.
سلول های سیستم ایمنی بدن برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشند، باید ویتامین C را به طور کامل دریافت کنند. هنگامی که این سلولهای مبارزه با بیماری دریافت ویتامین C را از منابع غذایی مانند گریپ فروت دریافت می کنند، این سلول های حیاتی قادر به تشخیص و از بین بردن هر گونه موجود مهاجم می شوند.

۵. کاهش ریسک سکته مغزی

خوردن گریپ فروت و پرتقال در کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی مفید است. فلاونوئیدها ک در گریپ فروت بسیار زیاد است خطر سکته مغزی را کاهش دهد.

۶. افزایش سلامت و زیبایی پوست

امروزه گریپ فروت به عنوان یک عنصر اصلی در تولید انواع محصولات زیبایی و پاک کننده پوست در بازار وجود دارد. گریپ فروت حاوی اسیدهای طبیعی است که در محصولات مراقبت از پوست برای پاکسازی پوست مصرف میشود. گریپ فروت سرشار از ویتامین C است، که به عنوان یک آنتی اکسیدان برای محافظت از پوست عمل می کند و همچنین برای تشکیل کلاژن و جوانسازی پوست ضروری است.
گریپ فروت غنی از بتا کاروتن است، که در کاهش سرعت روند پیری سلول های پوستی تاثیر شگفت انگیزی دارد. گریپ فروت به طور طبیعی حاوی مواد ضدعفونی کننده است و یک درمان خانگی برای آکنه است.

ارزش غذایی گریپ فروت
مواد مغذی موجود در نصف یک گریپ فروت متوسط (۱۲۳ گرم):

کالری: ۵۱.۷
کربوهیدرات: ۱۳.۱ گرم
پروتئین: ۰.۹ گرم
چربی: ۰.۲ گرم
فیبر: ۲ گرم
ویتامین سی: ۳۸.۴ میلی گرم
ویتامین آ: ۱،۴۱۵ واحد بین المللی
پتاسیم: ۱۶۶ میلی گرم
فولات: ۱۶ میکروگرم
تیامین: ۰.۱ میلی گرم
کلسیم: ۲۷.۱ میلی گرم
اسید پانتوتنیک: ۰.۳ میلی گرم
ویتامین ب شش: ۰.۱ میلی گرم
منیزیم: ۱۱.۱ میلیگرم

بیشتر بخوانید: خواصسیر



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید