پوست خیار فوق العاده مغذی است ، آن را هرگز پوست نکنید !

پوست خیار فوق العاده مغذی است ، آن را پوست نکنید
پوست خیار فوق العاده مغذی است ، آن را پوست نکنید
خانه سلامت و پزشکی پوست خیار فوق العاده مغذی است ، آن را هرگز پوست نکنید...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:1

پوست خیار فوق العاده مغذی است ، آن را پوست نکنید

پوست خیار منبع خوبی از فیبر نامحلول است که به راحتی می تواند دستگاه گوارش را پاک  کند وضایعات را از طریق مدفوع خارج نموده و در نتیجه برای  رفع یبوست موثر است.برای آشنایی با مزایای فوق العاده پوست ای میوه ادامه یزد نیوز را بخوانید.

طبیعی است که بسیاری از افراد بعد از پوست کندن میوه ها اقدام به خوردن آن می نمایند  البته اینکار می تواند صحیح باشد به دلیل اینکه قبل از حمل آن به منزل و مصرف آنها با دستان افراد زیادی در تماس است .

همین امر باعث می شود که شما فکر کنید که جدا کردن پوست آنها باعث حذف مواد اضافی شده و احساس کنید که میوه های مصرفی شما تمیز و سالم برای خوردن می شود. اما باید بدانید که حذف پوست آنها ممکن است باعث از دست دادن بسیاری از مواد غذایی آنها باشد .

خیار را پوست نکنید
خیار را پوست نکنید

لایه های بیرونی

در لایه های بیرونی یا پوست چندین میوه و سبزیجات مواد مغذی مهمی وجود دارد که باید در رژیم غذایی شما قرار بگیرند که لایه برداری باعث می شود میوه مقداری از ارزش غذایی خود را از دست بدهد. یکی از این میوه ها خیار است که معمولاً بعد از پوست کندن خورده می شود.

خیار متعلق به خانواده کدو ، Cucurbitaceae است. آنها معمولاً به عنوان بخشی از سالاد ، ساندویچ یا ترشی به صورت خام مصرف می شوند. دکتر روپالی ، متخصص تغذیه مستقر در دهلی ، به طور کلی توصیه می کند هر میوه ای را با پوست بخورید زیرا آنها حاوی فیبر ضروری هستند که برای بدن شما ضروری است.

رنگ سبز تیره پوست خیار حاکی از وجود آنتی اکسیدان ها در آن است که توصیه این دکتر را تضمین می کند. علاوه بر این ، پوست خیار حاوی مواد مغذی کاملی است که به سلامت بدن کمک می کند.

پوست خیار فواید زیادی دارد

همانطور که گفته شد پوست این میوه خوشمزه منبع خوبی از فیبر نامحلول است. این  پوست ؛ بیشترین  قسمتهای ماده مغذی خیار محسوب می شوند. آنها حاوی بتاکاروتن هستند که یک آنتی اکسیدان است که در ایمنی ، مراقبت از پوست و چشم کمک می کند.

بنابراین ، با مصرف این پوست می توان از مزایای ویتامین K آن استفاده کرد.

ویتامین K نقش مهمی در فعال کردن پروتئین هایی داشته که بدن شما برای حفظ سلامت استخوان لازم دارد.

 خیار را پوست نکنید
خیار را پوست نکنید

 حتما بشویید

پوست این میوه ممکن است کثیف و پر از سموم دفع آفات باشد ، اما این بدان معنی نیست که نمی توان آنها را در زیر آب شستشو داد. برای این کار خیار را حداقل ۳ تا ۴ بار بشویید.

خیساندن خیارها در مقدار کمی نمک سرد ، آب نمک می تواند به تمیز کردن بیشتر آن کمک کند. خیارها را پس از  ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بیرون بیاورید ، آنها را با یک حوله آشپزخانه خشک پاک کنید و در محفظه ای مطبوع از یخچال خود ذخیره کنید.

اعم از ارگانیک بودن یا نبودن آن ، شستن خیارها به خوبی ضروری است.

توجه داشته باشید که باید پوست های خیار را بخورید ، مگر اینکه از نظر طعم بیش از حد تلخ باشند. بنابراین دفعه بعد که خیار را به سالادها ، ساندویچ ها یا ترشی های خود اضافه می کنید ، حتماً از پوست آن نیز استفاده نموده و از مصرف خیار بدون پوست خودداری نمایید .

 

 



1 نظر

نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید